Vakantiehuis Le manoir saint-blaise

11 reviews over Vakantiehuis Le manoir saint-blaise

• 2018
    9Linda22-10-2018

Mooie accomodatie

Winkel naast de deur, heel handig, vriendelijke mensen, ook de buren waren heel vriendelijk en behulpzaam naar onze groep toe, zeker geen klagen hierover. Wij hebben ook de stilte gerespecteerd zeker 's avonds, iedereen heeft recht op rust en privacy want de buren moeten 's morgens ook uit de veren om te werken. Iedereen zou daar wat respect voor moeten hebben. De keuken is goed ingericht, wij zijn een kookgroep en hebben geen gebrek gehad aan materialen. De afwasmachine is een luxe, zeker voor een grote groep zoals de onze (21) Een mooie tuin waar men kan BBQ en ook een grote tafel met buitenhaard. Jacuzzi hebben wij niet gebruikt dus kunnen we niet over oordelen. Enige tip voor de eigenaar : een kaptafeltje met stoel en grotere spiegel op de zolderkamers zou handig zijn. Het is moeilijk om bv uw haar te drogen met de kleine spiegeltjes die voorhanden zijn aan de wastafels. Het was een leuke en aangename midweek, zeker voor herhaling vatbaar.

Gereisd met vrienden in oktober 2018

• Oude reviews

7kira03-10-2017

Mooi en goed maar kon beter voor de prijs

Mooi ingericht huis met veel faciliteiten. Gelegen in een klein dorp een eind van Dinant. De buren hebben het blijkbaar niet begrepen op toeristen want overal vind je verwijzingen naar "stil zijn voor de buren". Sla je boodschappen op voorhand in - in de buurt is er nauwelijks winkelmogelijkheid. Heel veel mooie wandelingen mogelijk in de buurt. Leuk huis voor koppels met kinderen - de kinderen slapen op de hoogste verdiepingen op ingerichte solders/slaapzalen. Degelijk sanitair. Minpunten: sommige faciliteiten waren niet perfect in orde bv. vaatwasser (en heel vervelend als je een vaat van 20 mensen moet doen), de open haard was niet gereinigd wat heel veel rook veroorzaakte, op de kinderzolders zou verduistering kunnen aangebracht worden en ten slotte was het huis niet perfect gereinigd (een afstofbeurt was nodig) en dat mocht toch wel voor de prijs. Al bij al een heel fijn weekend gespendeerd!

Gereisd met vrienden in september 2017

• 9BIBI02-05-2011

klopt met de plaatjes

De Manoir St Blaise is niet echt in Dinant gelegen... maar in een klein dorpje waar buiten landbouw niets te doen is. Wij gingen vooraf huis bezoeken, met een aantal aanmerkingen was rekening gehouden. Heel mooi huis, met smaak ingericht, zéér ruim, alles klopt met de plaatjes. Kinderbedjes zijn reisbedjes met harde bodem maar zonder soepel matrasje of beddegoed, moet je zelf meebrengen. De ladders naar de mezzanines kunnen niet makkelijk worden neergelegd, opgelet dus wanneer op de zolderkamers kleinere kinderen slapen ! Er zijn sinds begin april 2011 lounge-zetels in de tuin, zitten heerlijk. Petanquebaan maar geen petanqueballen, zelf voor zorgen. Huur bedlinnen redelijk prijzig, badmatjes neerleggen was ronduit duur. Ook de energiefactuur liep nogal op. De home-cinema had soms kuren... Maar al bij al een fantastisch weekeinde gehad in de Manoir.

Gereisd met jonge kinderen in april 2011

• 10Ella Coenen29-01-2011

Zalig! Onvergetelijk! Prachtig!

Afgelopen kerst was onvergetelijk! We brachten de feestdagen door in Manoir Saint Blaise. Temperatuur ver onder nul, een dikke laag sneeuw. Sommige panorama’s waren ronduit verbluffend. En zo koud als het buiten was, zo warm was het binnen. Zowel letterlijk als figuurlijk. Want het oude huis is eigentijds, maar heel warm aangekleed. Iedereen voelde zich er meteen thuis. De zitkamer is heel ruim, maar blijft gezellig. En die regel geldt voor het hele huis. De keuken was perfect geëquipeerd en liet ons toe alles te bereiden wat we wilden, en dat voor een hoop mensen. Want de keuken telde twee ovens, een groot gasvuur, een industriële afwasmachine die in 2 minuten een gigantische afwas klaart, een enorm lange tafel,.. kortom een droom! Na een wandeling in het prachtige sneeuwdecor nestelden sommigen zich aan de grote haard in de bibliotheek, anderen in één van de twee sauna’s, en de kinderen beleefden hoogdagen op de zolder. Een weekend om nooit meer te vergeten! Wij gaan terug!

Gereisd met vrienden in december 2010

• 9saar08-10-2010

Bijzondere ervaring rijker

Prachtig, sfeervol ruim herenhuis in boerendorp mesnil saint blaise (nabij Dinant) met bijzonder smaakvolle, luxe inrichting. Kan zo in de Living. We waren met 18 kleine kinderen die zich in de veilige opzet van het huis prima binnen en buiten in de enorme tuin hebben vermaakt. Uitstekend ingesteld op groot gezelschap, in ons geval 8 gezinnen. Iedere slaapkamer (noem het eerder suite) beschikt over eigen luxe badkamer. O.a. prachtige, praktisch ingerichte keuken en aparte spoelkeuken. Bijzondere eetkamer (eerder zaal) met enorme tafel. Eigenlijk over alle ruimten niets dan lof, teveel om in detail te treden. Oké dan, nog het vermelden waard, de knusse bar waar het 's avonds goed toeven was. De reeds geplaatste foto's door eerdere bezoekers spreken voor zich . De home cinemaset deed het overigens weer tijdens ons verblijf. Extra matrassen en kinderbedjes probleemloos te reserveren. Volgend jaar gaan wij weer.

Gereisd met jonge kinderen in oktober 2010

• 8Kristof12-02-2010

perfect voor een aantal jonge gezinnen!

alle voorgaande beweringen zijn waar: zeer mooi afgewerkt interieur, ruime slaapkamers met elk een badkamer, grote keuken, gigantische salonzetel... Toch enkele nadelen: er is inderdaad een home cinema, maar de dvd speler werkt niet, en door specifieke aansluitingen kan je zelf ook geen andere aansluiten. Dus je eigen films kan je volgens de conciërge enkel op de zolder op een gewone tv bekijken. tv kanalen werken wel. Gepijlde mountainbike routes vind je niet in de buurt: telkens verplaatsen met de auto (minstens 30min rijden) Eigenlijk is er in de nabije ongeving niets te zien, enkel wandelwegen. Van de 18 personen zijn we met 7 terug naar huis gekomen met huiduitslag. We vermoeden van de jacuzzi, maar de eigenaar wilde van dat argument niets weten. Jammer, want je betaalt voor het gebruik wel 125 EUR extra... Dus ik zou zeggen, een aanrader dit huis, maar laat de jacuzzi voor wat hij is...

Gereisd met jonge kinderen in november 2009

• 10Willem27-02-2009

Absolute Aanrader

van 30 januari tot 2 februari 2009 hebben wij met onze afdeling in Le Manoir St Blaise doorgebracht. De inrichting en comfort overtroffen onze hoogespannen verwachtingen. Slaapkamers en badkamers luxe en uiterst comfortabel. 's morgens verse broodjes op de hoek van de straat. Voor grote groepen of families een absolute aanrader.

Zakelijk gereisd in februari 2009

• 10L. den Haring18-11-2008

Super Huis

Hebben een lang weekend genoten van Le Manoir Saint Blaise met zijn luxe inrichting en fantastische uitgeruste keuken en heerlijke (op vezoek opgemaakt) bedden. Een feest voor jong en oud.

Gereisd met familie in november 2008

• 10L. den Haring18-11-2008

Le Manoir saint-blaise is een paleis.

Wat een feest om een weekend door te brengen in dit geweldig ingerichte huis. Wij hebben zelden meegemaakt dat de plaatjes werkelijkheid zijn. Le Manoir is super ingericht, de keuken een walhalla voor de kookliefhebber en de bedden (die hadden we op laten maken) heerlijk. Kortom een aanrader voor zowel jong als oud.

Gereisd met familie in november 2008

• 10verdickt marino29-09-2008

Een prachtig gerestaureerd vakantiehuis

We hebben een heerlijk weekend met vrienden doorgebracht in deze authentiek gerestaureerde manoir. We waren vooral gecharmeerd door het warme karakter van het interieur, waardoor men zich ook met een groot gezelschap als dat van ons, onmiddellijk thuis voelt. Luxueus en met alle comfort (prachtig uitgeruste keuken, home-cinema, poolbiljart en blijkbaar binnenkort ook sauna en jacuzzi). Ook de kinderen hebben zich eindeloos geamuseerd op hun slaapzaal onder de dakpannen en in de tuin.

Gereisd met vrienden in september 2008

0 tips over Vakantiehuis Le manoir saint-blaise

1 vraag over Vakantiehuis Le manoir saint-blaise

• P Heijne, 24-07-2019 Rapporteren

bedden en matrassen

Liggen de matrassen los op de boxspring bedden? Zijn het 1 pers bedden tegen elkaar aan geschoven en te verschuiven? Bij voorbaat dank!

Vakantiehuis Le manoir saint-blaise info

• TemperatuurregelingCentrale Verwarming