We hebben een aantal aanbieders voor Kortrijk voor je op een rij gezet:

vakanties Kortrijk

We hebben een aantal aanbieders voor Kortrijk voor je op een rij gezet:

Reviews over Kortrijk

• 6eddy van nieuwenhove23-07-2014

jammer dat alle restaurants zo vroeg gesloten zijn

Het was moeilijk om iets deftigs van eten te vinden savonds

• 6Sfeer in stad
    • 6Omgeving

Gereisd met partner in juli 2014

• 9Mirjam03-05-2014

Kortrijk heeft het.

Kortrijk heeft van alles van cultuur en heerlijke restaurants tot overdekt winkelen K-in Kortrijk.

• 8Omgeving
    • 9Cultuur

Gereisd met partner in februari 2014

• 7Desiree03-01-2014

Leuke plaats maar jammer dat alles dicht was

We waren hier rond de jaarwisseling en hadden Kortrijk uitgezocht omdat er op cultureel gebied toch wel het een en ander te beleven moest zijn. Helaas was het het vier dagen lang vrij grijs en somber weer.

We startten met een stadswandeling en na twee kerken aangedaan te hebben kwamen we bij het eerste museum. Helaas bleek toen dat alle culturele instellingen gesloten waren van de dag voor kerst tot na nieuwjaarsdag. Dat was toch wel enigszins een tegenvaller.

Kortrijk maakt reclame als leuke bestemming voor het winterseizoen, maar zo prijst het zich wat mij betreft wat uit de markt.

Wat wel leuk was, was dat de grote markt bij aankomst (zondagavond) mooi versierd was en er allerlei activiteiten waren.

• 7Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in december 2013

• 9Monique23-08-2014

mooie stad

Kortrijk is veel verbeterd, alles is veel properder, moderner, we hadden een wandeling gepland om de bezienswaardigheden te zien maar de regen heeft het ons belet, we komen zeker eens terug

• 9Omgeving

Gereisd met partner in augustus 2014

• 10desmet jacques14-02-2009

mooie interassante stad

mooie stad,zeker een bezoek waard vooral de musea en begijnhof

• 10Omgeving
    • 9Cultuur

Gereisd met partner in april 2007

• 7Barry18-08-2014

gezellig centrum

Het oude centrum is klein, maar gezellig

• 7Sfeer in stad

• 8Omgeving
    • 8Cultuur

Gereisd met partner in augustus 2013

• 8luc03-11-2012

De stad van de guldensporenslag

De Grote Markt werd in WO II door de Engelsen voor 2/3 gebombardeerd tot aan 't station. De kant van het stadhuis, het belfort en het hotel Damier bleef gelukkig gevrijwaard. De schouwburg was in puin en die werd mooi heropgebouwd. De Sint-Maartenskerk en de O.L.Vrouwekerk met oude gravenkapel steken boven de gebouwen uit. De 2 Broeltorens vormen een brug over één van de 2 Leiearmen. Daar is een museum met beelden en schilderijen.
    Achter het gezellige begijnhof bevindt zich een park met een bezienswaardig museum. Je kan er zeldzame damasten wandtapijten en het Kortrycke van prehistorie tot na de guldensporenslag bewonderen in vele voorwerpen. Het pittoreske Bagaertshof (nabij het winkelcomplex 'K') met kruidentuin is voor de echte speurneuzen. De autentieke klokkenluiders Manten en Kalle op 't Belfort, werden door de Fransen gepikt en staan in Dijon te pronken. De huidige vergulde beeldjes maken echter ook leuke beiaardgeluiden.

• 8Cultuur

Gereisd met partner in november 2012

• 8RSV14-08-2016

beter dan verwacht

Propere stad met gezellige restaurants op vrjdagavond.Overdag heel(te)kalm,maar kan misschien zijn omdat het op een vrijdag was?

Gereisd met partner in augustus 2016

• 9Claudine Decock08-03-2016

Kortrijk is mijn geboortestad.

Het soms even duren, maar Kortrijk is een mooie nette stad met veel historie en monumentale overblijfselen als bewijs. Was het vroeger Frans nu is het Vlaams die overheerst als taal en het dialect verwint langzaam aan. In de geschiedenis is kortrijk het meest gekent door zijn Guldensporen slag in 1302. Neem een gids en er is veel meer. Je kan er shoppen lekker eten en de terrassen op de Grote Markt met zijn prachtig stadhuis is en heerlijke plek om te verpozen.

• 10Sfeer in stad
    • 10Omgeving