Belize

We hebben een aantal aanbieders voor Belize voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Belize voor je op een rij gezet:

Reviews over Belize

Veel te kort voor zo een mooi land!

Sarah van Scheltinga
    12-11-2018

Tijdens mijn korte verblijf in Belize (5.5 dag) heb ik zo veel moois gezien. De Maya Tempels, cave tubing (met een autoband door een grot heen drijven) en waterval klimmen in de grot waren echt de hoogte punten. Maar ook een ochtend vrijwilligerswerk bij de Belize Birds Rescue Center is zeker aan te raden. Ik verbleef in Belize Jungle Dome (in Belmopan) waar ik elke ochtend naar de zonsopgang, met de jungle en Belize River voor mij, en een bakje koffie kon kijken. De geluiden vanuit de Jungle waren zo rustgevend. Ik wil zeker weer een keer terug naar Belize om nog meer van het land te zien. Er zijn geen woorden genoeg om deze ervaring te beschrijven.

Gereisd Alleenreizend in Sat Sep 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Belize echt een aanrader voor pure levensgenieters

Laura
    26-4-2018

Belize is een prachtig vakantieland als je van mooie stranden houdt. Gelukkig is het nu nog niet ontdekt door het massatoerisme dus dit is je kans om nog eens helemaal alleen op een prachtig strand te liggen. In het binnenland zijn wel wat mooie natuurtrips te doen maar vooral de stranden zijn geweldig! Op Caye Caulker kun je met een golfkarretje het gebied verkennen en kom je bij prachtige, lege stranden uit. Werkelijk prachtig hoe het witte zand overloopt in groenblauwe zee. In het relaxe dorpje Hopkins vind je de bevolking die je met open armen ontvangen. Lekker aanschuiven bij iemand kan daar gewoon. De kippetjes scharrelen daar heerlijk op straat en iedereen is vriendelijk. Duiken en snorkelen kan bijna overal en natuurlijk is the Great Blue Hole een aanrader. Beetje duur maar dan heb je ook wat. Ook kun je daar met een helikopter overheen vliegen. Al met al moet je gewoon naar Belize nu het nog puur is!

Gereisd Met partner in juli 2016

heerlijk relaxen

Linda
    22-2-2013

Belize is een land om heerlijk tot rust te komen. Je kan hier heerlijk genieten van de natuur en de schitterende eilanden. De bewoners zijn heerlijk relaxed en stralen dat ook uit op anderen. Hier hoef je even helemaal niets. Naast de schitterende eilanden en snorkelmogelijkheden heb je een paar Mayaruines.

Gereisd Met vrienden in Tue Jan 01 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

prachtig!

dordtboy
    17-9-2011

Belize was een van onze aanleghavens tijdens onze cruise in 2006. Wij hebben gewoon een busje gehuurd met chauffeur en zijn dit prachtige lan dooregereden. Wij hebben een bezoek gebracht aan het oerwoud en aan maya tempels. Alles was zo mooi en de mensen zo aardig. Het is wel zo dat Belize City niet een heel veilig gevoel gaf.

Gereisd Met vrienden in Sun Oct 01 2006 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Misterieus land

Rinus
    11-3-2011

Tijdens onze rondreis door Guatemala en Mexico kwamen we door Belize, na een strenge douanecontrole kwamen we door het noorden van het land, een vlak landschap met veel riviertjes en meertjes waar veel koereigers en waterlelies zijn te zien. Onze eerste stop was in het plaatsje Orange Walk een klein marktstadje met marktkramen vol exotische vruchten, we zien er veel indianen in kleurige costuums en ook een aantal mensen van de Mormonen sekte. Het busstation is een bezienswaardigheid op zich, de kleurige bussen staan er netjes in rijen opgesteld. Het stadje heeft een leuk raadhuisje gebouwd in Caribische stijl. rond het centrale plein bloeien weelderige bomen met prachtige bloemen. Na Orange Walk voert de route door jungle achtig struikgewas en uitgestrekte suikerriet velden, als we nabij Belize City landinwaarts rijden beginnen de bergen langszaam op te doemen.

Gereisd Met vrienden in januari 2007
Belize scoort een 7,9 uit 10, op basis van 18 reviews