Gangte

Reviews over Gangte

Mooie vallei, ideaal voor wandeling of trekking.

Andrew
    10-2-2009

Ongeveer in het midden van Bhutan ligt deze mooie grote vallei. Het is een ideaal gebied voor korte wandelingen of langere trektochten. Bezienswaardigheden zijn hier beperkt. Het gehucht Gangte is in feite niet meer dan het fraaie Gangte Goemba (klooster) met wat huisjes langs de toegangsweg. De aantrekkelijkheid in dit gebied moet meer gezocht worden in het landschap en de natuur. In de wintermaanden, vanaf november, strijkt de zeldzame ‘black necked’ kraanvogel in de vallei neer. Er is zelfs een klein, ietwat knullig, bezoekerscentrum ter ere van deze vogel ingericht. Opvallend is dat de vegetatie wat afwijkt van de rest van Bhutan – oorzaak: het aparte micro-klimaat hier.

Gereisd Met partner in Tue Feb 10 2009 13:24:25 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Gangte scoort een 7,5 uit 10, op basis van 2 reviews