Citadel van Dinant

9.8Fenomenaal

0.2km van centrum

• 10Johan18-09-2020

Duik in het verleden

Een beklijvend bezoek. Vriendelijk personeel, de schuine kamer, evocatie van de gruwel van de lijf-aan-lijfgevechten, adembenemend uitzicht. Ik begrijp de negatieve reacties niet. Of ze hebben níets begrepen of willen het niet. Zielig.

Gereisd met partner in januari 2020

• 10Johan18-09-2020

Duik in het verleden

Gereisd met partner in september 2020

• 10Jetty sluiter bakker02-06-2018

Ik heb genoten toen ik daar was

Ik was 8of9jaar toen ik daar was en ik kan ook geen kabelbaan herinneren

Gereisd met vrienden in juni 2018

• 9Maciek poznan08-11-2017

Przeurocze miejsce

Niezwykle urocze i malownicze miejsce plus wjazd wagonikiem na gore.... Fantastycznie, chętnie tam kiedyś powrocę

augustus 2017

• 4JL16805-03-2017

Ga voor het uitzicht

het enigste aan deze citadel dat het waard is, is het uitzicht dat je krijgt! de kabelbaan rit is ZEKER niet de moeite waard, de klantvriendelijkheid van het personeel is beneden alle peil, de "tentoonstelling" was zeer "sloppy", en de ingangsprijzen waren dit het gewoon niet waard!

maart 2017

• 2harry25-10-2016

overslaan!

waren er in de herfstvakantie in de ochtend. Zijn met lift naar boven gegaan. park was geheel leeg. In het fort stonden een paar info borden en er waren een paar cellen te bezoeken met poppen en dat was het. Personeel zat sigaretje te roken en de bar/restaurant en souvenirwinkel waren allemaal dicht. Kortom er is werkelijk geen bal te doen. En als het open is dan is er qua fort nog altijd helemaal niks te doen. zonde hoor dat hier niet iets mooi van is gemaakt op deze prachtige plek.

oktober 2016

• 8Frank17-09-2016

interessant,

Gids deed uitermate zijn best om dit zo goed mogelijk voor te stellen, best interessant aangezien er nu ook niet zo veel te zien was, maar dan wel mooi voorgesteld. De tocht eindigt wel op een zeer originele manier, zouden het als geheel wel aanraden.

januari 2015

• 4Noukietje25-07-2016

Tip, rij door naar de Citadel van Namen.

Wij zijn reeds vaak naar de Citadel van Namen geweest echter deze van Dinant hadden we nog niet bezocht. De inkom vond ik vrij prijzig €29 2 volw. + 2 kind maar afhankelijk van wat we te zien krijgen kon dit best zijn prijs waard zijn. De Citadel is niet vrij te bezoeken, je kan enkel aan de speeltuin met cafetaria en toilet waar je ook nog eens €0.40 mag betalen ook bij een consumptie. Wil je toch iets zien van de Citadel die je de begeleidde tour te volgen. De verwachtingen hoog gespannen maar totaal niet ingelost. Een tour van 45min. in het NL en FR. Dus deel de tijd door 2. In de reviews lees ik leerrijk. Persoonlijk vonden wij dat de basis hier werd verteld. Verder zijn de ruimtes die we te zien kregen sterk geromantiseerd. Tijdens de tour hoorden we dat Citadel in privé handen is, een verklaring voor het geldbejag was gevonden. Tip ga naar Namen, een veel grotere site met vrije toegang waar je een dag kan spenderen i.p.v. één uur in deze.

juli 2016

• 8miekelies06-05-2016

Stukje Geschiedenis.

Moet je eens gezien hebben. Leuke speeltuin boven voor de kinderen. De kabellift is eveneens een leuke ervaring voor de kinderen. De tentoonstelling binnen - vooral de zaal waar je kunt ervaren hoe het was voor de soldaten destijds - doet je stil worden.

mei 2016

• 9Annelore25-03-2016

Zeer leuk en mooie citadel. Leuk dat je er naartoe kan met de kabellift. Wel aan te raden om de toer te doen met gids, is ook een leuke gevarieerde toch met de gids. De ruimte met de schuine trap moet je ook zeker doen bezorgt je een raar, dronken gevoel. Vooral als je dit doet met kindjes bezorgt je dit grappige situaties. Heel mooi zicht ook. Leuke speeltuin voor de kindjes. Een aanrader!!

juli 2015

10 van de 71 reviews gezien