• Type accommodatie

Reviews over Bagan

fantastisch!

Conny
    18-1-2016

Voor liefhebbers van boeddhistische cultuur is dit een waar paradijs, Je vindt hier tempels uit allerlei tijden en daardoor in diverse stijlen maar ook diverse staten van onderhoud. Wij hebben er 2 dagen rond gezworven en veel verschillende soorten tempels bekeken. Ga een dag met een gids om veel te leren en horen en ga daarna een dag op eigen houtje. Je kunt een fiets, paardentaxi of gewone taxi huren voor een dag, beslist doen als je veel wilt zien. Verder zijn er goede restaurantjes en leuke winkeltjes te vinden en zul je je er dus niet vervelen! Aanrader is ook de zonsopgang of ondergang vanaf een tempel bekijken.

heel mooi

Ria
    20-4-2015

Jammer dat er veel niet helemaal volgens de regels is gerestaureerd, maar het is en blijft een prachtige omgeving.

Birma/Myanmar reis 2014

Heer VERMYLEN LUC
    16-2-2015

Een geweldig groot,mooi en nog autentiek cultureel erfgoed.

Met een vriendelijke,behulpzame en relaxe mensen.

Het Angkor Wat van Myanmar....een Must See

bjornvandijk
    2-1-2015

Bagan, hét hoogtepunt van Myanmar.

Meer dan 2200 tempels en stoepa's verdeeld over een oppervlakte van enkele vierkante kilometers. De bouwjaren zijn van 800 tot 1200 n.C.

Stuk voor stuk prachtige bouwwerken met enkele uitzonderlijk mooie exemplaren. Je kunt een paard met wagen huren, een fiets, of...een E-bike, een soort elektrisch scootertje. 5 euro per dag

Op internet staat dat je entree moet betalen, dit hebben wij niet gezien.

Verder heb je oud Bagan, new Bagan en Nyaung-U. Oud Bagan is de beste uitvalsbasis.

Een absoluut mooie ervaring is de balloons over Bagan. Peperduur, 320 tot 360 dollar p.p. maar een prachtige ervaring. Duurt ongeveer 1 uur.

Bagan is bereikbaar per bus vanuit Mandalay (8 uur schudden) of vanuit Inle, ook ongeveer 8 uur. Kosten: enkele euro's

Een aanrader qua hotel: Het zojuist geopende 'Northern Breeze' in Oud Bagan.

Al met al een prachtige ervaring vergelijkbaar met Angkor Wat in Cambodja.

Wauw effect!!!

mat8600
    23-9-2014

Wat een ontzettende mooie omgeving. Vrijwel alle reisboekjes hebben niet gelogen over deze omgeving. Wij zaten in Nyaung Shwe, prima plaats voor reizigers. Huur een vervoersmiddel en ga genieten van de zonsondergang en opgang. Wij hebben ontzettend genoten, ondanks dat het gebied door toeristen wordt overspoelt (voor Myanmar begrippen dan) is het toch heel rustig. De mensen zijn (nog) heel vriendelijk en behulpzaam. Als wij weer terugdenken aan Bagan en de tempels hebben wij een gevoel dat niet te omschrijven is.

Bagan scoort een 9,2 uit 10, op basis van 14 reviews