Hotel La Merveilleuse

België, Namen, Dinant

7.1Goed

14 reviews over Hotel La Merveilleuse

• 8VEA17-08-2020

Fijne verpozing met mooi uitzicht

We verbleven in een ruime kamer met prachtig uitzicht op Dinant. De kamer voldeed aan onze verwachtingen: ze was proper en bezat alle basisvoorzieningen.

Het ontbijt is niet exclusief, maar voldoet ruimschoots.

De tuin (tijdens deze zomer voor het eerst met een foodtruck) en de welness naast het hotel vonden we zeker een meerwaarde: we hebben er graag gebruik van gemaakt. Het zijn dé troeven van het hotel, die m.i. in de toekomst nog sterker zouden kunnen uitgespeeld worden (vb. ontbijten in de tuin, sfeerverlichting,...).

Het personeel is erg vriendelijk.

Gereisd met partner in augustus 2020

• 2019
    6Fam franssen03-06-2019

Amateuristisch

Mooie kamer (luxe kamer) en ligging hotel Geen kluisje op kamer Onervaren en te weinig personeel aan de receptie. Hele lange rijen op verschillende momenten. Teweing personeel in ontbijtzaal Bevroren broodjes Regelmatig te weinig van vanalles Avondeten lekker maar te duur (prijs/kwaliteitverhouding niet goed) Zwembad niet bereikbaar, je moet aanbellen maar niemand doet open.

Gereisd met vrienden in juni 2019

• 2018
    4Griet09-04-2018

Net niet

Ontvangst door medewerker die schouder had gebroken? Ik begrijp dat je chagrijnig loopt als je veel pijn hebt maar uiteindelijk heb ik als klant hier geen boodschap aan. Er was trouwens ook een andere collega die gewoon rustig op zijn stoel bleef zitten. Weinig vriendelijkheid, niet bepaald een warm welkom... We hadden een all-in formule met wellness, bezoek Maison Leffe met bierproeverij, 3-gangendiner en ontbijt. Toen we Maison Leffe wouden bezoeken bleken we daar nog €7pp voor te moeten betalen. Zelfs toen ik zwart op wit kon aantonen dat dit inclusief was, werd ons kortweg gezegd dat dat een vergissing was. Opnieuw: daar heb ik als klant geen boodschap aan. Vergissingen zijn er om rechtgezet te worden. Maar helaas werden we gewoon weggestuurd. Dan maar naar de wellness. Die mochten we enkel tussen 16u45-19u45 gebruiken trouwens. We zouden ter plekke badjassen en handdoeken krijgen. Maar de receptie bleef onbemand, ook na meermaals bellen. Uiteindelijk de verantwoordelijke gevonden die buiten met wat collega's stond te roken en duidelijk geïrriteerd was dat wij haar daarvan kwamen 'storen'... Nijdig gaf ze ons 1 handdoek?! De rest was 'op'?! 3-gangenmenu was standaard maar oké. geen hapje bij aperitief, geen brood/boter (uiteindelijk zelf gevraagd), bediening zeer basic. ontbijt was zeer goed, voor ons althans omdat wij van de eersten waren. er was geen personeel, niets werd aangevuld,... wie een half uur later kwam had geen gedekte tafel meer, moest zelf ergens bestek gaan zoeken, alle brood en koffiekoeken waren op, ... ik zag mensen die enkel nog een yoghurt en cornflakes konden eten wegens geen andere opties meer. wij sliepen in een comfortkamer. mooi van ver maar afwerking liet te wensen over. goedkoop bedlinnen, geen haardroger, houder van douchesproeier stuk dus die moest je zelf vasthouden tijdens het douchen, geen WC-rolhouder (WC-rol stond op de grond), erg ongezellig, flauw LEDlicht in badkamer,... geen enkele mogelijkheid temperatuur op de kamer te regelen! (superwarm in april, dus wat moet dat in de zomer zijn? ramen hadden geen muggenhorde, dus die laten openstaan is ook geen optie). Locatie is mooi, en het potentieel is er zeker... mocht het in orde zijn. Maar dat is het niet en daarom prijs/kwaliteit niet ok.

Gereisd met partner in april 2018

• Oude reviews

7Monique10-06-2012

Mooi hotel, maar met nog wat leerpunten

Ligging en aankleding van hotel zijn prima, op loopafstand van centrum Dinant en met mooi uitzicht. De aankleding is ook mooi gedaan. Minpuntje was dat we om 15.15 uur aankwamen en dat de kamers niet klaar waren. Om 17.30 uur was de schoonmaakster nog bezig, maar mochten we toch op de kamer om even snel om te kleden. Ook het ontbijt 's ochtends verliep moeizaam; 8.15 uur was men nog steeds bezig met klaarzetten (ontbijten kon vanaf 8.00 uur) en toen sloeg de stop van het tosti-ijzer ook nog eens continu door. Het smaakte overigens uitstekend en was het wachten wel waard. Het hotelpersoneel was erg vriendelijk, maar mag hier en daar dus nog wel wat puntjes op de i zetten.

Gereisd met vrienden in juni 2012

• 8Familie van de H.17-07-2011

Een zeer warm welkom

Wij kwamen hier terecht omdat het eerste hotel van onze keuze vol bleek. Ook hier was geen kamer voor 3 personen meer vrij. De eigenaresse ving ons meer dan hartelijk op en regelde dat we met z'n drieën op een ruime 2 persoonskamer konden, met extra bed. Dat alles voor de prijs van een dubbel. Meer dan correct, vonden wij. 's Avonds in het restaurant gegegeten en het eten was erg goed. Vriendelijke bediening en het was gezellig druk. Het ontbijtbuffet is een beetje karig, hoewel alles er voldoende is. Wat dit hotel met name uniek maakt, is de locatie: het oude klooster is erg bijzonder en de sfeer heeft men prima weten te behouden. Mooi modern restaurant in voormalig binnentuin, sfeervolle klassieke (wijn)bar en grote tuin met prachtig uitzicht over Dinant. Voor ons zeker voor herhaling vatbaar. PS: Helaas was er ergens beneden in Dinant een feest of iets dergelijks tot 4 uur 's nachts met de meest afgrijselijke terror-grunge-darkcore muziek ooit!!! Beetje erg jammer voor de nachtrust!

Gereisd met partner in juli 2011

• 10Diana17-06-2011

SUPER VERBLIJF!

Het verblijf in La Merveilleuse in Dinant: Is in 1 woord top! Wij zijn er in mei 2011 3 dagen geweest. Na alle (negatieve) recensies vooraf gelezen te hebben, gingen wij er enigszins pessimistisch naar het betreffende hotel.

De Tomtom die wij hadden bracht ons niet tot aan de deur van het hotel maar elders nabij het hotel. Tip; draai een route uit via wegenwacht

Wij werden op een humoristische wijze ontvangen door Ann, waardoor wij ons direct thuis voelde. Zij beheerst gelukkig de Nederlandse taal.

Wij hadden dit verblijf via veiling gewonnen en hadden in eerste instantie een wat eenvoudige kamer. Wij kregen geen kans om deze kamer te bekijken want zij had ons al gratis een upgrade aangeboden. We kregen een luxe 2 persoonskamer! Helemaal top!

Het ontbijt en diner was super! Net als de bediening. De serveerster (Jen) was geweldig. Zij weet hoe gasten zich thuis moeten voelen in dit verblijf.

Kortom als wij in de gelegenheid zijn gaan wij zeker terug!

Gereisd met partner in januari 2011

• 4frans08-06-2011

geen verstand van horeca

mooi hotel maar helaas de mensen die hier rondliepen hebben geen verstand van horeca terras vuil peuken prikkers melkcups op de tegels restaurant niet schoon, tafels slecht gedekt, geen wijnkoelers alle wijnen te warm. geen informatie op kamers hoe laat eten, wat is menu van de dag, geen kok op maandag kon niet a la carte eten ober was kok

Gereisd met partner in juni 2011

• 8Lenssen07-06-2011

Slapen in een klooster, supermooi!

Superlocatie, met een geweldig uitzicht over Dinant. Een voormalig klooster met vele authentieke elementen. Mooi gerenoveerde kamers, heerlijk gegeten in de bijzonder mooie eetzaal. Ontbijt was voor ons uitgebreid genoeg. Bediening was vriendelijk (misschien is er bij sommige mensen een taalbarriere?) Kortom, een echte aanrader! Enige minpuntje was het zachte bed.

Gereisd met partner in juni 2011

• 8Maria30-05-2011

Super hotel

Vriendelijk, gastvrij, romantiek, sfeervol. Mooie kamer in fantastisch omgebouwd klooster. Heerlijke tuin met lounge terras.

Gereisd met partner in mei 2011

• 7pieter en simon29-04-2011

Minimaalisme, die toch echt iets te kort schiet.

Tja, wat moet je hier nu over zeggen. De ligging en het oude klooster met bijbehorende sfeer is prachtig. Stijlvol gerenoveerd en strak ingerichte kamers, en daar gaan ze de fout in. Want je mist echt een stoel en een tafel op je kamer. Het hotel is af maar het ontbreekt in de details. Plastic bekers, geen tissues, geen radio, niets aan de muur, spiegels hangen te laag, geen extra kussens, een douche die de hele vloer onder spetttert, geen infoboek. Erg zacht bed waarbij omdraaien moeilijk is. Tja de prijs/kwaliteit klopt niet helemaal. De kamers zijn wel goed schoon en het ontbijt is niet overdreven uitgebreid maar er is genoeg. Personeel is vriendelijk. Ik zeg niet dat ik er niet meer naar terug zou gaan maar ik hoop dat ze in details dingen zullen verbeteren.

Gereisd met partner in april 2011

Hotel La Merveilleuse info