We hebben een aantal aanbieders voor Kortrijk voor je op een rij gezet:

vakanties Kortrijk

We hebben een aantal aanbieders voor Kortrijk voor je op een rij gezet:

Reviews over Kortrijk

Kortrijk is mijn geboortestad.

Claudine Decock
    8-3-2016

Het soms even duren, maar Kortrijk is een mooie nette stad met veel historie en monumentale overblijfselen als bewijs. Was het vroeger Frans nu is het Vlaams die overheerst als taal en het dialect verwint langzaam aan. In de geschiedenis is kortrijk het meest gekent door zijn Guldensporen slag in 1302. Neem een gids en er is veel meer. Je kan er shoppen lekker eten en de terrassen op de Grote Markt met zijn prachtig stadhuis is en heerlijke plek om te verpozen.

Gereisd Met oudere kinderen in Sun Nov 01 2015 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Ieder jaar

Gerard van der Leeuw
    24-10-2014

Ik kom al jaren en jaren vrijwel ieder jaar in Kortrijk. Mooie, gezellige stad. Het is hier goed toeven. Een schitterend, rustgevend Begijnhof, mooie musea, met vaak aantrekkelijke exposities. Mooie kerken, goede overnachtingsmogelijkheden. Een station vlak in het centrum, mooie omgeving, tripjes maken naar Frankrijk... heerlijk eten en drinken van smoutebollen tot paling in het groen en van de meest verrukkelijke biersoortjes tot eenvoudige wijntjes. En natuurlijk: je denkt aan Guido Gezelle.

Gerard van der Leeuq

Gereisd Alleenreizend in februari 2014

Verrassend leuk!

Ella
    27-4-2014

Het is een niet zo bekende stad maar is toch de moeite waard om te ontdekken! Je kan er leuk shoppen, o.a. in de 'K' waar het heel modern is. Er zijn veel leuke cafeetjes (aanrader: Viva Sara op de grote markt) en restaurantjes (aanrader: Café Rouge). Ik ontdekte er ook veel verrassende plekjes zoals het Begijnhof en de Broeltorens. Koop zeker een boekje met informatie zodat je die verborgen plekjes niet vergeet. Een aanrader om eens een weekendje naartoe te gaan!!

Gereisd Met partner in december 2013

Leuke plaats maar jammer dat alles dicht was

Desiree
    3-1-2014

We waren hier rond de jaarwisseling en hadden Kortrijk uitgezocht omdat er op cultureel gebied toch wel het een en ander te beleven moest zijn. Helaas was het het vier dagen lang vrij grijs en somber weer.

We startten met een stadswandeling en na twee kerken aangedaan te hebben kwamen we bij het eerste museum. Helaas bleek toen dat alle culturele instellingen gesloten waren van de dag voor kerst tot na nieuwjaarsdag. Dat was toch wel enigszins een tegenvaller.

Kortrijk maakt reclame als leuke bestemming voor het winterseizoen, maar zo prijst het zich wat mij betreft wat uit de markt.

Wat wel leuk was, was dat de grote markt bij aankomst (zondagavond) mooi versierd was en er allerlei activiteiten waren.

Gereisd Met vrienden in Sun Dec 29 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Prima stad

Koos Roels
    12-8-2013

Kortijk is een prima stad voor een weekend cultuur snuiven en shoppen. Er zijn diverse cultuur wandelingen en het winkelaanbod is zeer fors. Overdekt winkelcentrum Grote K is bijzonder fraai. Parkeren is goedkoop vergeleken met Nederland en ruim aanwezig. 's-Avonds gezellige terassen en restaurant rond de markt in het centrum

Gereisd Met partner in augustus 2013
Kortrijk scoort een 8 uit 10, op basis van 89 reviews