Wangdue Phodrang

We hebben een aantal aanbieders voor Wangdue Phodrang voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Wangdue Phodrang voor je op een rij gezet:

Reviews over Wangdue Phodrang

Klein dorpje vormt een goede uitvalsbasis.

Andrew
    10-2-2009

De reden om Wangdue Phodrang te bezoeken is de dzong. Deze dzong is minder groot dan die van bijvoorbeeld Paro, Thimphu of Punakha. Mede doordat deze dzong (nog?) niet gerenoveerd is, komt die authentieker over. Een bezoek aan de dzong tijdens een festival is een onvergetelijke ervaring. Juist door de landelijke ligging en de kleinschalige opzet krijg je het gevoel zo’n festival samen met de lokale bevolking te vieren. Naast de dzong is er niet zo veel te beleven. Het plaatsje ligt op de kruising van wegen en twee riviertjes. Dat geeft wat bedrijvigheid op het marktplein en de paar winkeltjes. Er zijn plannen om een gedeelte van het dorp te verhuizen naar een nieuwe lokatie zodat er minder hinder is van doorgaand verkeer. Een uurtje westelijk ligt de prachtige Punakha Dzong.

Gereisd Met partner in Tue Feb 10 2009 12:25:02 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Wangdue Phodrang scoort een 8 uit 10, op basis van 1 reviews