Paro

We hebben een aantal aanbieders voor Paro voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Paro voor je op een rij gezet:

Reviews over Paro

Veel moois rondom het kleine Paro.

Andrew
    20-1-2009

De tweede ‘stad’ van Bhutan is in omvang niet meer dan een dorp. Het ligt tussen de rijstvelden in een vallei met de Himalaya nabij. De enige luchthaven van Bhutan is in diezelfde vallei gelegen. Het vliegverkeer beperkt zich tot enkele vluchten per dag. Paro is in een uurtje te bezichtigen. Rondom het dorp is veel meer te zien. Om te beginnen met de prachtig gelegen Paro Dzong (jaarlijks een festival). Ernaast ligt het National Museum, voorheen een grote wachttoren. Ten westen van Paro ligt ‘Tiger Nest’ (Taktshang Goemba). Dit is één van de bekendste plekken van Bhutan. Het is een klooster dat tegen een hoge bergwand is gebouwd. Het klooster is te bereiken na een lange en steile klim. Inspannend, maar de moeite waard. Doe dit niet kort na aankomst: eerst even aan de ijle berglucht te wennen. Nog westelijker ligt de ruïne van de Drukgyel Goemba. Met goed weer is de sneeuw op Mt. Jhomolhari (7314m) te zien. Voor een bezoek aan Paro en omgeving moeten zeker twee dagen gepland worden want

Gereisd Met partner in oktober 2008
Paro scoort een 9 uit 10, op basis van 3 reviews