Stijger van de maand: camping de Worp

- 4 november 2015

Stijger van de maand: camping de Worp

- 4 november 2015

In de rubriek ‘Stijger van de maand’ lichten we een accommodatie uit die qua beoordeling flink is gestegen op Zoover. We trappen af met Stadscamping de Worp in Deventer. Een half jaar geleden scoorde deze camping een 6.9 maar inmiddels staan zij op een mooie 8.1. Wat heeft de eigenaar gedaan om het cijfer zo op te krikken?

Wij stelden 6 vragen aan Jan Lugtmeier, eigenaar van Stadscamping de Worp in Deventer.

1. Waar is deze stijging aan te danken?

Stadscamping de Worp‘We hebben heel goed gekeken naar wat we konden verbeteren aan de camping. Zoover heeft hierbij als goede informatiebron gediend. De input van vakantiegangers die op de site een beoordeling achter hebben gelaten, hielpen ons enorm.’

2. Wat hebben jullie gedaan ter verbetering?

‘Het werd al snel duidelijk dat we beter moesten uitleggen wat we als camping doen en hoe we onze gasten kunnen helpen met zaken. Onze gasten weten nu wat ze van ons kunnen verwachten.’

Maar er is meer…

‘Daarnaast hebben we met zorg gekeken naar de vrij wilde tuin. We hebben ervoor gekozen om de boel netter te maken. Het is nu meer een plantsoen: aangeharkter. Natuurlijk is het een kwestie van smaak of je wel of niet van ruig houdt. Stiekem is een wilde tuin meer werk dan wat we nu doen, maar mensen zijn tevredener nu het er netter uitziet.’

3. Wie staan er op de Worp?

stadscamping de worp‘Als ik kijk naar leeftijd dan zeg ik dat mensen tussen de eind 20 begin 30 jaar zijn. Maar ook 45 plussers komen hier. Kinderen komen niet echt op deze camping omdat het geheel midden in de stad ligt. Wij richten ons ook niet op pubers. Sommige mensen zetten een tentje op, anderen verblijven in een caravan. De meeste mensen komen voor een paar dagen vanuit de Randstad. Veel mensen trekken ook even met elkaar op als ze hier staan. De sfeer is heel gemoedelijk.’

4. Bezoekers van Stadscamping de Worp komen voor …

‘…de stad Deventer. En om te fietsen: het is een mooi landelijk fietsgebied. De omgeving is heel divers met een rivier, weilanden, beekjes, bossen en oude huizen. Maar bezoekers komen ook omdat ze de camping ervaren als een vrije plek. Hier gaat iedereen heel respectvol met elkaar om, terwijl er bijna geen regels zijn. Er zijn geen vaste nummers of plaatsten. De camping organiseert zichzelf. De kampeerders zijn onderdeel van de camping!’

5. Hoe is Stadscamping de Worp ontstaan?

‘Zo’n 15 jaar geleden werd er een nieuwe uitbater gezocht. De camping bestond toen voornamelijk uit vaste plekken van mensen die in Deventer woonden. Die formule eindigde. Ik heb het opgepakt en heb me gericht op de toeristische kampeerder: de kampeerder die het bezoek aan de stad centraal stelt. Hierdoor is de camping dynamisch en levendig geworden. Je staat nooit lang naast dezelfde buren. Er zijn nu veel mensen die steeds weer terugkomen, maar dan wel maar voor een dag of twee à drie.’

6. Tot slot, wat doen jullie zelf met Zoover?

stadscamping de Worp Deventer

Ik snap heel goed het belang ervan. Mensen zeggen wel eens tegen me: ‘We hebben u op Zoover gevonden’. Ik heb me nooit aangemeld, maar de camping stond er ineens. Vorig jaar heb ik inloggegevens gevraagd. Ik vind het leuk om een reactie te geven op wat mensen schrijven. De mening van de bezoekers is voor mij heel waardevol. Je kijkt namelijk naar je eigen camping door de ogen van een ander. Hierdoor zie je ook weer andere dingen.

En wat vinden jullie?

Andrea op Zoover: Dank jullie wel voor een heerlijke week! We hebben enorm genoten van de rust, de fijne sfeer, de gemoedelijkheid en vooral ook de eenvoud. Andrea beoordeelt deze camping met een 9.

Willem schrijft op Zoover: Prima camping waar gelukkig niet alles volgens de regeltjes gaat. Je zoekt lekker een eigen plek zonder afgebakend territorium. Receptie staat graag voor je klaar om je te helpen als dat nodig is. Heerlijk dicht bij de stad en ook vlakbij een rivier en park.’ Willem heeft deze camping een 9 gegeven op Zoover.

Yohan zegt op Zoover: ‘Een pracht plek om te kamperen. Sympathieke en betrokken medewerkers. Een strandje waar je ook kunt zwemmen en uitzicht op de mooie stad. Helemaal goed ook voor kinderen.’ Yohan geeft deze camping een 10.

Bekijk deze camping op Zoover.nl