Camping De la Lesse

Met oudere kinderen

Nooit meer hierheen!

Waterlander
9-7-2018

Kampeerplek aan het water geboekt, alleen door de struiken en hoge gras zie je bijna niks van het water, veel ongedierte daardoor. De toiletten worden 1 x in de week schoongemaakt, bij aankomst ruikt het gelijk al naar urine en het wc papier ligt overal. Mag hopen dat het in het hoogseizoen vaker schoongemaakt wordt.. Helaas was het zwembad gesloten, zit je dan met 30 graden in de brandende zon. Naast de camping is het treinstation, de trein die gaat elk half uur langs de camping. Niet alleen overdag maar ook 's nachts heb je daar last van.

De honden hoeven niet aangelijnd te blijven, dus hou daar rekening mee met (kleine) kinderen.

In Houyet is verder ook niet veel te beleven, 1 klein dorpscafé waar je een drankje kan doen. Met de kano kan je wel een mooie tocht maken, lengte van deze tocht is wel 21 kilometer!

Geen water uit de kraan bij de toiletten, douchen met muntjes (€ 1,- voor 6 minuten) en betaalde WIFI zijn of je 10 jaar terug in de tijd gaat. Sommige wc-deuren klemmen zo, dat ze niet op slot kunnen. Doucheputjes lopen niet door, waardoor het water je hokje uitstroomt. De camping met je bankpasje betalen kan niet, dus moet je eerst 9 km heen en 9 km terugrijden voor een ATM om de camping te kunnen betalen als je geen contact geld in je zak hebt.

Wat er wel goed was? De ligging en schoon sanitair.

Een grotere ruk camping bestaat er niet.

Rene
18-10-2017

de dag van vertrek. De eigenaren: verschrikkelijk !!!

Ruime plaats aan de rivier. We hebben hier in totaal 5 weken gestaan met de caravan, tussendoor 1 week naar huis. Normaal betaal je Eur 3,00 per dag voor het parkeren, zoals de eigenaar dat noemt, maar wij hoefden dat niet te betalen. De dagprijs is 20 Euro. Sanitair was schoon en vernieuwd. Personeel was vriendelijk. Eigenaar spreekt ook wat Nederlands, ander personeel alleen Frans, wat wel eens lastig is. Maar met wat gebaren en een vriendelijk lach wederzijds, en een beetje Frans, kom je er ook wel. Een fijne camping met weinig regels,

Wij vinden het ook fijn, dat je niet hoeft te reserveren en zelf je plaats kan uitzoeken.

Gewoon een prachtige camping

Danny Nina
7-7-2017

Fijne zeer vriendelijke mensen , prachtige plek om te staan aan het water, eten super goed. Reeds twee maal geweest en niks op aan te merken . Je mag zelf kiezen waar je wil staan . Sanitair zeer zeer proper . Hier gaan we onze vaste stek maken om te camperen . Rust mooi vriendelijk . Gr. Danny en Nina

Prima camping! Zoek wel een goede locatie

Jeroen Verhoeven en Kirsten van Tol
12-8-2016

De camping is erg groot. We hadden een plek aan het water gereserveerd en mochten er zelf eentje uitzoeken. Zoek hierbij een goed plekje uit (vanaf plek 8 tot en met 16 prima!). De trein.. Tsjah die hoor je af en toe maar dat ben je zo gewend. De service vonden wij prima. Natuurlijk is het vervelend dat er door de Frans sprekende Belgen geen Nederlands of Engels wordt gesproken, maar dit wordt prima opgelost door de 2 Nederlands sprekende medewerkers die je heel netjes te woord staan. De omgeving is zeer mooi! Een bakker op nog geen 3 minuten lopen van de camping is ook erg fijn. Wat minder is, is het feit dat het eerste dorpje op 15 minuten rijden is, maar goed zo zie je wat van de omgeving wanneer je naar een dorpje op zoek gaat. Wij hebben 14 dagen op deze camping gestaan en hebben een fijne vakantie gehad. Voor de prijs die je betaald 20 euro per nacht aan het water met elektriciteit (wij waren er 14 nachten kregen er 2 gratis) heb je een prima camping.

Prachtige plek + walgelijke bediening = Afrader

Mark Stoopman
4-8-2016

De plek is prachtig, zoals zo'n beetje de hele omgeving wel. Sanitair is redelijk, mag wat schoner. De eigenaar en met name eigenaresse weten alleen totaal niet wat respectabel of zelfs normaal menselijk gedrag is laat staan service. Nu was mij de egoïstische en bureaucratische inslag van Fransen mij wel bekend, alleen dat dit nog erger kon zoals bij deze Frans sprekende Belgische mensen wist ik niet eerder.

Tijdens een gesprek gewoon weglopen, respectloos met het handje wegwuiven (of ik even wil ophoepelen) als ik nota bene wil betalen en uitchecken en de receptie is op dat moment nog een klein uur gesloten terwijl de eigenaars zelf 2 meter verderop achter de bar staan en niets te doen hebben op dat moment.

Het personeel wat ik heb gesproken, en dan met nam Daphne, een plezierige Vlaamse vrolijke meid weet ongeloofwaardig zoveel meer over vriendelijkheid en dienstverlening en dat met haar leeftijd van (20?) jaar. Daar kunnen de eigenaren nog aardig wat van leren. Een doodzonde, het zou mijn waarderingscijfer enorm opkrikken.

Verder viel me op dat het zwembad 's avonds werd voorzien van litertje "spul" uit een transparante petfles zonder label, wat me doet vermoeden dat er teveel chloor of andere troep in gegoten wordt ter ontsmetting (mijn ogen prikten wel aardig, maar ik kon het zelf verder niet testen)

Vanwege de onvriendelijke bejegening heb ik het gemiddelde cijfer nog wat omlaag geklikt omdat mijn algehele ervaring me niet meer dan een 4 waard is.

gemiddeld

coenen
3-8-2015

Ons verblijf op de camping beoordelen we als gemiddeld .

plaats aan de lesse is mooi maar je kan er niet in zonder de nodige klimwerk wat spijtig is . Zwemmen is open vanaf 13.00 en enkel spedo modeltjes zijn toegelaten wat voor vele zwemmers pech was eveneens de vriendelijke schreeuwende badmeester niet vergeten .

Lawaai na 22.00 is dan wel weer toegelaten .

Maar het gemiddelde is bekomen door de mooie temperaturen en de natuur rondom de camping .

Prachtig gelegen omringd door natuur

Lapere Sven
21-6-2015

wij komen altijd graag terug het is er leuk vertoeven je kan er op het gemak heel de dag lekkerlui op camping blijven of je kan de streek verkennen te voet met de wagen de lesse afvaren startpunt op 5 min van camping verder vinden wij de cafetaria en het restaurant simpel maar wat je krijgt is altijd verzorgd en lekker ja soms is er mischien wat lawaai maar iedereen is jong en wild geweest als je het grootste deel van het jaar in stad woont hoor je ons niet klagen over een beetje muziek links of rechts of een trein die passeert om kort te zeggen voor ons is camping relaxen en genieten

hele leuke camping

miranda
20-6-2015

Hallo,

Leuke camping, vriendelijk, lekre eten, sanitair en elektriciteit prima!

Komen zeker weer terug

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping De la Lesse in Houyet, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping De la Lesse zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.