We hebben een aantal aanbieders voor Aalst voor je op een rij gezet:

Reviews over Aalst

Schoonheid stad geweld aangedaan

Rinus Manders
    28-6-2017

Aalst had en heeft nog veel mooie gebouwen, vooral rond de Markt staan enkele prachtige exemplaren zoals het Oude Schepenhuis en de Beurs van Amsterdam, toch maakt het oude centrum een erg rommelige indruk door de vele quasi moderne gebouwen die her en der zijn gedropt tussen de historische gebouwen, vooral de Hopmarkt is hier een voorbeeld van hoe de schoonheid van een oud centrum geweld kan worden aangedaan, jammer dat men zo de verloedering in de hand werkt

Gereisd Met vrienden in mei 2017

Carnavalsstad - De Ajuinen

Paul
    2-2-2012

Aalst heeft een oude en erg originele carnavalstraditie. Iedere zondag voor Aswoensdag trekt de alomgekende carnavalsstoet door de straten van Aalst. Meestal wordt er dan de draak gestoken met politici of een parodie op een of andere gebeurtenis. Drie dagen duurt deze uitbundige zotternij. Niet vergeten de ajuinenworp vanaf het Belfort aan de Grote Markt

Gereisd Met partner in december 2011

Veel interessante architectuur!

rainbow
    19-3-2011

Deze stad heeft heel wat interessante oude gebouwen zoals het stadhuis, de Borse van Amsterdam, het oud schepenhuis (Belfort), het Begijnhof St.-Katherinen-Op-Den-Zavel en het Oud Hospitaal. Het interieur van de Sint-Martinuskerk is erg prachtig en waardevol. Zeker de moeite om hier eens een dagje voor uit te trekken als je in de buurt bent!

Gereisd Met oudere kinderen in maart 2011

Mooie, Sociale en Culturele Stad!

Mike
    9-8-2010

Aalst is een stad met grote cultuur. Louis-Paul Boon, Dirk Martens, Priester Daens, carnaval... Het uiterlijk van de stad is iets waar de laatste jaren hard aan wordt gewerkt!! Carnaval is een echte aanrader. Tijdens de stoet wordt menig politiek of actueel onderwerp gehekeld dmv de typische Aalsterse spot. De 1000'en Aalsterse liedjes maken deze stad nog meer tot een unieke plaats in België.

Gereisd Met vrienden in januari 2010

besef van eigen waarde?

stalckystone
    5-1-2010

Aalst is zeker de moeite waard om eens te bezoeken, ook al gezien zijn geschiedenis. Deze geschiedenis kan je gratis en voor niks leren kennen in het prachtige museum "oud hospitaal". Er zijn ook enkele leuke cafeetjes, zoals "De Babbelaar", maar ook schipperscafeetjes en natuurlijk de echt carnavalcafées. Anderzijds zijn er ook troosteloze hokken die de moeite niet waard zijn, vooral rond het station. Restaurant zijn veelal aan de dure kant, niet erg veel keuze. Het park is inderdaad prachtig, maar het eten in het zg "melkhuizeke" laat je best achterwege. Duur en slecht : ommelet zonder sla en met droog brood kost meer dan 7 € (dat is ca. 3 € per ei). Bij Pita Nasir, niet ver van het station, probeerde men ons 5 € meer te laten betalen...wel erg lekkere schotels. Wat er mij echter het meest voor de borst stoot, is dat Aalst zoveel cultuurgoed heeft afgebroken. Ze lijken daar hun eigen waarde niet te beseffen. Het oudste huis van Aalst staat er erg belabberd bij. Jammer allemaal!

Gereisd Met partner in december 2009
Aalst scoort een 9,7 uit 10, op basis van 19 reviews