Kasteel Van Annevoie

Kasteel Van Annevoie

8.4Fantastisch

• 5Ben03-08-2014

Veel van hetzelfde

Mooi park , goed onderhouden , als je van wandelen houdt , en geld daar voor wilt betalen , zeker doen . Ik vond het niet echt wat ik zocht ,veel gras, fonteinen en beukenhagen. Bloemen zouden het nog een beetje opfleuren. Weinig bankjes ,wel een grote parkeerplaats met volop ruimte. Toen ik er was ,was het niet echt druk. Ik zou er niet met kinderen heengaan. Ik vond het zonde geld.

Gereisd met partner in augustus 2014

• 10Anne16-08-2014

Zeker doen

Als je iets geeft om tuinen, dan moet je het zeker doen!

Gereisd met vrienden in augustus 2014

• 9kenk26-05-2013

Waterweelde

Frans ,Italiaans en Engelse stijlen worden samen gesmolten tot dit prachtig geheel , de hoeveelheid aan watervallen en kleine beekjes die met elkaar in verbinding staan . Het is uitgekozen tot waardevols Waals erfgoed .Hier stroomt al 250 jaar water zonder onderbreking

Gereisd met partner in april 2013

• 9merlo mathieu25-04-2012

Annevoie

Prachtig kasteel en tuinen,heel mooi voor een aangename wandeling

Gereisd met partner in maart 2012

• 8Rinus29-12-2012

Mooie watertuinen

Het 18e eeuwse kasteel van Annevoie wordt omgeven door fraaie, z.g. Franse tuinen tussen 1758 en 1775 aangelegd in opdracht van graaf de Montpellier. Men vindt hier fraaie waterpatijen met bronnen, kanalen, watervalletjes en fonteinen, het geheel wordt gevoed door natuurlijke bronnen en beekjes uit het omliggende heuvelland, het geheel ziet er erg romantisch uit, naast dit oude historische park heeft men een nieuwe kleurrijke tuin aangelegd, het geheel is een fraaie gelegen in het Maasdal en en bezoek zeker waard.

Gereisd met partner in augustus 2001

• 8Krisje Van Tongel12-05-2014

mooi

gewoon prachtig, mooie omgeving, tuinen zeer mooi

Gereisd met partner in mei 2014

• 8John08-07-2013

Het geld waard

Mooie tuinen met veel waterwerk. Jammer dat er net iets te weinig kleurrijke bloemen zijn geplant. Zeker de moeite waard om te bezoeken.

Gereisd met partner in juni 2013

• 10rainbow19-08-2011

kasteel met sprookjestuinen

De Tuinen van Annevoie staan bekend als echte watertuinen, want ze herbergen meer dan twintig waterbekkens en vijvers met watervallen, waterloopjes en fonteinen, die voor de watertoevoer zorgen. Zo doorkuist een netwerk van ondergrondse en bovengrondse kanaaltjes deze tuinen. Het water is afkomstig van vier bronnen en een riviertje, de Rouillon, die de tuinen doorkruist. Het geheel werkt volgens de bekende natuurwet van de communicerende vaten. Er komen dus geen pompen aan te pas. Daartoe liet Charles-Alexis de Montpellier een hoofdreservoir, een kanaal van 400m lang, aanleggen op het hoogst gelegen deel van de tuinen en liet daar ook een bron bouwen. In deze prachtige tuinen kan je heerlijk rondwandelen en het kasteel en de prachtige flora bewonderen. het inkomgeld is behoorlijk, maar betaalbaar. Cafetaria, restaurant, speelplaats voor de kinderen, souvenirwinkeltje en ruime parking (betalend) voorzien.

augustus 2011