Fort Napoleon

5.9Voldoende

• 2Marcin29-08-2016

Depresyjne, traumatyczne i zaniedbane miejsce.

Cały ten obiekt (może za wyjątkiem restauracji oraz miejsca sprzedaży biletów+sklepem i pomieszczeniem na wątpliwej jakości wystawy) przypomina jedną wielką ruderę zamieszkałą przez bezdomnych. Wszechobecny odór moczu i pomazane ściany obrazujące m.in. swastyki, pentagramy oraz słowa w różnych językach dopełniają tego obrazu. Niestety zarządca obiektu nie dołożył starań by wstawić w mury jakiekolwiek przedmioty z epoki a jedynym ozdobnikiem pomazanych sprayem ścian jest kilka podświetlonych tablic z treścią i kilkoma rycinami/fotografiami. Dodatkowo można jeszcze porobić sobie zajączki na ścianie. W niewielkim pomieszczeniu posiadającym schody (do czegoś na wzór mini sceny) zawieszono latarkę i pokazano w formie obrazkowej instruktaż jak robić cienie na ścianie. Traumatycznym przeżyciem dla dzieci jak również osób wierzących może okazać się znajdujący tuż na wejściu widok 3 ukrzyżowanych ptaków (kiedyś zapewne były żywe) oraz różaniec posiadający na końcu ptasie odnóża (performer - stan na rok 2016). Podsumowując jeśli koniecznie ciekawi Was co kryje fortyfikacja w kształcie pentagramu znajdująca się tuż przy plaży w Ostendzie to wejdźcie do środka i zobaczcie co nieco z poziomu np. restauracji do której wejście jest za free. Zaoszczędzony czas i pieniądze polecam przeznaczyć na znajdującą się nieopodal Ostendy fortyfikację Atlantikwall, gdzie za sprawą niesamowitych eksponatów i pieczołowitej opieki zarządcy obiektu można przenieść się wstecz w czasie.

Gereisd met vrienden in augustus 2016

• 9Annelies Horemans19-10-2014

Een onverwachte uitstap

Door eens op de gratis veerboot te stappen om te kijken waarheen die ging belandden we onverwacht in de buurt van fort Napoleon, dus gingen we een kijkje nemen. De manier waarop je met de audio-gids (inbegrepen in de inkomprijs!) doorheen het fort wordt geleid is een heel leuke manier om je de geschiedenis van dit bouwwerk voor de geest te kunnen halen. Zeker de moeite ! Leuk ook dat er voor kinderen een aangepaste audio-tour bestaat.

oktober 2014

• 8Johan van Oosterhout10-10-2014

mooie omgeving

zeer interessant en uitgebreid

Gereisd in mei 2014

• 1hetismij_liesje20-10-2013

NIET DOEN

Wat een afknapper. Klinkt als een oud gebruikt fort maar is in werkelijkheid nooit ECHT in gebruik geweest als fort zijnde.

juli 2013

• 8loes11-09-2013

leerzaam

het fort is prachtig gerestaureerd. Vanaf het dak een mooi uitzicht. Waar we op afknapten : dat je je id moet inleveren voor de smartphone met audiotour. Hebben we niet gedaan en kregen toen het oude systeem mee. We wilden lunchen in de brasserie maar die kon de drukte niet aan, we zijn weer vertrokken en langs de zee naar de zeilschool gelopen.

Gereisd met partner in september 2013

• 5Frank Roelandts13-08-2013

geen aanrader

wij hadden een(bongo)- lunch in het restaurant:

het uitzicht : op een duinput vol rommel, papier en blik, maw : een vuilbak het eten: te duur voor wat je krijgt , zeker zijn prijs niet waard bediening : vriendelijk

Gereisd met partner in augustus 2013

• 1john heemskerk29-07-2013

nooit naar toegaan

geen moer te zien schreeuwende kinderen en echt heel weinig te zien voor je 17 euro

juli 2013

• 8Patries30-08-2012

Verrassend!

Ivm regen naar dit park gegaan. Mooi gerestaureerd en leuke speurtocht voor de kinderen. ook prima bistro erbij. Ernaast zit Earth-explorer. Prima plek voor regendagen en makkelijk te bereiken met de kusttram.

augustus 2012

• 1paul905-06-2012

nu AFrader

alhoewel de gids toen aanwezig wel zijn best deed is er gewoon niets noemenswaardig te zien,het is een duure/lege doos...langs buiten valt het nog mee maar binnen

Alleen gereisd in januari 2012

• 10greet24-05-2012

fort napoleon

interessant, de moeite waard, en daarna lekker uitrusten op het terrasje

Gereisd met vrienden in mei 2012

10 van de 14 reviews gezien