Verhaal achter de foto: cultureel erfgoed in Malta

Redactie - 1 juli 2016

Verhaal achter de foto: cultureel erfgoed in Malta

Redactie - 1 juli 2016

Wij kregen spontaan zin om naar Malta te vertrekken toen we dit plaatje zagen. Patricia Benjamins geeft ons groot gelijk!

P1080499

Waar in Malta is dit?

‘In de haven van Sliema. Ik kwam hier terecht na een wandeling die ik ‘s ochtends maakte. Ik liep de Hertitage Trail in Xemxija. Hier loop je op een Romeinse weg en vind je verschillende dingen uit diverse tijden, waaronder een bijenstal uit de late Romeinse Tijd. Maar ook een graansilo uit de prehistorische tijd en verschillende grotten. Prachtig was het! Na deze wandeling nam ik de bus naar Sliema, om van daaruit langs de boulevard naar St. Julians te lopen. Toen ik daar uitstapte, zag ik dit roeibootje.’

P1080051

Is Malta een aanrader?

‘Het leuke aan deze vakantie was de veelzijdigheid. En dat op het kleine eiland Malta! Naast Malta bezocht ik Comino en Gozo. Als je in Gozo aankomt, voel je meteen de rust. Ik was hier met een excursie, maar dat viel tegen. De volgende keer zou ik deed zelf gaan ontdekken, want dat kan makkelijk in je uppie! Dit geldt ook voor Malta. En het eiland is ook nog eens een goede locatie om te fotograferen!’

P1080868

Een kleine greep uit je programma?

‘Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk van Malta te zien en te beleven. Naast het bezoeken van historische kerken en huizen – zoals de mooie kerk Rotunda Mosta – heb ik veel gewandeld. Zo ben ik bij de Dingli Cliffs geweest en van daaruit liep ik naar de Buskett Gardens. Ook ik ‘Three city’s’: de oude opgravingen van Tarxien. Ook ging ik naar mooie oude stad Valetta, dit is echt een aanrader: deze stad heeft veel mooie gebouwen en uitzichten.

P1080733

Waar lag jouw kussen?

‘Tijdens mijn vakantie verbleef ik in Porto del Sol in Xemxija. Ik vind het fijn om op een rustige plek te verblijven, zodat ik ervoor kon kiezen om de drukte op te zoeken. De prijs/kwaliteitverhouding was top, ik had een mooi uitzicht vanaf het balkon én een kitchenette. Op Zoover waren de beoordelingen best positief, maar ik moet wel een kritische noot vermelden over het interieur: dit kan wel een goede poetsbeurt gebruiken!’

Voor herhaling vatbaar?

‘Ik heb nu heel veel kunnen zien en beleven op Malta. Er zijn alleen nog zoveel mooie plekjes op deze wereld, dat ik dat eerst wil gaan ontdekken. Dus voor mij zal dit waarschijnlijk ook de laatste keer zijn.’

Kijk vliegensvlug op Zoover voor fijne slaapplekken op dit culturele eilandje!