Diksmuide

We hebben een aantal aanbieders voor Diksmuide voor je op een rij gezet:

vakanties Diksmuide

We hebben een aantal aanbieders voor Diksmuide voor je op een rij gezet:

Reviews over Diksmuide

Leerzame en mooie vakantie.

Lida,
    18-8-2017

Een mooie oude stad welke een rijke historie heeft. Een prima uitvalsbasis voor alle musea die over de WO1 gaan.

Op camping de Ijzerhoeve zat je op 2 km van de stad waar het goed toeven was. Prima fietspaden en knooppunten die duidelijke aangegeven waren. We komen zeker nog eens terug.

Gereisd met partner in juli 2017

Verrassend leuk stadje

Rinus,
    12-4-2013

Diksmuide is een verrassend leuk stadje, het is gelegen aan de oever van de rivier de IJzer, hoewel het tijdens de Eerste Wereldoorlog vrijwel geheel werd verwoest, is het op een prachtige wijze weer opgebouwd in de Vlaamse stijl van weleer.

Het stadshart is de Grote Markt die word omgeven door fraaie gevels en het prachtige stadhuis, het geheel is bijzonder schilderachtig en sfeervol.

Achter het stadhuis staat de imposante St. Nicolaaskerk met bijzonder fraai interieur.

Gereisd met partner in april 2013

Alleraardigst pittoresk stadje

rainbow,
    4-6-2011

Dichtbij de zee (enkele km van Nieuwpoort) maar ver van alle toeristische drukte ligt Diksmuide een alleraardigst stadje in de Westhoek.

Op cultureel vlak heel wat te ontdekken omwille van het oorlogsverleden ('14-'18).

Zeer interessante stadswandeling!

Je kan de meest pittoreske stadshoekjes ontdekken via het wandelcircuit van de stad. Klinknagels op de grond duiden dit parcours van 3,2 km aan.

Op 16 locaties tonen eigentijdse panelen u de

nodige informatie en beelden uit het rijke Diksmuidse verleden.

Gereisd met oudere kinderen in juni 2011

echt verrijkend genieten in Diksmuide

carine,
    15-5-2009

je vindt er een mix van alles :

historiek stadje (begijnhofje !), oorlogsverleden, - musea en -monumenten, prachtig platteland, ideaal om te fietsen, wandelen en varen (netwerken en routes). lekker eten en toffe terrasjes. mmm oerbier ! mooi aande IJzer, midden in de Westhoek, pure verwondering ! We gaan er nog veel terugkeren !

Gereisd met vrienden in april 2009
Diksmuide scoort een 9,7 uit 10, op basis van 24 reviews