Waterloo

Reviews over Waterloo

De laatste veldslag van Napoleon

Krissi,
    9-9-2013

In 2015 wordt één van de beroemdste veldslagen uit de geschiedenis hier herdacht. Maar zoals de Engelsen reeds hebben opgemerkt, is er nog veel werk aan de winkel. Het uitzicht vanop de heuvel is wel de moeite van de klim waard, maar de faciliteiten aan de voet van de heuvel zijn duidelijk vergane glorie. Het panoramagebouw moet van binnen opgekalfaterd worden, de parking heraangelegd en het sanitair uitgebreid en gemoderniseerd.

Gereisd met partner in september 2013

Meer historisch dan bezienswaardig

Rinus,
    25-4-2012

De Leeuwenheuvel is een 40 mtr. hoge aarden piramide met daar boven op de enorme leeuw, dit Nederlandse monument markeert de plaats waar de Prins van Oranje gewond raakte in zijn strijdt met Napoleon welke laatste hier werd verslagen.

Vanaf de leeuwenheuvel heeft men een fraai uitzicht over de voormalige slagvelden in de omgeving die nu zijn omgevormd in vredige akkers en weilanden.

Het Panoramagebouw geeft een beeld van de slag, maar het geheel heeft een opknapbeurt nodig.

Men kan er ook nog een film bekijken met een nabootsing van de slag, er is een museum met wassen beelden en men kan er met een busje een tochtje maken over de voormalige slagvelden.

Het stelt allemaal niet zo heel veel voor en vonden de prijs van de combiticket niet in overeenstemming met het gebodene.

Gereisd met partner in april 2012

Ongezellige omgeving

anenroy,
    28-3-2011

We zijn hier voor een weekendje heengegaan vanwege de slag bij Waterloo. Interessant om op deze historische plek te staan maar helaas is de gehele bezienswaardigheid vergane glorie. Het panorama heeft nogal wat achterstallig onderhoud en het wassenbeeldenmuseum is een lachtertje. Jammer, een gemiste kans. De heuvel met de leeuw is het enige wat letterlijk en figuurlijk overeind blijft !

Gereisd met partner in maart 2011
Waterloo scoort een 7,1 uit 10, op basis van 11 reviews