Dendermonde

We hebben een aantal aanbieders voor Dendermonde voor je op een rij gezet:

Reviews over Dendermonde

• 9Patje04-08-2019

Kleine stad

Kleine stad waar alle bezienswaardigheden als het ware op wandelafstand van elkaar liggen. Groot en vatiabel cultureel programma mede dankzij het bruisende cultuurcentrum pal in het midden van de stad

• 6Uitgaanslevenn
    • 7Zorg voor natuur

Gereisd in januari 2019

• 9Peter en Margot01-06-2012

Mooi!

Kom, en kijk je ogen uit!

• 9Sfeer in stad

Gereisd met jonge kinderen in mei 2012

• 8Chris 24-05-2012

Historisch rijke stad aan de monding van de Dender

Dendermonde heeft heel wat te bieden aan cultureel erfgoed. De moeite van een bezoek waard zijn het Begijnhof, het Stadhuis met zijn Belfort, het Vleeshuis en de OLV-kerk. Zowel in het Begijnhof als in het Vleeshuis kan je kennis maken met de rijke volkscultuur van de stad, waar het Ros Beiaard met de Vier Heemskinderen zijn ommegang maakt.

• 7Omgeving
    • 7Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in mei 2012

• 8Paul13-02-2012

Ros Beiaard

Dendermonde ligt aan de samenvloeiing van de Schelde en de Dender. Bekend om zijn bereomde volkse optocht die dateert vanuit de 14° eeuw. Dit is een uniek schouwspel met duizenden figuranten en tientallen oude wagens. Het Ros Beiaard wordt bereden dor de vier Heemskinderen.

• 6Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur

Gereisd met partner in januari 2008

• 10Piet Van Hoyweghen09-06-2011

Subliem

Stad met cultuur en erfgoed ! Belfort, Folklore, Bengijnhof, Prachtige kerk met kerkschatten (Antoon Van Dijck, 12e eeuwse doopvont, etc ...).

• 10Sfeer in stad
    • 9Uitgaanslevenn

Alleen gereisd in mei 2011

• 9rainbow11-10-2010

werelderfgoedstad, cultuurstad, bruisende stad!

In deze stad aan de monding van de Dender in de Schelde, is heel wat te ontdekken, en te beleven. Dendermonde is één van de weinige steden in België met zowel materieel (belfort en begijnhof) als immaterieel Werelderfgoed (het Ros Beiaard, de Gildereuzen en hun ommegangen). Er zijn hier tal van musea, o.a. het Vleeshuismuseum, (oudheidkundig museum), het Begijnhofmuseum in het Begijnhof gelegen, het museum voor Volkskunde, ondergebracht in de voormalige infirmerie van het Begijnhof, het Zwijkvekemuseum, en het Stadhuis, waar je zomaar in rond kan wandelen en de prachtige schilderijen kan bewonderen. De O.LV. kerk is buitengewoon mooi, en overal wordt je omringd door tal van prachtige standbeelden. Hier moet je echt prioriteiten stellen, anders kom je tijd te kort. Eén minpunten, op zondag zijn er erg veel horecazaken gesloten, en dat is jammer. Na erg lang zoeken in restaurant Mont Blanc gestrand waar we uiteindelijk toch nog lekker gegeten hebben.

• 10Sfeer in stad

Gereisd met partner in september 2010

• 9Hendrik17-08-2010

vergeet hier zeker niet te stoppen

Zonder twijfel de beste stopplaats als je van Gent naar Antwerpen of Brussel reist. Veel mooier dan bijvoorbeeld Aalst of St-Niklaas. Heel aangename Grote Markt (terrasjes), mooi wandelen en fietsen langs Dender en Schelde.

• 9Sfeer in stad

Gereisd met partner in juli 2010

• 9joris29-06-2010

mooie vlaamse provinciestad

Dendermonde is een kleine maar gezellige stad. Er is cultuur, er zijn winkels en heelwat terrasjes (vooral omgeving grote markt). Leuk om eens een dagje te vertoeven.

Gereisd met jonge kinderen in juni 2010

• 10Stef23-06-2010

Dendermonde

Het was geweldig! Ik kom zeker terug!! Het weer was ook perfect!![8]

• 10Uitgaanslevenn

Alleen gereisd in juni 2010

• 8marcdd23-06-2008

Kleine, oude provinciestad. Heel mooie en gezellige markt met veel terrasjes, oude huizen, Staduis, Belfort en Vleeshuismuseum. Midden in centrum is Begijnhof een oase van rust. Zeer groene omgeving met goed onderhouden wandelpaden langs vijvers en vestinggordels.Scheldedijken naar Vlassenbroek, Berlaarse waterhoek en Broek Grembergen zijn fietsparadijs.

• 8Cultuur

Gereisd in juni 2008