Aparthotel Ravelingen

34 reviews over Aparthotel Ravelingen

• 2019
    2Shana31-07-2019

Verschrikkelijke ervaring gehad

Wij verbleven hier een week in half pension en waren niet tevreden. Het eten was niet bijzonder lekker en je moest lang aanschuiven bij het buffet. In het bad hing een vuile rand die we zelf hebben schoongemaakt en de bedden waren niet comfortabel. De informatie op de affiches van de uitstappen was niet correct en de receptie wist ook niet dat je moest inschrijven dus mochten we niet mee. Een grote teleurstelling dus!

Gereisd met partner in juli 2019

• 2018
    6Frederik02-01-2018

goed, maar niet bijzonder (en probleemloos)

Reeds meerdere jaren brengen we eindejaar door in Vayamundo Oostende in verschillende familiestudio's. Heel leuke sfeer, eten valt mee, goeie ligging... Vorig jaar liep er echter iets mis met de boeking: een te kleine accommodatie. Dit werd snel opgelost. Kort nadien regende het binnen... Dit jaar was er een doordringende WC-geur. na melden, kwam snel iemand kijken, maar met gewoon wat javel in te kieperen, krijg je het wel niet weg hoor... leuk hoor, vakantie in zo'n geurtje... Later die dag regende het opnieuw binnen in een studio! En een oplossing???

Gereisd met jonge kinderen in januari 2018

• Oude reviews

8S. Mens14-09-2016

Prima, met enkele minpuntjes...

Eind augustus verbleven wij een lang weekend bij Vayamundo Oostende (in het gedeelte dat vroeger Ravelingen was). Dit is zeker voor herhaling vatbaar. Ons appartement was zeker ok voor een weekend (voor een langere vakantie is het nogal klein). De ligging is prima, het eten (we hadden halfpension) ook, en het zwembad en de binnenspeeltuin zijn leuke extra’s. Het grootste nadeel was de slaapbank in ons appartement, deze is dringend aan vervanging doe. Bij aankomst bleken de latten van de lattenbodem grotendeels los te liggen, de technische dienst is dit de volgende ochtend wel komen vastvijzen maar de slaapzetel bleef zeer oncomfortabel en is eigenlijk niet meer van deze tijd. Ook was het sanitair in het zwembad nogal smerig.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 7Gwendolyn Robben09-08-2015

Vlak aan het strand, ruime apartementen

We zaten in Ravelingen in een appartement. De slaapkamer was ruim (echt ruim genoeg om kinderbedje bij te zetten) en er stonden 3 eenpersoonsbedden (goede bedden!).

De ruimte van de kamer was zeer goed, isolatie naar geluid ook. Het was voor ons echter niet duideljk dat we zelf moesten instaan voor de eindschoonmaak (wat toch iets of wat lastig is met 2 zo'n kleine kinderen om nog een avond te gaan poetsen). Dat is wel jammer. Ontbijt was telkens goed (zonder meer) wel een gebrek aan vers fruit. We hebben 1x avondmaal genoten in buffetvorm, was echt cantine-maaltijd wat mij betreft te duur. We zijn ook 1x gaan eten in het a la carte restaurant Den Ensor, dit viel wel goed mee en schappellijk van prijs.

Ligging is prachtig als je naar het strand wil, wel wat verder gelegen van terrasjes en andere eet-gelegenheden. Parkeren rond het domein is wel lastig, wij hebben echt héél de week onze auto niet verplaatst omdat we bang hadden geen plekje meer te vinden.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

• 8ericm28-12-2014

Alles prima op een kleinigheidje na!

Wij logeerde tijdens de kerstdagen in het nieuwe gebouw van Vayamundo. Het appartement was perfect, mooi, strak, net en gerieflijk. Daarenboven zaten wij op de 8ste verdieping wat dan ook een zalig knap zicht opleverde. Het restaurant in het nieuwe gedeelte is ook veeeeeele beter (dan in het oude) Het is er gezellig, rustig (hoewel er veel gasten zijn) het eten is ook een sterretje meer waard, en bovenal is het personeel zeer attent en professioneel! Heb je volpension? Denk dan aan de kilo's, het eten is zo lekker dat het moeilijk is om geen twee keer te gaan halen. Minpuntje:1 de kerstreveilloon, die geserveerd werd in het restaurant van Ravelingen was niet je dat. Voorgerecht werd bediend maar was precies op het bord gegooid. Hoofdgerecht en dessert was in buffetvorm, hiervoor moest je al gauw 15 à 25 minuten staan aanschuiven. Hier moet de organisatie iets aan doen! Of minder mensen laten inschrijven of de capaciteiten verhogen! Minpuntje:2 De salonzetels zitten niet makkelijk!

Gereisd met partner in december 2014

• 9Wendy23-09-2014

Fantastisch voor de kinderen

Zeker een idee voor de kinderen. Er is heel veel kinderanimatie (meeste is gratis). Het buffet om te eten veranderd elke dag, voor de kinderen is dit ook op maat gemaakt, zodat zij zelf hun eten kunnen nemen.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2014

• 8Bert03-06-2014

Aangenaam verblijf samen met de grootouders

Aangenaam verblijf samen met grootouders, kinderen en klein-kinderen. Ligt dicht bij het strand, Dikke 15 minuten stappen van Oostende. Nabijgelegen opstapplaats voor tram.

Gereisd met vrienden in februari 2008

• 2Troncquo Hans14-08-2013

Ontgoocheld

We boekten een appartement voor 6 personen. We hebben 4 kinderen. Dit appartement was zeer klein en absoluut niet proper. Heb zelf nog 1 uur gepoetst bij aankomst. Dit kan toch niet de bedoeling kan zijn......Voorts was de badkamer piepklein, alsook de 2 slaapkamers die uitkeken op een vieze vuile koker en we dus bijgevolg onze ramen niet konden openen voor verluchting. Het restaurant was eerder een refter en het eten was gewoon. Het vlees was gebakken op "schoenzool" wijze. Ik maakte een opmerking aan de receptie over hun accommodatie, en blijkbaar is er ook een S-blok. en deze kamers zeiden ze zelf , zijn echter veel ruimer. Gezien onze gezinssamenstelling hadden ze hier toch rekening kunnen mee houden vinden we. En inderdaad, bij het uitchecken zijn we op eigen initiatief deze ruimere appartementen gaan bezoeken. Wat we daar zagen was in niets te vergelijken met ons 'kruipkot' waar we een week lang logeerden. Dit voor dezelfde prijs???

Gereisd met jonge kinderen in januari 2013

• 10heer Rademakers07-03-2013

Aanrader

Heeft alles wat men wil: wandelmogelijkheden, openbaar vervoer voor de deur, lekker eten

Gereisd met partner in september 2012

• 7Jan05-01-2013

accomodatie voor families

Hebben hier onlangs het eindejaarsarrangement "reveillon classic" geboekt. Het appartement was ruim met goede zetels en een tweepersoons opklapbed. Daarnaast was er nog een kamer met 2 eenpersoonsbedden. De keukenstoelen zaten vol vlekken en ook het keukengerief was duidelijk "al meermaals gebruikt". Het ontbijt was OK maar de ontbijtruimte doet te refterig aan. Deze ruimte was echter wel mooi aangekleed voor de reveillon. Hier was het snel vol ambiance (reeds tijdens het voorgerecht) waardoor de gasten ietwat vroegtijdig uitgefeest waren.

Gereisd met vrienden in december 2012

Aparthotel Ravelingen info

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Jacuzzi, Peuterbad, Verwarmd

• Animatie programmaAanwezig, Kids Club (6-9 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speelruimte, Speeltuin

• Soort gerechtenLunchpakketten

• Gratis wifiOp de kamer

• TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast / Minibar, TV

• Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Op het terreinBagageruimte
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesConcierge, Fietsverhuur, Geldautomaat, Handdoeken(service), Krant, Wasserette

• SaunaAanwezig

• ParkeermogelijkhedenParkeergarage