Duitsers en Spanjaarden beste vakantieliefdes

Redactie - 30 mei 2013

Duitsers en Spanjaarden beste vakantieliefdes

Redactie - 30 mei 2013

shutterstock_118553659-1Spanjaarden en, opvallend genoeg, Duitsers worden bestempeld als de beste vakantieliefdes. Dat blijkt uit onderzoek van vakantievergelijkingssite Zoover onder ruim 1000 Nederlanders die weleens een vakantieliefde hebben gehad. Zowel Spanjaarden als Duitsers komen uit de bus als leukste vakantieliefdes. Wel komen we het vaakst een vakantieliefde tegen tijdens een vakantie in Spanje.

Nederland-Duitsland

Volgens 13% van de Nederlanders komen de leukste vakantieliefdes uit Duitsland. Samen met Spanjaarden staan ze daarmee op een gedeelde eerste plek als het gaat om vakantieliefdes. We komen ze alleen niet tegen in Duitsland, slechts 7% van de liefdesescapades vindt daar plaats. In Spanje en Frankrijk scharrelen we wel veel, respectievelijk 22 en 14 procent van de avontuurtjes vindt daar plaats.

De moves van de  Italianen doen het net iets minder goed, 12% geeft aan dat zijn of haar leukste vakantieliefde een Italiaan was. Op een gedeelde derde plaats staan de Turken en de Fransozen met 11% van de stemmen.

Portugezen en Oost-Europeanen zien we niet staan

Het minst vaak hebben Nederlanders een vakantieliefde getroffen uit Oost-Europa of Portugal, slechts 4% zegt ooit een romance met hen te hebben gehad. Ook Belgische vakantiegangers zijn niet populair, slechts 5% geeft aan dat zijn of haar leukste vakantieliefde een Belg was. Voor de Scandinaviër lopen we ook niet bepaald warm (6%).

Top 6 vakantieliefdes

Nationaliteit vakantieliefde

In welk vakantieland komen we ze tegen?

1. Spaans

13%