We hebben een aantal aanbieders voor Inle Lake voor je op een rij gezet:

Reviews over Inle Lake

Betoverend!

Sander
    24-11-2018

Myanmar is sterk in ontwikkeling, ondanks de humanitaire situatie is de bevolking super vriendelijk en het land zelf is qua toerisme nog vrij onontdekt. Inle lake is een unieke plek nl een natuurlijk bassin tussen twee bergkammen in, waarop en omheen een geheel eigen economie is opgebouwd. Er wordt zelfs landbouw op het meer bedreven dmv met de hand gebaggerde eilandjes die super vruchtbaar blijken te zijn, zo wordt bijv. 90% van alle tomaten verbouwd op deze eilandjes. Ook wonen en werken er complete gemeenschappen op paalwoningen op het meer met eigen primitieve maar zeer goed werkende fabriekjes zoals oa een weverij, zilversmeedkunst en sigarenfabriek. Er worden ook excursies met traditionele longtailbootjes georganiseerd, kortom als je besluit om Myanmar te bezoeken, dan is Inle lake een absolute must see!

Gereisd Met partner in februari 2018

Wat een fantastische ervaring!

Andre
    9-5-2017

Een schitterend meer met veel vissers en prachtige drijvende tuinen waar ze groente en fruit verbouwen. Huizen op palen, vriendelijke mensen, bezoek daar ook het kleine sigarenfabriekje waar het meeste nog met de hand gebeurd! Kleurrijke marktjes, je kijkt je ogen uit. Echt een aanrader!!!

Gereisd Met partner in februari 2016

heel bijzonder!

Conny
    1-2-2016

Het Inle meer is een van de grootste trekpleisters van Myanmar en het is ondanks het toerisme toch authentiek gebleven. Je kunt mooie boottochten maken over het meer waar je onder meer de bekende beenroeiers ziet vissen. Langs het meer zijn verschillende paaldorpen met werkplaatsen voor zijde, sigaren en andere kunstnijverheidproducten die je kunt bezoeken. Ook zie je drijvende tuinen waar groenten gekweekt wordt op het water. En natuurlijk kun je verschillende klooster en tempelcomplexen bezoeken. Al met al een heel bijzondere bestemming!

Gereisd Met vrienden in november 2015

Inle Lake, het platteland van Myanmar..impressive

bjornvandijk
    2-1-2015

Inlelake ligt op 45 minuten taxi vanaf Heho Airport. (20 dollar) Daar aangekomen merk je direct dat je in een rustig dorpje aan het grote meer bent, heerlijk rustig, sereen.

Inle lake ligt op 800 m hoogte en staat bekend om de beenroeiers die staande op hun bootje/kanootje zichzelf voortbewegen met een peddel die ze met hun been besturen. Dit vraagt veel van je evenwichtsvermogen.

Inle is het platteland, dit merk je aan alles. Prachtige rijstenvelden met rieten hutjes waar mensen in wonen. Je kunt voor 12 dollar pp 6 uur met een bootjes het meer over varen. Je bezoekt geijkte dingen zoals een weverij en een zilver smit (beetje toeristisch).

Onderweg zwaait iedereen naar je. De mensen zijn uiterst vriendelijl. Overal zijn prima eettentjes waar je voor een paar euro prima kunt eten. Als je het dorp binnenkomst betaal je 10 dollar 'fee' voor het onderhoud/schoonmaken van de omgeving.

Een tip. Ga naar de wine-yard. Heerlijke wijn met zicht op zonsondergang op 't meer. Prachtig.

Gereisd Met partner in december 2014

relaxte sfeer, wonderbaarlijk waterleven

hildebrandt02
    21-5-2012

Wij hebben genoten bij het Inle meer, zijn er 5 nachten geweest maar hebben ons geen moment verveeld. Je kan er goed fietsen en uiteraard de boottochten. Die kan je via je hotel boeken maar goedkoper is het om naar de pier te gaan en ter plaatse met de bootmannen af te spreken. Onze ervaring is dat zij de afspraken goed nakomen. Verboren achter de hoofdstraat ligt de dagelijkse markt die veel plaatselijke producten verkopen en waar veel bergstammen komen. Overal in de stad zijn restaurants. Wel een zaklamp meenemen want de straten zijn 's avonds slecht verlicht.

Gereisd Met partner in april 2012
Inle Lake scoort een 8,9 uit 10, op basis van 11 reviews