6x waarom je Pena Aventura Park in Noord-Portugal niet wilt missen!

Redactie - 22 juni 2019

6x waarom je Pena Aventura Park in Noord-Portugal niet wilt missen!

Redactie - 22 juni 2019

Ga je voor een stedentrip naar Porto en ben je een echte thrillseeker? Dan wil je zéker naar Pena Aventura Park in Ribeira de Pena. In een uur rijd je vanuit Porto naar dit spectaculaire outdoorpark in Noord-Portugal. 6 redenen waarom je dit park volgens mij écht niet wilt missen.

Pena Aventura Park

Beeld: Pena Aventura Park

Geweldig: de Fantasticable

Ik had geen idee of ik dit wel zou durven en kreeg een enorme zenuwenlach toen ik werd vastgeklikt. Maar WAUW, dit was zó gaaf. Deze zipline tussen de bergen is 1538 meter lang en zo’n 150 meter hoog. Je gaat liggend van de ene berg naar de andere, met een snelheid van zo’n 130 kilometer. Je hebt het gevoel dat je vliegt als je uitkijkt op de prachtige natuur onder je. Het leek me van tevoren behoorlijk spannend, maar het is echt een geweldige ervaring. Dit wil je een keer gedaan hebben!

Tip: Schrik niet (zoals ik) als je geen vaart mindert aan het eind en als je de medewerker bij het eindstation ziet met zijn vingers in zijn oren. Dat hoort! Je wordt opgevangen door een soort katapult en schiet dan een stukje terug waar de medewerker je pakt en loshaalt.

Adrenalinekick

De medewerker van het park zei het al. De Big Air Bungee Ejection geeft de grootste adrenalinekick van het park. Als een katapult word je vijftien meter de lucht in geschoten. Bij het aftellen van drie naar een vroeg ik me serieus af waarom ik dit ging proberen en op het moment dat ik werd gelanceerd kon ik alleen maar keihard gillen. Maar toen ik daarna nog wat heen en weer stuiterde, kon ik eigenlijk alleen maar lachen. Wat is dit gaaf!

Leuk voor jong en oud

Het Pena Aventura Park is echt superleuk voor jong en oud. Er is voor iedereen zoveel te doen, dat je hier met gemak een dag zoet bent. Terwijl jij geniet van het uitzicht in de Fantasticable, vliegen de kids rond in een mini versie. Ook kunnen zij klimmen en klauteren in het klimbos, karten en een muur beklimmen. Houden ze meer van springen? Dan is de trampoline een aanrader. En wat denk je van de Alpine Coaster speciaal voor kinderen? Deze attracties zijn voor kinderen van 5-10 jaar.

[article href=”https://www.zoover.nl/blog/stedentrips/stedentrip-porto-de-highlights-van-deze-geweldige-stad/”]

Keuze uit de leukste watersporten

Ben je een echte waterrat, ook dan zit je helemaal goed in Pena Aventura Park. Je kunt hier raften, kanoën, stand up paddeling, abseilen, water trekking maken en canyoning. Wat je ook doet, je hebt overal een geweldig uitzicht. Genieten maar!

Snel, sneller, snelst

Houd je van snelheid? Stap dan zeker in de Alpine Coaster. In deze rodelbaan zoef je door de bossen en heb je een spectaculair uitzicht. Ben je niet zo’n enorme daredevil, maak je geen zorgen want de Alpine Coaster gaat zo hard als je zelf wilt. Trek je de hendel aan, dan ga je langzamer, laat je hem los, dan race je in volle snelheid over de baan. Klemde ik de handel in het begin nog in mijn hand, na de eerste bocht was ik verkocht en ging ik vol gas. Daarna nog een extra rondje met collega-blogger Irene. Yes!

Pena Park Hotel

Als je er dan toch bent, boek dan zéker een kamer in Pena Park Hotel. Wat een geweldige plek! Dit is echt een topper om na een avontuurlijke dag bij te komen en te relaxen. De infinity pool met uitzicht op de hoge bomen is geweldig. Je kunt hier ook fitnessen, een massage boeken en heerlijk eten. Eén dag is eigenlijk niet genoeg: hier wil je niet meer weg!

[article href=”https://www.zoover.nl/blog/tips/10x-waarom-je-nu-naar-porto-wilt/”]

Prijzen en informatie

Zin gekregen in een avontuurlijke dag in Pena Aventura Park in Ribeira de Pena? Je rijdt er vanaf Porto in een uur naartoe. Tijdens de rit geniet je van de prachtige, groene omgeving. Alleen daarom wil je deze kant al op rijden.

De prijzen in dit outdoor park variëren. Je kunt los betalen voor de activiteiten en er zijn verschillende pakketten waar je uit kunt kiezen. Zo betaal je voor het adrenaline pakket met de Fantasticable en de Alpine Coaster in het hoogseizoen €30 per persoon. De Alpine Coaster voor kinderen kost €5 voor twee rondjes en als volwassene betaal je daar €10 voor. Alle prijzen vind je op de website.

Is dit outdoor park iets voor jou? Wat lijkt jou het leukst om te doen?