Heuvelland-Kemmel

Reviews over Heuvelland-Kemmel

Enig gebied...

Guy Vercauteren
    11-8-2015

Ecologisch heeft dit economisch gebied weinig tot geen waarde. Beste boeren plaats terug rijke, gevarieerde hagen rond jullie percelen. Het is een win-win actie. Vele dieren zullen terug keren en jullie helpen.

Zeer mooie plaats

hennebel
    20-6-2015

Vandaag zijn we naar de Kemmelberg geweest zeer mooi en zeker een aanrader veel restaurantjes en veel toeristen zeker een aanrader om et te wandelen en er te gaan fietsen probeer zeker eens de kabelbaan we komen zeker nog eens terug

Gereisd Met vrienden in juni 2015

Pittoresk dorpje in mooie groene streek

Domien
    14-1-2014

Kemmel maakt deel uit van Heuvelland, een groep pittoreske dorpjes in de groene omgeving van de Belgofranse grens. U vindt er de Kemmelberg, een lust voor wielerliefhebbers, en prachtige paadjes om er de bossen te verkennen.

Gereisd Met partner in augustus 2013

Aantrekkelijk plaatsje in het heuvelland

Rinus
    11-4-2013

Kemmel is een aantrekkelijk rustig plaatsje gelegen te midden van een fraai heuvelland, het centrum ligt rond een dorpsbrink, aan de rand van het dorp ligt landgoed Warande met een aardig kasteel waarin het gemeentehuis is gevestigd. Nabij Kemmel ligt de Kemmelberg die met 159 mtr. de hoogste heuvel van West Vlaanderen is, op de top bevindt zich een uitkijktoren, maar deze zag er nogal vervallen uit, hij stond te koop en was daarom gesloten. De Kemmelberg is een mooi wandel- en fietsgebied, op de zuidhelling staat een obelisk die de plaats aanduidt waar in 1918 5000 Franse soldaten sneuvelden, ze liggen begraven in een massagraf aan de voet van de Kemmelberg.

Gereisd Met partner in april 2013
Heuvelland-Kemmel scoort een 8,8 uit 10, op basis van 10 reviews