Trashigang

Reviews over Trashigang

Waar zelden toeristen komen

Marc
    25-3-2011

Tashigang is één van de grotere steden (in hoeverre je hier nog van steden kan spreken) van Oost-Bhutan. Als je in Sandrup Jongkhar de Indiaas-Bhutanese grens oversteekt is het nog pakweg 8 uur rijden tot Tashigang. Toen wij er waren (september 2009) was de omgeving net getroffen door een aardbeving. Hierdoor sliepen vele bewoners in openlucht. Het stadje is klein maar kan bekoren met zijn typische Bhutanese bouwstijl, de typische winkeltjes en gewoon het alledaagse leven. Westerlingen zie je er niet, laat staan toeristen. Het stadje heeft een imposante dzong, indrukwekkend gelegen hoog boven een prachtige vallei. Alles gaat hier vredig zijn gangetje. De bank bv is totaal niet beveiligd. Je wandelt er zo binnen tot bij de bedienden die het geld tellen. Heel mooie daguitstap kan er gemaakt worden naar Tashi Yangtse met bezoek aan de Chorten Kora, een heel mooie stupa. Onderweg kan je ook nog Gom Kora bezoeken waar Padmasambhava ooit mediteerde.

Gereisd Met vrienden in Tue Sep 01 2009 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Trashigang scoort een 8 uit 10, op basis van 1 reviews