Waulsort

Reviews over Waulsort

Mooi dorpje.

Hille
    21-8-2017

Mooi en gezellig dorpje om eens door te lopen. En de verschillende huizen en gebouwen te bekijken. Het is er heerlijk rustig en boven op de berg heb je geweldige uitzichten. Wel jammer dat die voormalige camping du pairy staat te verpauperen doet een beetje vreemd aan als je er rond loopt. Ik zou zeggen ruim het op. Voor de rest zeker de moeite waard

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2017

Aangenaam verblijf

Beeckmans Theo
    21-2-2017

Zoals in alle bungalowparken zijn de huisjes, en zeker kasten te klein voor het maximaal aantal personen. Het feit dat men eerst naar het 'Domein De Bonsoy' moet voor de papieren, geeft een gevoel dat het park 'onbelangrijk' is. Voor de stilte kan men nergens beter zijn. De twee laatste jaren wordt er veel moeite gedaan om het plaatsje zelf interessanter te maken. (Villa 1900) Het zwembad was, hoewel einde seizoen (laatste week augustus) nog heel zuiver. Sommige huisjes zijn gerenoveerd. Voor oudere en minder goede chauffeurs, geeft het parkeren op de helling wat problemen. Prachtige omgeving, want voor mij is daar de Maas op zijn mooist. Wat eten en winkelen betreft is Hastiere het gemakkelijkst. Dinant is niet veel verder, maar daar is het moeilijker parkeren. Zeer spijtig is dat het 'pavillon du passage d'eau' niet meer open is, dat was vroeger na een oversteek met de laatste veerman, een mooi punt om iets te drinken.

Gereisd Met partner in augustus 2015

Mooie omgeving

Bezoeker vakantiepark Waulsort
    20-7-2013

In het plaatsje Waulsort is zelf niet heel veel te beleven, maar omgeving is schitterend. Dinant is een aanrader. Van alles te doen, zoals terrasje pakken, met cabinelift omhoog, boottocht maken, kanoën, wandelen en grotten bezoeken. Ook vanaf deze bestemming kun je een dag naar Luxemburg. Circa 1,5 uur rijden.

Gereisd Anders in juli 2013

Schitterende omgeving, uitgewoonde huisjes

Tineke & Johan
    2-5-2009

Waulsort ligt aan de Maas in een schitterende omgeving met veel natuur en veel cultuur. Kan niet beter. De huisjes zijn echter afgeleefd, tenminste voorzover wij konden overzien. Ons huisje (nr. 41) had een lekkage in het dak, pal boven de kachel. Beetje lastig bij regen. Verder zijn er nauwelijks voorzieningen op het park - want wij ideaal vinden. Geen herrie, geen opgewonden toeters en bellen, heerlijk. Vooral veel groen en ook een paar prima speelplekken (wel goed onderhouden) voor kleine kinderen. Het dal van de Maas is naar alle kanten toe fantastisch: vooral Namen (Namur), Dinant, maar ook Givet en Revin in Frankrijk: allemaal prachtig.

Gereisd Met jonge kinderen in april 2009

ja als je niet van rust hout dan moet je er niet maar t'is

joseeph vdv
    23-9-2007

ja als je niet van rust hout dan moet je er niet maar t'is een pracht dorpje,met hecht vrindelijke mensen en de cascatel een pracht wandeling ook de overstek bak ,in het zezoin kunt u een vaartje doen op de maas met de hirondelle voor maar 5 euro en u krijg er een pintje bij,er is ook een restaurant waar het lekker is en niet te duur voor wat betreft u bootschapen een wandeling langs de maas is goet voor de lijn te houden zo een dorp heeft geen behoefte aan en supermarkt,je ben er wel in vaccacie hé daaaag; ps ik ga er al 50 jaar en ook frankrijk rond

Gereisd Met vrienden in mei 2005
Waulsort scoort een 8,2 uit 10, op basis van 24 reviews