Belize

We hebben een aantal aanbieders voor Belize voor je op een rij gezet:

Reviews over Belize

• 8Sarah van Scheltinga12-11-2018

Veel te kort voor zo een mooi land!

Tijdens mijn korte verblijf in Belize (5.5 dag) heb ik zo veel moois gezien. De Maya Tempels, cave tubing (met een autoband door een grot heen drijven) en waterval klimmen in de grot waren echt de hoogte punten. Maar ook een ochtend vrijwilligerswerk bij de Belize Birds Rescue Center is zeker aan te raden. Ik verbleef in Belize Jungle Dome (in Belmopan) waar ik elke ochtend naar de zonsopgang, met de jungle en Belize River voor mij, en een bakje koffie kon kijken. De geluiden vanuit de Jungle waren zo rustgevend. Ik wil zeker weer een keer terug naar Belize om nog meer van het land te zien. Er zijn geen woorden genoeg om deze ervaring te beschrijven.

• 5Uitgaanslevenn
    • 8Stranden
    • 8Zorg voor natuur

Alleen gereisd in september 2018

• 9Laura26-04-2018

Belize echt een aanrader voor pure levensgenieters

Belize is een prachtig vakantieland als je van mooie stranden houdt. Gelukkig is het nu nog niet ontdekt door het massatoerisme dus dit is je kans om nog eens helemaal alleen op een prachtig strand te liggen. In het binnenland zijn wel wat mooie natuurtrips te doen maar vooral de stranden zijn geweldig! Op Caye Caulker kun je met een golfkarretje het gebied verkennen en kom je bij prachtige, lege stranden uit. Werkelijk prachtig hoe het witte zand overloopt in groenblauwe zee. In het relaxe dorpje Hopkins vind je de bevolking die je met open armen ontvangen. Lekker aanschuiven bij iemand kan daar gewoon. De kippetjes scharrelen daar heerlijk op straat en iedereen is vriendelijk. Duiken en snorkelen kan bijna overal en natuurlijk is the Great Blue Hole een aanrader. Beetje duur maar dan heb je ook wat. Ook kun je daar met een helikopter overheen vliegen. Al met al moet je gewoon naar Belize nu het nog puur is!

• 6Cultuur

• 5Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in april 2017

• 9Linda22-02-2013

heerlijk relaxen

Belize is een land om heerlijk tot rust te komen. Je kan hier heerlijk genieten van de natuur en de schitterende eilanden. De bewoners zijn heerlijk relaxed en stralen dat ook uit op anderen. Hier hoef je even helemaal niets. Naast de schitterende eilanden en snorkelmogelijkheden heb je een paar Mayaruines.

• 8Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met vrienden in januari 2013

• 9dordtboy17-09-2011

prachtig!

Belize was een van onze aanleghavens tijdens onze cruise in 2006. Wij hebben gewoon een busje gehuurd met chauffeur en zijn dit prachtige lan dooregereden. Wij hebben een bezoek gebracht aan het oerwoud en aan maya tempels. Alles was zo mooi en de mensen zo aardig. Het is wel zo dat Belize City niet een heel veilig gevoel gaf.

Gereisd met vrienden in oktober 2006

• 9Jippie08-04-2011

Een paradijs

Velen mensen weten niet waar Belize ligt en dat maakt het bij uitstek al geweldig. Een heel mooi land met veel bezienswaardigheden.

• 7Omgeving
    • 7Stranden

Gereisd met partner in mei 2010

• 8Rinus11-03-2011

Misterieus land

Tijdens onze rondreis door Guatemala en Mexico kwamen we door Belize, na een strenge douanecontrole kwamen we door het noorden van het land, een vlak landschap met veel riviertjes en meertjes waar veel koereigers en waterlelies zijn te zien. Onze eerste stop was in het plaatsje Orange Walk een klein marktstadje met marktkramen vol exotische vruchten, we zien er veel indianen in kleurige costuums en ook een aantal mensen van de Mormonen sekte. Het busstation is een bezienswaardigheid op zich, de kleurige bussen staan er netjes in rijen opgesteld. Het stadje heeft een leuk raadhuisje gebouwd in Caribische stijl. rond het centrale plein bloeien weelderige bomen met prachtige bloemen. Na Orange Walk voert de route door jungle achtig struikgewas en uitgestrekte suikerriet velden, als we nabij Belize City landinwaarts rijden beginnen de bergen langszaam op te doemen.

• 8Omgeving

Gereisd met vrienden in januari 2007

• 10Constatin26-12-2010

Sehr schöner Urlaub zum fairen Preis!

Sehr freundliche Menschen! Ein kompletter Gegensatz zum Rest von Mittelamerika (Umgebung)!

• 8Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur

Gereisd met partner in januari 2010

• 8Ramon24-10-2010

Lekker warm

Tijdens onze cruise zijn wij kort aan land geweest en hebben vooral de vele juweliers gezien aan de kade. Wij zijn midden op zee op een soort paradijs geweest, genaamd Geoff's Cay. Dit hoort bij Belize en ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Midden in de zee ligt er een klein paradijsje met palmbomen, waar je heerlijk kunt snorkelen boven het prachtige rif.

Gereisd met vrienden in november 2008

• 7len01-10-2010

1 dag geweest!

Tijdens mijn rondreis (mexico en guatamala) door Belize getrokken, mijn beeld van het land is dat er vrij rustig is, en het toerisme nog niet volop is ontwikkeld. De plaats waar wij pauze hielden was prijstechnisch vrij goedkoop en de mensen waren er vriendelijk. Mijn indruk is dan ook er zijn mooiere plekjes in deze regio!

• 7Cultuur
    • 7Omgeving