Verhaal achter de foto: pret op Gran Canaria

Redactie - 13 januari 2016

Verhaal achter de foto: pret op Gran Canaria

Redactie - 13 januari 2016

Deze vrolijke onderwaterfoto trok onze aandacht. We zochten uit wie de zeemeermin in kwestie is en hoorden meteen hoe de zomervakantie van Antoinette Smits in Gran Canaria was.

Familie SmitsVan wie is dit lucky shot?

‘Dit is onze dochter Lotte van acht. De foto is genomen in het zwembad van hotel Dorado Beach, in Aruiniguin op Gran Canaria. Hier genoten we afgelopen zomer van een heerlijke vakantie. We waren met het hele gezin op pad: vader Patrick (45), onze zoon Olav (11), onze dochter Lotte en ikzelf. We beleefden veel plezier met onze onderwatercamera met selfiestick. Soms krijg je – naast een ontelbaar aantal mislukte kiekjes – een super geslaagd exemplaar zoals deze.’

Mag deze foto in een lijstje?

‘Jazeker! Hij hangt niet aan de wand, maar prijkt wel op de lunchtrommel van onze dochter, het is mijn profielfoto op Facebook en vinden wij het dé vakantiefoto van de zomervakantie 2015.’

Zoon Olav werd ook onder water vastgelegd

Zoon Olav werd ook onder water vastgelegd.

Was het zwembad favoriet tijdens jullie vakantie?

‘Jazeker! Onze kinderen waren hier constant in te vinden. Het hotel heeft een mooi bad, maar zonder toeters en bellen zoals een glijbaan. We hebben ons gelukkig goed vermaakt met de camera. Onze gezinsvakantie bestond voornamelijk uit bij het hotel hangen. We waren druk in de weer met het zwembad, het animatieteam en lekker eten. Vaste prik ieder jaar is de zee op met een catamaran om dolfijnen te spotten. We zien er altijd tientallen. Dit jaar zagen we zelfs een walvis. Oftwel: sun & fun op Gran Canaria!’

Dochter Lotte neemt elke vakantie een knuffel-giraffe mee.

Dochter Lotte neemt elke vakantie een knuffel-giraffe mee.

Zijn jullie hier vaker geweest?

‘Twee keer eerder zelfs, dit was onze derde keer. Mijn man zocht ruim drie jaar geleden op Zoover naar goede beoordelingen van mensen met kinderen.  Zo kwamen we hier terecht.  Onze zoon en dochter voelen zich erg thuis in zowel Arguiniguin, als  in hotel Dorado Beach. Arguiniguin wordt niet veel bezocht door Nederlanders en er zijn maar een beperkt aantal hotels. Wij houden hiervan, we zoeken liever zelf de drukte op als wij daar behoefte aan hebben. We worden in ieder geval niet warm van allerlei toeristenwinkels en in Arguiniguin zit er eigenlijk niet één.’

De familie Smits spotte tientallen dolfijnen.

De familie Smits spotte tientallen dolfijnen.

Komt er een vierde keer?

‘Niets ten nadele van het hotel of de plek, maar volgend jaar wordt het tijd voor iets anders. Het is voor ons al erg uitzonderlijk dat we vaker naar dezelfde plek zijn geweest, dit doen mijn man en ik eigenlijk nooit. De wereld is zo groot en er valt nog zoveel te ontdekken, zien en beleven.’

Hotel Dorado Beach wordt op Zoover met een 8,6 beoordeeld. Bekijk hier deze accomodatie.