Camping d'Houlifontaine

Meer camping info

14 reviews over Camping d'Houlifontaine

• 9Fam J02-08-2020

Mooie camping aan de Semois

Langgerekte camping aan de Semois. Leuke rivier om in te spelen, dammetjes te bouwen, in een zwemband met de stroming mee te drijven, jezelf te verfrissen. Rivier is niet heel diep, diepste punt kun je wel redelijk zwemmen. Je kunt kanoën op de rivier, stukje verderop kun je kano’s huren. Brood service op de camping, ook een bar en frituur. Sanitairgebouw vooraan de camping is nieuw, andere gebouw wat meer verouderd, maar prima schoon vonden wij. Campingplaatsen zijn mooi ruim. ‘S avonds mag je een vuurtje stoken. Leuke speeltuin voor de kleintjes. WiFi is tegen betaling verkrijgbaar maar werkt slecht. Vanaf de camping loop je zo naar Frahan waar verschillende wandelingen starten, onder andere de beroemde ladderwandeling. Vriendelijke eigenaren en een heel vriendelijk prijsje! Aanrader wat ons betreft!

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2020

• 10Mertens Marc04-06-2020

rustige ruime camping

Grote rustige camping met alle voorzieningen. Zeer vriendelijke uitbaters We hebben er een verlengt weekend doorgebracht en hebben nog nooit zo goed geslapen op een camping. Om 22.30 uur was het er muisstil ,daar kunnen andere campings aan de Semois een voorbeeld aan nemen. Top

• 9Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2019

• 2018
    8Monique04-11-2018

Camping heel rustig gelegen en mooi natuur

Heel rustige camping, goede ligging, familiale sfeer, maar heb wel wagen nodig om boodschappen te doen, geen winkels in de buurt, vakantie periode en verlengde wkends kun je wel frietjes verkrijgen (alleen in wkend) maar broodjes alle dagen Wij hebben camper verkocht en caravan gekocht met vaste staanplaats, dus teken dat wij heel tevreden zijn over deze camping. Nieuwe sanitair aan de ingang, wasmachine, droogkast en douche (met jetons), sanitair op camping zelf beetje verouderd maar warm en koud water, heel netjes ouderhouden

Gereisd met partner in april 2018

• 8Willebrands19-08-2018

En volgende keer in Ardennen gaan we zeker weer

Prachtige locatie en een dikke aanrader voor wie van rustige natuurlijke camping houd. De eigenaren zijn uitermate vriendelijke

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met vrienden in augustus 2018

• Oude reviews

3Nicole09-02-2017

prijs niet waard

inderdaad een prachtige ligging aan de Semois. maar dat is ook alles !! Sanitair stinkend (letterlijk) vuil. Eén blok met alleen koud water en de andere bij receptie is modern maar totaal niet onderhouden. Tijdens het weekend de verblijfplaats van de families Flodder.Ik begrijp totaal niet dat mensen daar een 10 voor geven (vriendjes ? of geplaatst door de eigenaar zelf ?) Eigenaars zijn wel vriendelijk . Let op want een staanplaats is niet auto inbegrepen ; dus nog extra betalen.

• 1Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in september 2016

• 7annelies14-09-2016

prachtige ligging!

we stonden met de tent op 5 meter van de semois, zalig! semois is niet te diep aan de camping dus zeker leuk om pootje te baden met de kids (dammen bouwen, met de luchtmatras wegdrijven,...) het sanitair is oud en versleten.... daar moet echt wat aan gedaan worden! was de eerste dagen ook echt vuil!!!!! we zijn verschillende keren gaan klagen. de dagen erna werd er dan wel meer gepoetst... lekkere kip aan het spit te verkrijgen op zondag!

• 3Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 9Astrid en Martin Ketelaars15-08-2016

Heerlijke natuurcamping

Zeer fijne campingbeheerders,

Ze doen er alles aan zodat je een fijne vakantie hebt. Voor ons hadden ze een plaats uitgezocht gezien wij een grote tent hebben, echt een super plaats uitzicht op de Semois. Je mag ook zelf je plaats uitzoeken als je dat wilt, het is groot zat en erg mooi tussen de bomen en aan de Semois. Sanitair en was gedeelte zijn goed verzorgt. W.c papier zelf meenemen. Douches zijn lekker warm. Ook kun je brood of wat je wilt bestellen voor de volgende ochtend echt ideaal. De winkels vind je in Bouillon o.a de Aldi (de slager erbij heeft erg goed vlees) Carrefour is erg duur. Wij zelf gingen naar Sedan in Frankrijk op 1 route vind je de Lidl, de L' Eclerc, de Intermarche, en de Aldi en het is daar toch goedkoper en veel meer keus en +- 30 min. rijden. Kayakken moet je echt doen en dan die van 15 km supermooi, voor kinderen is dat best lang er is ook een afstand van 4 km. Alles is goed geregeld bij de kayaks je word met de bus teruggebracht. Hond kan makkelijk mee groot of klein. De Leisteenmijn van Bertrix is indrukwekkend zeer de moeite waard. Hond kan niet mee in de mijn. Bouillon moet je echt gezien hebben vooral het "Chateau", erg mooi stadje. En er is nog zoveel meer! ja absoluut de moeite waard.

Euhm de Friturie op de camping vinden wij geen aanrader maar smaken verschillen.

• 4Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2016

• 10Maaike30-07-2016

Heerlijke ruime plekken aan t water

Vuurtje stoken mag in je bbq.

Spelen in t riviertje.

Veel vaste plaatsen (a la man bijt hond).

Cafeetje met eenvoudig assortiment. Vers brood Smorgens.

Relaxte camping.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in januari 2016

• 8Tevreden28-07-2016

Zeker voor herhaling vatbaar!

Zeer vriendelijke mensen aan de receptie, prachtige omgeving, leuke kayak-tochten die je kan doen, ook voor kinderen is dit zeker geschikt. Wc's konden wat netter, enkel wc-papier moet je zelf voor zorgen. Aangenaam verrast door de warme douches, 1,50 euro voor 5 minuten warm water. Zeker een aanrader! Zou meteen terugkeren. Ook elektriciteit was prima in orde.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met vrienden in juli 2016

• 8Nicole25-07-2016

Zeer rustige camping

Al wat je vindt bij een bakker kun je bestellen aan de receptie, afhaling vanaf 9 uur, zeer lekker en vers, aan een deftige prijs Sanitair heel netjes aan de receptie, warm water, afwas en droogkast alles wat je nodig heb. Winkels op 5 km afstand van de camping, wel voertuig nodig of fiets Zeer lekkere frietjes in juli en augustus en verlengde wkends. Heel vriendelijke uitbaters, altijd klaar om de mensen te helpen

Gereisd met partner in juli 2016

Camping d'Houlifontaine info