Kerstmarkt Brugge

5.6Voldoende

• 7Cao14-12-2018

Klein

Rond deze periode is het leuk om te beginnen met het bezoek aan de ijssculpturen, de expositie bevindt zich namelijk op het stationsplein. Het bezoek kan ongeveer 1 uur duren, en kost 10€. Daarna is het gemakkelijk om naar de kerstmarkt te wandelen, het neemt 10-15 minuten en je kan terwijl genieten van het mooie middeleeuws gedeelte van de stad. Er zijn twee hoofdplaatsen voor de kerstmarkt. Het eerste is het Simon Stevinplein: daar kan je verschillende artisanale producten kopen. Ik raad je de droge worst te proberen, ik vond ze heel lekker. De andere plaats is de Markt. Daar kan je meer voedselstands vinden, ook typische wintergerechten zoals Tartiflette. Er zijn ook veel drinkstands, en de warme chocolade met Baileys is toch een van mijn favoriete: een lekkere smaak en je warmt er meteen van op. Er is bovendien ook een outdoor ijsbaan.

Gereisd met partner in december 2018

• 4Anoniem28-11-2018

Nooit meer!!

Nou ik vind dat Brugge een mooie stad is Maar voor de kerstmarkt sfeer hoef je der dit jaar niet naar toe gegaan geen kerst muziek meer te horen en lekker binnen iets drinken is er ook niet bij kun je buiten in de vrieskou gaan zitten met je glaasje wijn v 8 euro.zonder verwarmd terras. Ze laten alleen mensen binnen die komen eten dus meer in komste belachelijk . Dus voor ons geen kerstmarkt Brugge meer

Gereisd met vrienden in november 2018

• 8Twello201223-06-2014

De sfeer....

... die wil je proeven en op de foto zetten.

Gereisd met partner in december 2013

• 5Istatwetta03-01-2014

Beperkte kerstmarkt, maar wel mooi kader

De Brugse kerstmarkt stelt niet veel voor. Ze is opgebouwd rond de ijspiste en telt slechts een beperkt aantal kraampjes, waar drank en prullaria worden verkocht. Er is ook een verlangstuk op het Simon Stevinplein, maar dat is nog beperkter. Uiteraard is het kader wel mooi, maar dat heeft weinig met de kerstmarkt te maken.

Gereisd met partner in januari 2014

• 7KevinVerlinde17-12-2013

Toffe kerstmarkt, zonder meer

Ofwel ben je ervoor, ofwel niet. En ik hou wel van de sfeer van kerstmarkten. In Brugge is het prima, ook niet TE druk. Ideaal voor wie van een kerstmarkt houdt. Misschien iets te klein om écht een hoogvlieger te zijn, maar persoonlijk ga ik er jaarlijks wel graag eens naartoe.

Gereisd met vrienden in december 2013

• 8marga15-03-2013

Sfeervol

Leuk om te zijn vanwege de sfeer. De kerstmarkt is opzich niet heel bijzonder, net zoals alle anderen!

Gereisd met partner in november 2012

• 5Chris 23-12-2012

Kleine kerstmarkt

Een beperkt aantal kraampjes op de Brugse markt rond de ijspiste. Mooie entourage.

Gereisd met partner in augustus 2012

• 7fam.Lekkerkerk14-12-2012

kerstmarkt brugge

We waren er overdag, er was toen niet veel sfeer.

Gereisd met partner in december 2012

• 7wh.egmond02-11-2012

Niet groot maar wel intiem

Brugge is een gezellig stadje met veel sfeer in de binnenstad, een niet grote kerstmarkt, overzichtelijk en intiem, een aanrader voor een daje kerstmarkten.

Gereisd met partner in december 2011

• 6Lieneke van Raaij02-11-2012

Geen aanrader

Ben al naar diverse kerstmarkten geweest, maar de kerstmarkt van Brugge vonden mijn vriendin en ikzelf erg tegenvallen. Weinig sfeer. Het grote plein is wel gezellig, maar voor de rest is het niet de moeite om daarvoor helemaal naar Brugge te rijden. In de zomer is het een erge leuke stad om naar toe te gaan. Ook het parkeren is erg goed geregeld. Bij het treinstation kun je parkeren en dan met de bus naar het centrum.

Gereisd met vrienden in december 2011

10 van de 12 reviews gezien