Phuentsholing

Reviews over Phuentsholing

Typisch grensplaatsje.

Andrew
    8-1-2009

Deze grensstad is geen echte reisbestemming. Het is één van de twee grensovergangen tussen Bhutan en India. Het is er aardig druk. Want zo’n beetje alle import van Bhutan wordt over de weg aangevoerd en moet zich eerst door P’holing wringen en daarna aan de lange weg landinwaarts beginnen. Dat geldt ook voor reizigers. De afstand tussen andere interessante plekken in India en het binnenland van Bhutan is te groot om in één keer af te leggen. P’holing wordt dus vanzelf een overnachtingsplaats. Hoewel het er bedrijvig is (ook de Indiase kant Jaigaon), is er weinig te zien. Tempel Zangto Pelri Lhakhang ligt in het stadsparkje. De grenspoort tussen beide landen is het andere hoogtepunt. Immigratieformaliteiten gaan vlot; zeker met de hulp van een gids. Het klimaat is hier nogal warm en klam. Reken op lange reistijden. Naar Thimphu zo’n 5 `a 6 uur. De weg wordt momenteel (2008-2010) vernieuwd en levert nog meer oponthoud op. Dezelfde reistijd naar Sikkim/India dankzij extreem slechte wegen.

Gereisd Met partner in oktober 2008
Phuentsholing scoort een 6 uit 10, op basis van 1 reviews