Chalet Le Printemps

26 reviews over Chalet Le Printemps in het Nederlands

Geweldige locatie bij rivier

Monique
11-2-2017

Qua locatie de meest mooie plek. Zo schitterend gelegen, pal aan de Semois.

De chalets In erg eenvoudig en enigzins aan vernieuwing toe.

Maar aanzien alles aanwezig is in het chalet en wanneer je genoegen neemt met eenvoud en vooral bewust kiest voor de plek, dan is Le Printemps in Bohan een onvergetelijke accommodatie/locatie.

Voor mij een plek waar ik jaar in en jaar uit kom en nog lang niet uitgekeken ben! Elk seizoen heeft haar eigen charme!

Gereisd met oudere kinderen in januari 2017

Wat een fantastische plek! Je moet geen luxe chalets verwachten, maar als je genoegen neemt met wat minder, je houdt van rust, water en veel natuur, dan is dit een geschikte plek. Een soort van luxe kamperen ;-)

De gerenoveerde chalets zijn in prima staat. Eenvoudig, maar goed. De trap in het chalet is erg steil, dus voor jongere kinderen wat gevaarlijk (en geen traphekje).

Buiten kunnen de kinderen zich de hele dag vermaken zonder speelgoed. Schepnetje mee, visjes vangen, kampvuur maken, broodjes bakken, hout zoeken op de berg, etc. In de omgeving is genoeg te doen voor alle leeftijden.

Ik kom hier al vele jaren. eerst zonder en nu met kinderen. Die zijn inmiddels ook al "besmet" met het Bohan-virus!

Tot nu toe altijd in de herfst geweest (wat een fantastische kleuren!), maar komend jaar hopen we een keer in het voorjaar naar Bohan te gaan.

Gereisd met jonge kinderen in januari 2015

Prima weekend gehad

Ronald
17-8-2014

We hebben met 4 personen een prima weekend beleefd, ondanks dat we kwamen om te vissen en niets gevangen hebben. De ligging is ronduit geweldig. Zoek je luxe dan moet je hier niet zijn maar wil je "Basic" op vakantie gaan is het zeker aan te raden. Ook erg leuk was het contact met de andere gasten welke je prima leert kennen bij het grote vuur.

Ik heb genoten en ga zeker nog eens terug.

Gereisd met vrienden in augustus 2014

Al 15 jaar een fantastische plek.

Ria Hullegie
1-7-2014

Wij komen in het voorjaar al 15 jaar in bohan, le printemps. We hebben wisselende beheerders gehad; met Walter hebben we het enorm getroffen.We zijn ieder jaar weer verrast door de schoonheid van de plek zelf. We zitten vaak in huisje 7, goede bedden, nieuwe keuken en verder heel eenvoudig, maar wat maakt dat uit als je zo'n uitzicht hebt. Bovendien is de omgeving prachtig voor enorm veel wandelingen en ook fietsen is zeker mogelijk. Wij genieten elk jaar weer enorm, ook als de kinderen en kleinkinderen mee gaan is het geweldig. Er is zoveel te doen in en om de rivier .

Gereisd met partner in juni 2014

We hebben drie dagen doorgebracht in de meivakantie met een gezin met twee puberkinderen. Uitzicht op de Semois vanaf de veranda is fantastisch. Kinderen hebben zich elke avond vermaakt met hout zoeken en kampvuur maken. Walter de eigenaar is supervriendelijk en staat direct klaar. We hebben nog lekker gekanood en in de buurt paardgereden. Minpuntje is de inrichting. Ons huisje was blijkbaar nog niet gerenoveerd, waardoor het wat armoedig aandoet. Beneden ging het wel, maar boven is de inrichting spartaans met alleen een paar bedden. Een kruk voor je kleren zou niet misstaan. Bovendien rook het ook wat muffig. Met mooi weer een aanrader, met regen gaat het interieur snel tegenstaan.

Gereisd met oudere kinderen in mei 2012

geweldige plek met een super aardige eigenaar

carolien moraal
29-9-2011

het is een super plek! Wij zijn afgelopen juli geweest en komen zeker weer terug. De kinderen ( 11 en 8 jaar ) hebben genoten, visjes vangen, het kampvuur eigenlijk wilden we niet meer weg. de natuur en de bijzondere vogeltjes, de reigers en zwanen in het riviertje, het is echt een geweldige locatie. Walter de eigenaar is super aardig en staat altijd voor je klaar als er wat is. Echt fantastisch!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

heerlijke plek

boterhoek
23-8-2011

wij zijn een week van 15 augustus tot 22 aug geweest met drie kinderen en hebben een heerlijke vakantie gehad.

De huisje zijn basic maar goed .

De beheerder was erg vriendelijk en gastvrij en als je ragen had kon je daar altijd terecht.

Wij gaan zeker weer

Een top lokatie

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2011

Eenvoudige driehoekjes aan de Semois

Toon
26-6-2011

Parkje ligt zowat tegen de Franse grens, tussen de doorgaande weg en de rivier. Geweldige ligging dus, ook in de winter. De bungalows waren ook destijds al enigszins euhhh gedateerd en wat stoffig, maar daar zaten wij toen niet zo mee. Wij waren er in januari en ofschoon het niet hard vroor, had het muurkacheltje het er toch moeilijk mee om het warm te krijgen. Het beheerdersechtpaar destijds, wat ook het cafe/restaurantje runde hebben wij een paar gezellige baravonden mee gehad. Wij hebben destijds in dat lange weekend vooral in de Franse Ardennen rondgetoerd, het Maasdal van Montherme tot Revin en tot Charleville-Mezieres. Ook terug langs de Semois. En wat gewandeld. Heb er geen slechte herinneringen aan.

Gereisd met partner in januari 1997

Zeer mooie plek

Jan Mourik
3-1-2011

Le Pritemps ( in bohan ) zeer leuke plek om eens heen te gaan en als je daar heen gaat loop zekker even binnen bij walter de de beheerder van le printemps.

Wij zijn daar vanaf 30-december-2010 tot 3-Januarie-2011 geweest.

Zeer supper bevallen zekker het eten die walter en zijn vrouw klaar maken is zekker de mooite waard supper lekker.

Ook hebben wij een heel mooi het jaar afgesloten met walter en zijn vrienden.

Walter Bedankt namens de Fam.Mourik

Gereisd met vrienden in januari 2011

Simpel maar charmant

Emiel van der Herberg
23-10-2010

Lokatie is mooi. Uitzicht op rivier, bos, heuvel en in de verte de grensovergang met Frankrijk.

Huisje 8 is erg simpel en inderdaad er hangt wel wat scheef en er zitten een paar vochtplekken. Zeker niet gerenoveerd. Maar hij was schoon en goed warm te krijgen (belangrijk dit seizoen). Kamers boven (2p + 2p) zijn niet geschikt voor minder goed te been vanwege verraderlijke trap. Bedden redelijk.

De sfeer is ontspannen, en ik vind dat een mooi pluspunt. De beheerder is behulpzaam en niet moeilijk. Je kunt gaan stressen over iets dat mist in de inventaris, maar dat hoeft zeker niet. Toen we de ontbrekende garde echt nodig hadden, was er ook binnen een paar minuten een 'klopper' gevonden.

Er zijn geen niet-roken huisjes! Nou waren we vergeten dit te vragen bij de boeking dus we hadden geen recht van spreken, maar we hebben alsnog geen last gehad van nare geurtjes.

Zoals anderen ook al opmerkten: bereid je goed voor. Toeristische informatie is schaars in de huisjes en in Bohan.

Gereisd met jonge kinderen in oktober 2010

Chalet info

• Aantal personen2 tot 4

Overweeg je om een verblijf te boeken in Chalet Le Printemps in Bohan sur Semois, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Chalet Le Printemps zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.