Yangon / Rangoon

Reviews over Yangon / Rangoon

Een bijzondere ervaring

Peter
    30-3-2019

Yangoon is een prima start on je rondreis in Myanmar te starten Zijn mooie luxe hotels en ook interessante bezienswaardigheden Veel oude Britse glorie Leuk is om een dagrondrit met gids met de trein om Yangon te maken met bezoek aan pltselijke markt De grote tempel is een Must om te bezoeken En ook een bezoek aan theater met culturele dans moet je niet missen Eten moet je goed uitzoeken Niet alles geschikt voor softe westerse magen

Gereisd Zakelijk in februari 2018

druk en relaxed tegelijk

Conny
    10-12-2015

Met 7 miljoen inwoners is Yangon een drukke stad. Maar doordat de inwoners zo relaxed rustig met het leven om gaan is het er toch goed toeven. De stad heeft een aantal prachtige pagodes zoals de Shwedagon- en de Sulepagode die je beslist moet bezoeken. Verder zijn er markten en oude koloniale gebouwen en een levendige straathandel. Er zijn goede restaurantjes te vinden met zowel birmees eten als andere aziatisch eten. Verplaats je door de stad met 1 van de vele taxi's, ze zijn relatief goedkoop. En geniet verder vooral van de geweldig aardige en open bevolking van Yangon!

Gereisd Met vrienden in november 2015

Yangon = Bangkok 30 jaar terug

bjornvandijk
    2-1-2015

In tegenstelling van anderen vonden wij deze stad prachtig. Het heeft niet heel veel bezienswaardigheden, behalve het boedistische heiligdom 'Swedagon' pagode. Hiervoor komen monks over de hele wereld naar Yangon. Verder is er een koninklijk schip in het park. Ook de moeite ward.

Maar het mooiste is gewoon de 'oude' binnenstad. Elke straat heeft een thema. Oude TV straat, de envelope straat, de ventilator straat. 800 m lange straat met maar 1 ding, bijv TV's

Prachtig. Ook zijn er meerdere bioscopen, 1 euro en je kijkt de nieuwst films. Met vooraf het volkslied. Een belevenis. Overal kun je op marktjes slenteren en voor heel weinig spulletjes kopen.

Yangon is een overzichtelijke stad, in blokken opgedeeld (zoals NY). Airporttaxi kost 5000 (=5 dollar)

Yangon is wél een vieze stad. Veel ratten 's avonds, Kakkerlakken enz. Lijkt wat dat betreft een beetje op New Delhi India.

Gereisd Met partner in december 2014

door reis stad

e.vanderstappen
    20-2-2013

In deze stad is niet zo gek veel te bekijken. De Shwedagon pagode is een de belangrijkste pagode van het land en zeer de moeite waard. De sule pagode in het centrum en Scott market zijn ook een bezoek waard. Verder vinden wij het een doorreis stad.

Gereisd Met partner in Fri Feb 01 2013 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Druk

max scheirs
    28-9-2012

Je komt sowieso toe in Yangon, dus kun je best de tijd nemen om de voornaamste bezienswaardigheden te bezoeken. Naar westerse normen een zeer vuile en rommelige stad, maar daar moet je in Azië tegen kunnen.

Gereisd Met partner in september 2012
Yangon / Rangoon scoort een 7,2 uit 10, op basis van 26 reviews