Vakantie Gent
header

Vakantie Gent

Op naar gezellig Gent

Op zoek naar een leuke citytrip? Ga zeker eens naar Gent bij onze Belgische buren. Het compacte, vrijwel autoluwe centrum heeft tal van mooie bezienswaardigheden. En het mooiste: bijna alles ligt op loopafstand. Logeer in één van de fijne accommodaties die de stad te bieden heeft en bewonder ’s avonds de skyline van Gent.

Bekijk accommodaties

Inspiratie voor Gent

Top 3 mooie hotels

Heerlijk ontbijt bij Hotel Ghent Marriott

Hotel Ghent Marriott heeft een prachtige ligging. Je logeert langs het water en midden in het centrum, op loopafstand van alle bezienswaardigheden. Toch geniet je in stilte van een goede nachtrust. Dit hotel staat bekend om het fantastische ontbijt. Je hebt ontzettend veel keuze en je eet in een prachtige eetzaal.

Luxe Hotel Sandton Grand Reylof

Hotel Sandton Grand Reylof is een prachtig, luxe hotel in het centrum van Gent met alles op loopafstand. Geniet van je comfortabele kamer met bedden van de hoogste kwaliteit. In de rustige binnentuin kun je heerlijk ontspannen en een boek lezen, of je dag in Gent alvast plannen.

Een kerk voor de deur: Hotel Ibis Gent Centrum Kathedraal

Zoals de naam al zegt ligt Hotel Ibis Gent Centrum Kathedraal vlak naast de mooie kathedraal van Gent. Slapen met een kerk voor de deur, bijzonder! Ook alle andere bezienswaardigheden van de stad liggen op loopafstand. Je wandelt zo overal naartoe. Ook kun je bij dit hotel gratis parkeren in de bijbehorende garage.

3x gastvrije hotels

Prachtige kamer bij Hotel Novotel Gent Centrum

Hotel Novotel Gent Centrum ligt vlak bij alle bezienswaardigheden van Gent. Maar eigenlijk wil je je kamer helemaal niet uit: geniet van de ruime, moderne kamer met een enorme badkamer met regendouche. Zo luxe! Het personeel is ontzettend behulpzaam en regelt alles voor je. Zo kom je niets tekort tijdens je verblijf.

Aan de waterkant: Hotel Ghent River

Hotel Ghent River heeft mooie kamers aan de waterkant. Wat een levendig uitzicht! Je ontbijt elke ochtend op de derde etage met een prachtig uitzicht over de stad, terwijl het lieve personeel alles doet om het je naar de zin te maken. Hotel Ghent River ligt vlak bij de vrijdagmarkt, waar je zeker een bezoek aan moet brengen.

Vriendelijk personeel bij Hotel Harmony

Bij Hotel Harmony is het personeel erg vriendelijk. Ze geven je graag tips voor leuke must see's in Gent. Fijn, die lokale tips! Zo kom je op plekken die je normaal misschien niet had gezien. s’ Avonds rust je uit op je ruime kamer met heerlijke bedden, of drink je nog een borreltje in de hotelbar.

Top 3 bezienswaardigheden in Gent

Sfeervol Graslei

Graslei is de meest sfeervolle en authentieke plek van Gent. Overdag geniet je hier van een lekkere lunch en ‘s avonds kun je hier heerlijk borrelen met een wijntje en hapjes. Bewonder de prachtige huizen en gebouwen vanaf een van de gezellige terrassen. Bourgondisch genieten it is!.

Het Lam Gods in de Sint Baafskathedraal

In de prachtige Sint Baafskathedraal speelt het altaarstuk van de gebroeders van Eijck de hoofdrol. Het meesterwerk Het Lam Gods is zeer indrukwekkend van dichtbij, en ontzettend groot. Het bestaat uit maar liefst twaalf panelen. Het altaarstuk is onlangs gerestaureerd. Dat duurde vier 4 jaar lang. Nu kun je het werk weer in al zijn glorie bewonderen.

Bezoek het Gravensteen

Het Gravensteen is een Middeleeuws kasteel met een prachtig uitzicht over de stad. In het kasteel bevindt zich een gerechtsmuseum met de meest gekke en wrede foltertuigen. Het is de enige overgebleven middeleeuwse burcht in Vlaanderen. Terecht een toeristische trekpleister!

De skyline van Gent

De skyline van Gent

De skyline van Gent wordt bepaald door de Gentse torenrij, bestaande uit de Belforttoren, de Sint-Baafskathedraal en de Sint-Niklaaskerk. Allemaal een bezoek meer dan waard. Bewonder de skyline vanuit je hotelkamer of uitzichtpunt. De hoofdstad van Oost-Vlaanderen kent naast de torens nog vele andere mooie plekjes.

Hier heb je een mooi uitzicht

Bekijk Gent bijvoorbeeld vanaf Kasteel Het Gravensteen, een middeleeuwse burcht met spectaculaire verdedigingsmuren. Voor een waanzinnig uitzicht over de hele stad ga je naar de Sint-Michielsbrug. Neem een thermoskan met koffie mee en doe een kleine picknick in het gras. Genieten!

Waan je in de drukte

Even shoppen na alle bezichtigingen? In de Veldstraat en de Lange Munt vind je talloze internationale winkelketens met in het verlengde van deze straten authentieke boetiekjes en knusse zaakjes. Ook ’s nachts is het niet nodig om je te vervelen in Gent. Met veel clubs, discotheken en cafeetjes gaat het feest hier gewoon door.