Namen (Namur)

We hebben een aantal aanbieders voor Namen (Namur) voor je op een rij gezet:

vakanties Namen (Namur)

We hebben een aantal aanbieders voor Namen (Namur) voor je op een rij gezet:

Reviews over Namen (Namur)

Weinig oudheden meer

ansja
    1-8-2014

Voor het gevoel meer een studentenstad. Veel kleine straten met eetgelegenheden. Weinig cultuur omdat alles in de oorlog kapot is geschoten en geen geld voor restauratie. Ga je een hoek om, wordt je telkens verrast door pitoreske straten.

Gereisd Met partner in juli 2014

Mooie ligging aan de Maas

Marc
    13-7-2013

Namur leent zich best voor een weekendbezoekje. De aanwezigheid van de Maas geeft extra aangenaamheid aan de stad. Er is een interessante stadswandeling te maken (plan downloaden of halen Dienst Toerisme nabij het station gelegen). Op deze rondwandeling valt er best wel wat te zien (kerken, belfort, gezellige pleinen). Het bezoek aan het Felicien Rops museum heeft ons ook bekoord; mag niet ontbreken. Een halve dag kan ook gespendeerd worden aan een citadelbezoek. Vooral de panorama's over de stad en omgeving zijn prachtig (hier ook verschillende bewegwijzerde wandelpaden). Ons bezoek aan Namur is beter meegevallen dan verwacht. Enig tegenvallertje was dat de stad, althans bij ons bezoek (misschien toevallig), een nogal "drollerige" indruk naliet waarbij 'drollerig' letterlijk moet opgevat worden. Ofwel heeft de stad een opmerkelijk hoge hondenpopulatie, ofwel zijn de hondenbaasjes bepaald slecht opgevoed ofwel worden de straten zelden of nooit gereinigd...

Gereisd Met partner in mei 2013

Winkelstad

Linda
    18-3-2013

Je ziet hier vooral veel winkelende mensen. In de winter kan je dichtbij het centrum parkeren onder de citadel, hier hoef je tot maart geen parkeergeld te betalen en zit je zo in het centrum. Het eten / drinken is hier relatief duur, pinautomaten zijn zeer sporadisch. Ook is he thandig om een goede plattegrond te hebben om bijvoorbeeld de kathedraal te vinden. Er zijn namelijk erg veel steegjes. Om het centrum langs de Maas zijn er zeer veel buitenwijken.

Gereisd Met jonge kinderen in Tue Jan 01 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Reusachtige citadel

Rinus
    29-12-2012

Namen is een stadje gelegen bij de samenvloeiing van de Sambre en de Maas, het is een druk bezocht toeristencentrum en handelsstadje. De omgeving is rijk aan fraaie natuur en op vrij korte afstand zijn er tal van bezienswaardigheden. Het stadscentrum zelf hebben we niet bezocht maar wel de citadel, die bereikbaar is via een kronkelige weg de z.g. Route Merveeilleuse, de citadel bestaat uit metersdikke vestingwerken en wallen die zijn gelegen op een hoge rots boven de rivieren, vanaf de citadel heeft men dan ook een schitterend panorama over het stadje en op de samenloop van de rivieren en hun dalen.

Gereisd Met vrienden in augustus 2001

Leuke plaats

janneke
    3-9-2011

Hebben een zeer aangenaam verblijf in Namen gehad. Citadel is een must. Ga met de "trein" naar boven, kies één van de rondwandelingen uit en ga lopend weer naar beneden. Gezellige terrasjes, mede door het mooie weer. Iedere avond buiten gegeten! Op zaterdag een grote markt door het hele centrum. Zeker een aanrader.

Gereisd Met partner in augustus 2011
Namen (Namur) scoort een 7,6 uit 10, op basis van 41 reviews