Reviews over Mandalay

zeer bezienswaardige stad

Conny
    12-1-2016
    Ondanks dat Mandalay een zeer drukke miljoenenstad is kun je er beslist een paar dagen doorbrengen met het genieten van alle bezienswaardigheden. Mandalay Hill met de vele pagodes en tempels is alleen al een dagvullend programma. Verder vind je in de stad zeer veel verschillende ateliers voor kunstnijverheid en marktjes. Helaas hadden wij er maar 1 dag de tijd en komen we er beslist nog een keertje terug!

mooie omgeving

Ria
    20-4-2015

Vanuit Mandaly kun je prima uitstapje maken in de omgeving.

Veel te zien.

Mandalay, een mooie start voor reisje Myanmar

Bjorn
    2-1-2015

Hier ingevlogen vanaf Bangkok.

Vliegmaatschappij biedt gratis busvervoer naar Mandalay.

Mandalay is een overzichtelijke stad met rechte blokken (zoiets als NY)

In de stad is in het midden een vlak van 2 x 2 km, waar vroeger paleizen en dergelijk stonden. Nu zie je nog alleen de gracht en ommuring

Andere must-See's:

Kuthodaw Pagoda (honderden witte pagodes symetrisch opgesteld)

Mandalay Hill (1300+ trappen) kunt ook met brommer omhoog

Verder moet je zeker een brommer huren, dit kan maar op 1 plek in de stad. Dit kost je 10 dollar, en dan kun je de stad uit naar het zuiden.

Hier ook veel tempels en andere dingen.

Hier kent men nog bijna geen toerisme. Eten enz is vrij lastig.

Je bent wel een bezienswaardigheid. Myanmar, de liefste mensen ter wereld.

Vanaf de mandalay Hill heb je mooie zicht op de zonsondergang.

Hotels in Myanmar zijn redelijk duur, 20 tot 40 per kamer per nacht.

Eten en drinken is goedkoop, 50 ct tot 1 euro voor 0,66 l bier.

Mandalay scoort een 7,9 uit 10, op basis van 8 reviews