Bagan

8.4Fantastisch

We hebben een aantal aanbieders voor Bagan voor je op een rij gezet:

333travel
333travel

Reviews over Bagan

• 8Sanne de CvC18-11-2018

Indrukwekkend

Myanmar is een geweldig indrukwekkend land. Ik ben in 7 maanden tijd door heel Zuidoost Azië wezen reizen en Myanmar was het meest culturele land waar ik ooit ben geweest, met name de geweldige oude stad Bagan. Bagan is over het algemeen erg rustig, er zijn weinig toeristen. In de wintermaanden is het ietswat drukker, dit komt door het feit dat er alleen in de winter luchtballonnen opgaan tijdens de zonsopgang. In wintermaanden is het al gemiddeld 30 graden, de zomermaanden is het te heet om op te stijgen. Als je als backpacker ernaar toe gaat kan ik je zeker aanraden om naar het Ostello Bello hostel te gaan, heel erg gezellig, schoon en ze organiseren er activiteiten zoals tours met een gids. Ga in de ochtend vroeg op en ga naar de oude stad met alle ruïnes van tempels en pagina's. Zoek een hoge tempel uit en geniet van de geweldig mooie zonsopgang en wordt omringd door luchtballonnen. Als je van cultuur en natuur houdt, this is it!

• 7Sfeer in stad
    • 5Uitgaanslevenn

Alleen gereisd in februari 2018

• 9Conny18-01-2016

fantastisch!

Voor liefhebbers van boeddhistische cultuur is dit een waar paradijs, Je vindt hier tempels uit allerlei tijden en daardoor in diverse stijlen maar ook diverse staten van onderhoud. Wij hebben er 2 dagen rond gezworven en veel verschillende soorten tempels bekeken. Ga een dag met een gids om veel te leren en horen en ga daarna een dag op eigen houtje. Je kunt een fiets, paardentaxi of gewone taxi huren voor een dag, beslist doen als je veel wilt zien. Verder zijn er goede restaurantjes en leuke winkeltjes te vinden en zul je je er dus niet vervelen! Aanrader is ook de zonsopgang of ondergang vanaf een tempel bekijken.

• 8Sfeer in stad
    • 8Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in november 2015

• 9Ria20-04-2015

heel mooi

Jammer dat er veel niet helemaal volgens de regels is gerestaureerd, maar het is en blijft een prachtige omgeving.

Gereisd met partner in maart 2015

• 9Heer VERMYLEN LUC16-02-2015

Birma/Myanmar reis 2014

Een geweldig groot,mooi en nog autentiek cultureel erfgoed. Met een vriendelijke,behulpzame en relaxe mensen.

• 4Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in oktober 2014

• 10bjornvandijk02-01-2015

Het Angkor Wat van Myanmar....een Must See

Bagan, hét hoogtepunt van Myanmar.

Meer dan 2200 tempels en stoepa's verdeeld over een oppervlakte van enkele vierkante kilometers. De bouwjaren zijn van 800 tot 1200 n.C.

Stuk voor stuk prachtige bouwwerken met enkele uitzonderlijk mooie exemplaren. Je kunt een paard met wagen huren, een fiets, of...een E-bike, een soort elektrisch scootertje. 5 euro per dag

Op internet staat dat je entree moet betalen, dit hebben wij niet gezien. Verder heb je oud Bagan, new Bagan en Nyaung-U. Oud Bagan is de beste uitvalsbasis.

Een absoluut mooie ervaring is de balloons over Bagan. Peperduur, 320 tot 360 dollar p.p. maar een prachtige ervaring. Duurt ongeveer 1 uur.

Bagan is bereikbaar per bus vanuit Mandalay (8 uur schudden) of vanuit Inle, ook ongeveer 8 uur. Kosten: enkele euro's

Een aanrader qua hotel: Het zojuist geopende 'Northern Breeze' in Oud Bagan.

Al met al een prachtige ervaring vergelijkbaar met Angkor Wat in Cambodja.

• 10Sfeer in stad
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in december 2014

• 10mat860023-09-2014

Wauw effect!!!

Wat een ontzettende mooie omgeving. Vrijwel alle reisboekjes hebben niet gelogen over deze omgeving. Wij zaten in Nyaung Shwe, prima plaats voor reizigers. Huur een vervoersmiddel en ga genieten van de zonsondergang en opgang. Wij hebben ontzettend genoten, ondanks dat het gebied door toeristen wordt overspoelt (voor Myanmar begrippen dan) is het toch heel rustig. De mensen zijn (nog) heel vriendelijk en behulpzaam. Als wij weer terugdenken aan Bagan en de tempels hebben wij een gevoel dat niet te omschrijven is.

• 10Sfeer in stad
    • 7Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in oktober 2013

• 8Frank van der Schuren04-03-2014

Geweldige ervaring

bagan bestaat uit enkele kleinere kernen en is omgeven met tempels. Vooral per mountainbike over de zanpaden van temple naar tempel fietsen is een geweldige ervaring

• 8Sfeer in stad
    • 6Omgeving

Gereisd met vrienden in juni 2013

• 9koi120604-05-2012

ongeloofelijk veel stoepa's en tempels

de eerste indruk als men op de hoogste tempel staat is niet te schrijven. Niet te evenaren

• 4Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in februari 2012

• 9Heidy28-01-2012

Mooi en heel indrukwekkend

Ik ben nu twee keer in Bagan geweest en ga er zeker nog een keer terug. De tempels zijn heel indrukwekkend. Vooral als je bovenop de uitzichttoren staat. Om veiligheids/conservatie redenen mag je niet meer op de tempels zelf klimmen. Er zijn niet alleen ruines maar ook geheel intacte temples. Vooral de Shwezigon en de Ananda tempel zijn de moeite waard.

Gereisd met partner in januari 2012

• 9peter08-09-2009

fantastisch

Als je van buddhistische tempels en pagodes houdt, kun je hier je hart ophalen. honderden zo niet duizenden staan er in dit gebied. sommigen prschtig onderhouden, anderen in verval

Gereisd met vrienden in oktober 2005

10 van de 15 reviews gezien