Brouwerij De Halve Maan

3.9Onvoldoende

• 3Fam Wanschers27-04-2019

Jammer van het geld

Nostalgische brouwerij op mooie locatie. Gereserveerd met familie voor 14 pers waarvan 7 kinderen. Groep was totaal ca 35 personen, gids niet te verstaan. Voor de kinderen geen aandacht, haakten snel af. Verhaal was soms al klaar voordat de laatste personen een vertrek binnenliepen. Jammer.

Gereisd met vrienden in april 2019

• 9De regt27-05-2017

Zeer de moeite waard

Leuke bezienswaardigheid als je Brugge bezoekt. Ook leuk om een biertje te drinken.

Gereisd met partner in juni 2016

• 9AK03831-12-2016

Leuke rondleiding

In deze brouwerij wordt Brugse Zot en Straffe Hendrik gebrouwen. Je kunt deelnemen aan de rondleiding van ongeveer 45 minuten. Hierbij krijg je uitleg over de geschiedenis en het brouwprocedé. Innovatief is dat er zelfs een bierpijpleiding is aangelegd

Gereisd met partner in december 2016

• 6Rob G04-10-2016

Brouwerij uitstekend/eten nooit meer

Rondleiding door de brouwerij was perfect, bijzonder interessant en educatief.

Eten aldaar was niet geslaagd, de obers waren knap chagrijnig. Niet iedereen dronk het ontvangen biertje op, maar zodra die bij iemand neer gezet werd werd het gelijk weggehaald met een snauw van een bier per persoon.

Wellicht te druk voor hun die dag.

Moeten

Gereisd met vrienden in september 2016

• 3Heren Twee03-02-2016

Anti "Ollanders"

De dame die ons rondleidde had het duidelijk niet zo op "Ollanders". Zonder de moeite te nemen een indruk te krijgen over ons gezelschap werden we al afgeschilderd als een stel bruten die geen smaak hadden, geen verstand van bier en die sowieso nog nooit met Belgisch bier in aanraking waren geweest. "We kwamen alleen maar naar Brugge om te zuipen en moesten voorzichtig zijn, want speciale bieren waren wij niet gewend"...Jammer dat deze vrouw zo vooringenomen was. Verder een prachtig bewaard gebleven brouwerij met een mooie historie en mooie bieren.

Gereisd met vrienden in januari 2016

• 8Peter-Johanna17-08-2015

Leuk om te zien

Rondleiding bij Halve Maan is leuk. Je krijgt veel informatie en het is leuk om te zien hoe de brouwerij eruit ziet. Je komt ook op het dak waarbij je een prachtig uitzicht over de stad hebt.

Gereisd met partner in december 2014

• 9Barathi20-07-2015

liepen er zo voorbij

een klein hofje met een heel groot bier restaurant .. plof neer en geniet op het binnen plaatsje van de plaatselijke bier... de brugse zotte

Gereisd met partner in juni 2015

• 10Marc-Jolanda22-03-2015

fascinerend

absoluut een bezoek waard!

Gereisd met partner in maart 2015

• 8Gert25-02-2015

Heerlijk, helder, Halve Maan!

Aan de rand van de prachtige binnenstad van Brugge staat de familiebrouwerij de Halve Maan op 5 minuten loopafstand van de Onze-Lieve-Vrouwe Kerk. Het is de enige plaats waar in Brugge nog steeds bier wordt gebrouwen, zelfs in een nieuwe productielijn. Voor € 7,50 wordt je hier een klein uurtje rondgeleid, maar - en eigenlijk nog leuker - vooral in de oude brouwerij, die nu ingericht is als museum. Dat rondleiden gebeurt op een ontzettend leuke en onderhoudende manier - onze gids was bijzonder ad-rem, en kende 'haar zaakje'. Aan het eind van de excursie wordt - inclusief in de entreeprijs - een heerlijke 'blonde' getapt in een mooie ontvangstruimte, waar je ook gewoon kunt lunchen. Er zijn de hele dag door in meerdere talen groepen - er is kennelijk heel veel belangstelling. Bijna iedereen neemt natuurlijk bier van 7/8/9% alcohol mee naar huis. Al kruip-door-sluip-door lopende kom je op het hoogste punt van de fabriek, en heb je een prachtige panoramablik over de binnenstad.

Gereisd met partner in februari 2015

• 8Twello201223-06-2014

Echt vlaams

Een echte vlaam (met accent, snor en bierbuik) leidde ons rond. Wat een passie en een goeie en uitgebreide rondleiding. Daarna zelf even het bier proeven. Eén van de hoogtepunten van het weekend Brugge.

Gereisd met partner in december 2013

10 van de 27 reviews gezien