Frietmuseum

6.9Voldoende

• 8jobien van de rijt01-10-2015

leerzaam,leuk

ontwikkeling aardappel en friet, lekker frietje gegeten, echte vlaamse

Alleen gereisd in mei 2015

• 8Dennis Van de Wijgert13-09-2014

Simpel maar erg leuk

Gewoon even leuk rondlopen en rondkijken. Neem het niet te serieus maar is erg vermakkelijk. Zeker aan te raden.

Gereisd met partner in september 2014

• 7Burstner29-12-2013

meer van verwacht

Wel interessant en veel meer dan dit valt er waarschijnlijk ook niet te vertellen over de aardappels en frieten. De frituur in de kelder is niets speciaal, voor het friet museum had ik toch betere service en frieten verwacht. Toch het bezoeken waard.

december 2013

• 7Steefrn31-10-2013

Frietmuseum

Leuk om gezien te hebben. Wel meer van verwacht maar ja wat verwacht je over een museum over friet.

Gereisd met partner in oktober 2013

• 1Hilja03-09-2013

Wat een afgang.

E 6 p.p. entree. Dit is nou echt zonde van je geld. Ga lekker een patatje eten in het stadje en sla je computer open op friiet , dan weet je genoeg.

Gereisd met vrienden in augustus 2013

• 8mevrouw Veerman11-08-2013

Leerzaam en leuk

Leuk museum waar je vanalles over aardappels en friet te weten komt, ook leuk voor kinderen

Gereisd met vrienden in augustus 2013

• 9marianne_beumer23-07-2013

Absolute aanrader!

Echt een aanrader om naar toe te gaan.

Ongelooflijk maar waar, tot op heden bestond er geen enkel Frietmuseum ter wereld en het Frietmuseum van Brugge is dus het enige en unieke museum van de friet.

Samen met de lekkere Belgische chocolade, is de Belgische friet zeker het product dat het meest de goede levenswijze van de Belg illustreert. In de loop der jaren is de friet een product geworden dat zich over de gehele wereld verspreid heeft, tot genoegen van groot en klein, in praktisch alle landen en we mogen dus terecht fier zijn dat de friet een product is dat in België geboren is. Het is een didactisch museum dat de geschiedenis schetst van zowel de aardappel als van de friet en van de verschillende sausbereidingen die gewoonlijk bij de friet behoren. En er mag geproefd worden!!!

Gereisd in juli 2013

• 7marga15-03-2013

Snel gezien!

Leuk om een keer doorheen te lopen. Maar stel je er niet al teveel bij voor! Je bent er zo doorheen. Wij vonden de friet in het museum ook niet erg lekker. Maar ik heb ook mensen gehoord die er heel erg enthousiast over waren

Gereisd met partner in november 2012

• 7monique04-03-2013

voor de lekkerbek

tentoonstelling over het onstaan van frietjes met als klap op de vuurpijl in de kelder verse patat. lekker!

Gereisd met partner in maart 2013

• 2Anne18-02-2013

Saai

In tien minuten stonden we weer buiten. Wij vonden het een erg saai museum. Ach, wat kan je vertellen over friet......en aardappels....en mayonaise....Voor ons niet meer in ieder geval...

Gereisd met partner in februari 2013

10 van de 23 reviews gezien