Thimphu

Reviews over Thimphu

Unieke stad

Marlies
    13-1-2014

Bhutan is een land dat totaal anders is als alle landen die ik eerder bezocht. Het straalde een sereniteit uit, een rust die mij erg aansprak. Een prachtig berglandschap, afgewisseld door valleien, wild stromende rivieren en prachtige authentieke bouwwerken. De natuur is nog in zijn oorspronkelijke staat te zien. De mensen zijn vriendelijk en de sfeer is nog niet aangetast door westerse invloeden.

Gereisd Alleenreizend in Wed Jan 01 2014 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Leuke stad met een goede sfeer

Rob
    22-10-2011

Thimpu is de hoofdstad, maar heeft voor onze begrippen een dorpssfeer. Er is veel te zien op cultureel gebied. Het kruispunt waar de agent het verkeer regelt is een bezienswaardigheid. De markt langs de rivier is leuk om te bezoeken.

Gereisd Met partner in Fri Sep 30 2011 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

De Hoofdstad van een mysterieus land

Marc
    18-3-2011

Wij bereikten Thimphu na een volle week reizen door het land. In het oosten van Bhutan hadden we de eerste vijf dagen geen enkele toerist, laat staan een westerling gezien. In Thimphu zijn er wel wat meer toeristen en is het ook wat drukker maar het is er zeker niet overlopen. In de enige hoofdstad ter wereld zonder verkeerslichten, zoals de stad vaak wordt omschreven is alles nog kleinschalig. De 'verplichte' Bhutanese bouwstijl is opvallend. Indrukwekkende bezienswaardigheden heeft de stad niet. De dzong is groot maar de dzongs van Punakha, Trongsa en Wangdi zijn indrukwekkender en behoren daarom ook tot de topbezienswaardigheden van het land. Wij waren in Thimphu tijdens de Tsechu, een jaarlijks vierdaags festival van dans. Een allesovertreffend spektakel van kleuren: niet zozeer de kostuums en maskers van de dansers maar nog meer de lokale bevolking in traditionele kledij die massaal het spektakel komen bijwonen. Een Tsechu, en die van Thimphu is één van de belangrijkste, is uniek.

Gereisd Met vrienden in september 2009

Kleine hoofdstad van een sympathiek land.

Andrew
    10-2-2009

De hoofdstad van Bhutan is in feite niet meer dan een kleine regio-stad. Op het drukste kruispunt ontbreekt het stoplicht. De bevolking geeft de voorkeur aan een verkeers-agent; veel persoonlijker. Dat is tekenend voor het sympathieke Bhutan. Vanzelfsprekend zijn er in Thimphu veel overheidsinstellingen. Maar allemaal gehuisvest in kleine onderkomens. Het koninklijke paleis(je) is er ook te vinden. Het is leuk om te zien dat werkelijk alles hier volgens de traditionele architectuur gebouwd wordt. Er is een klein aanbod van winkels. Voornamelijk gericht op de eigen bevolking, danwel toeristen. Verder een paar musea en tempels. Qua bezienswaardigheden is de Trasi Chhoe Dzong de grote trekpleister. In dit klooster/provinciehuis wordt jaarlijks een groots meerdaags folkloristisch festival gehouden dat absoluut de moeite waard is. De hele bevolking komt daar in hun mooiste kleding op af.

Gereisd Met partner in Tue Feb 10 2009 10:30:08 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Thimphu scoort een 9 uit 10, op basis van 5 reviews