Vakantiehuis Maison d'Olenne

Meer vakantiehuis info

33 reviews over Vakantiehuis Maison d'Olenne

• 2019
    9Familie Mertens-Smets11-11-2019

Een aanrader en voor herhaling vatbaar!

Naar jaarlijkse gewoonte gaan we met de familie, kinderen en kleinkinderen een weekend op stap, afwisselend naar zee of naar de Ardennen. Dit jaar waren we in Maison d'Olenne. Het was een bijzonder fijne ervaring. We werden verwelkomd door een vriendelijke concierge en er stond een hapje en een drankje klaar. Het huis bevat zeven ruime slaapkamers, allen met afzonderlijk sanitair en toilet. De keuken was aangenaam met nieuwe toestellen. Heel aangenaam in gebruik. Er zijn twee zitkamers maar we hebben er slechts één gebruikt die met de open haard. Gezellig met zijn allen rond het vuur, zonder smartphones want er is amper signaal. Het weer was geen meevaller maar de open haard en de prachtige omgeving maakte alles goed.

Gereisd met vrienden in november 2019

• 7Sofie van Hest06-01-2019

Een vakantie in het bos

Het domein van het huis is geweldig: bos, beek, tuin, speeltoestellen, buiteneetplaats, stookton, ... plezier voor kids en volwassenen. Het was enorm gezellig vertoeven buiten. Vanuit het domein zat je meteen in de diepere bossen. Het is er enorm rustig wat maakt dat je de dieren goed kan horen. Het huis is heel aangenaam. De keuken was voor ons het centrale deel en van alles voorzien. Een grotere diepvries zou praktisch zijn. De woonkamers waren ook gezellig ingericht. Een voor de kinderen om te spelen en een voor de volwassenen om te genieten bij de open haard. De slaapkamers op de twee verdiepen zijn voldoende groot. We misten enkel wel kasten om onze kleding in op te bergen. Mss is het mogelijk om van enkele douches kasten te maken. Voor ons lijkt het niet nodig om in iedere kamer een douche te hebben. De huisbewaarders zijn hele vriendelijke mensen. Wij zouden dit huis zeker aanraden. Ook in de zomerperiode is dit huis een fijne plaats om te vertoeven denken we.

Gereisd met jonge kinderen in december 2018

• Oude reviews

8Liesbeth Hubers14-09-2017

Heerlijk, geweldige tuin voor onze 5 kleinkinderen

Het huis was ruim en van vele gemakken voorzien. De tuin was een paradijs voor de kleinkinderen met speeltoestellen, een trampoline en een beekje dat door de tuin liep. Er was geen wifi, maar dat maakte juist dat de kleinkinderen iets anders deden dan op hun tablet spelen. In de tuin was een overdekt terras, waar we konden konden barbecuen en eten. Het was een erg gezellige vakantie met kinderen en kleinkinderen.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 9Fam Ummels09-09-2017

Van alle gemakken voorzien midden in de natuur

Tezamen met onze familie incl 2 babies hebben wij onze huwelijksreis in dit heerlijke rustgevende huis gevierd. Met een oehoe uil elke nacht in het bos aansluitend aan de tuin hadden we het ultieme Ardennen gevoel. Met een overdekt terras met houtkachel, waar we grotendeels van de dag en avond onder vertoefden, was het verblijf helemaal zoals we hadden gehoopt. Het huis ligt aan een weg waar je totaal geen last van hebt aangezien er weinig verkeer is. Hier waren we in eerste instantie wel bang voor. Een aanrader voor iedereen die opzoek is naar rust, ruimte, stilte, natuur en tevens van alle gemakken voorzien wil zijn! De douches zijn overigens ook top (warm en veel water), ondanks de hoeveelheid badkamers die het huis heeft. Wij komen zeker terug!

Gereisd met vrienden in augustus 2017

• 8Malka de Boer20-07-2017

Heerlijke plek!

Fantastisch genoten met een groep collega's! Kom er graag terug!

Zakelijk gereisd in mei 2017

• 8Evi Soetens18-07-2017

Een idyllisch buitenverblijfje

Het is een afgelegen gedeelte waardoor je echt van de natuur moet genieten en weinig kans hebt om internet te gebruiken. Het overdekt terras met BBQ heeft ons hart gestolen. Ook alles was voorzien in de keuken, zelfs thee en koffie moesten we niet meenemen.

Super aangename bedden, de eerste nacht zo diep geslapen (wat nooit gebeurt). Bij het ontwaken hadden we zelfs de natuur aan ons raam, een vogelnest met 3 baby vogeltjes :)

Als je met kindjes wilt gaan, is dit een ideaal plekje, midden in de natuur, afgesloten, aan een beekje, met glimwormpjes, vogeltjes, enz. Ook is er voldoende speeltuig voorzien.

Eén minpuntje - maar dat had te maken met de ophaaldienst - was dat er veel afvalzakken in hokje stonden waardoor het begon te ruiken en vliegen waren.

Tot slot: Maison d'Olenne brengt de (vergeten) natuur dichterbij. Hier kan je niet anders dan genieten!

Gereisd met vrienden in juli 2017

• 9Harjo Maat15-07-2017

Prachtige locatie in perfecte sfeer

Heerlijk plek om tot rust te komen, met een iets grotere groep. Niet té verwend willen zijn: heeft zijn charme. Iets afgelegen ligging, maar over de grens is grote supermarkt met alles. Kortom de perfecte plek om tot van het leven te genieten!

Gereisd met vrienden in juni 2017

• 9Fam. Bodewitz02-07-2017

Fantastische plek met prachtige natuur

Gewoonweg alles perfect aanwezig voor een weekendje weg,

Gereisd met vrienden in juni 2017

• 8Richard02-07-2017

Midden in in de natuur, toch veel faciliteiten

Prachtig, stijlvol en ruim landhuis in de Ardennen. Ik was er voor een strategiesessie met 8 collega's. Met drie vier (!) verdiepingen volop ruimte om te slapen, te werelden en te recreëren. Een tuin met stenen barbecue om tot in de late uurtjes de gesprekken voort te zetten. Midden in de prachtige natuur van de Ardennen maar Gyvet met winkels en supermarkt dichtbij. Aanrader, ga zeker terug voor een familieweekend of groep vrienden.

Zakelijk gereisd in januari 2017

• 8Jan-Willem01-07-2017

Dit is de echte stoerheid van de Ardennen

Groot huis in Ardennensfeer midden in de natuur. Alle rust en ruimte die nog voor een paar goede zakelijke "op de hei" dagen. Lekker verstoken van bijna alle communicatiemiddelen: geen wifi, vaak ook geen 3/4G. Mooie steden zoals Namen op redelijke afstand. Kamers hebben allemaal een eigen badkamer en kunnen door twee personen worden gebruikt. In de basis is alles aanwezig. Zeker ook een aanraders voor sportievelingen: wielrennen, mountainbiken, maar ook lekker wandelen. Een plek om terug te komen!

Zakelijk gereisd in juni 2017

Vakantiehuis Maison d'Olenne info