Géén boekingskosten

• 8Waardering

Meer camping info

15 Reviews over d'Houlifontaine

• 8Johan20-07-2022

Prachtige rustige groene camping aan de Semois

Op dit moment staan we voor twee weken op deze prachtige en rustige camping aan de Semois. Op de achterste rij staan vaste sta-caravans die een wat armoedige uitstraling hebben, maar wel allemaal in gebruik zijn. Verder zijn er vooral veel super ruime plekken met veel schaduw van mooie grote bomen, zowel midden op de camping als aan het water. Er zijn genoeg wc's en het sanitair is altijd schoon, ook al is het wat verouderd. Wel muntjes voor de douches en er is betaald internet - wat helaas niet altijd even goed is. Vuurkorven zijn ook tegen betaling te krijgen. De campingvrouw is erg behulpzaam en heeft ons meerdere keren geholpen met het regelen/tolken/bellen van een garage voor onze kapotte auto. Al met al snappen wij werkelijk niet waarom het hier zo rustig is en op de nabijgelegen campings men hutje mutje bijelkaar gepakt zit!? Maar wat ons betreft blijft het een verborgen pareltje aan de Semois!!

• 7Staat v/h sanitair
  • 9Fam J02-08-2020

Mooie camping aan de Semois

Langgerekte camping aan de Semois. Leuke rivier om in te spelen, dammetjes te bouwen, in een zwemband met de stroming mee te drijven, jezelf te verfrissen. Rivier is niet heel diep, diepste punt kun je wel redelijk zwemmen. Je kunt kanoën op de rivier, stukje verderop kun je kano’s huren. Brood service op de camping, ook een bar en frituur. Sanitairgebouw vooraan de camping is nieuw, andere gebouw wat meer verouderd, maar prima schoon vonden wij. Campingplaatsen zijn mooi ruim. ‘S avonds mag je een vuurtje stoken. Leuke speeltuin voor de kleintjes. WiFi is tegen betaling verkrijgbaar maar werkt slecht. Vanaf de camping loop je zo naar Frahan waar verschillende wandelingen starten, onder andere de beroemde ladderwandeling. Vriendelijke eigenaren en een heel vriendelijk prijsje! Aanrader wat ons betreft!

• 9Eetgelegenheden
  • 10Mertens Marc04-06-2020

rustige ruime camping

Grote rustige camping met alle voorzieningen. Zeer vriendelijke uitbaters We hebben er een verlengt weekend doorgebracht en hebben nog nooit zo goed geslapen op een camping. Om 22.30 uur was het er muisstil ,daar kunnen andere campings aan de Semois een voorbeeld aan nemen. Top

• 9Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair
  • 8Monique04-11-2018

Camping heel rustig gelegen en mooi natuur

Heel rustige camping, goede ligging, familiale sfeer, maar heb wel wagen nodig om boodschappen te doen, geen winkels in de buurt, vakantie periode en verlengde wkends kun je wel frietjes verkrijgen (alleen in wkend) maar broodjes alle dagen Wij hebben camper verkocht en caravan gekocht met vaste staanplaats, dus teken dat wij heel tevreden zijn over deze camping. Nieuwe sanitair aan de ingang, wasmachine, droogkast en douche (met jetons), sanitair op camping zelf beetje verouderd maar warm en koud water, heel netjes ouderhouden

• 8Willebrands19-08-2018

En volgende keer in Ardennen gaan we zeker weer

Prachtige locatie en een dikke aanrader voor wie van rustige natuurlijke camping houd. De eigenaren zijn uitermate vriendelijke

• 8Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair
  • 9Georges Malfilade07-07-2018

magnifique endroit

bien dans l ensemble les patrons sympa camping sympa bel endroit pour faire du kayac nager et des jeux dans la rivière faire des randonnées pedestre pour ceux qui aiment marcher

• 3Nicole09-02-2017

prijs niet waard

inderdaad een prachtige ligging aan de Semois. maar dat is ook alles !! Sanitair stinkend (letterlijk) vuil. Eén blok met alleen koud water en de andere bij receptie is modern maar totaal niet onderhouden. Tijdens het weekend de verblijfplaats van de families Flodder.Ik begrijp totaal niet dat mensen daar een 10 voor geven (vriendjes ? of geplaatst door de eigenaar zelf ?) Eigenaars zijn wel vriendelijk . Let op want een staanplaats is niet auto inbegrepen ; dus nog extra betalen.

• 1Staat v/h sanitair
  • 7annelies14-09-2016

prachtige ligging!

we stonden met de tent op 5 meter van de semois, zalig! semois is niet te diep aan de camping dus zeker leuk om pootje te baden met de kids (dammen bouwen, met de luchtmatras wegdrijven,...) het sanitair is oud en versleten.... daar moet echt wat aan gedaan worden! was de eerste dagen ook echt vuil!!!!! we zijn verschillende keren gaan klagen. de dagen erna werd er dan wel meer gepoetst... lekkere kip aan het spit te verkrijgen op zondag!

• 8Eetgelegenheden
    • 3Staat v/h sanitair
  • 9Astrid en Martin Ketelaars15-08-2016

Heerlijke natuurcamping

Zeer fijne campingbeheerders,

Ze doen er alles aan zodat je een fijne vakantie hebt. Voor ons hadden ze een plaats uitgezocht gezien wij een grote tent hebben, echt een super plaats uitzicht op de Semois. Je mag ook zelf je plaats uitzoeken als je dat wilt, het is groot zat en erg mooi tussen de bomen en aan de Semois. Sanitair en was gedeelte zijn goed verzorgt. W.c papier zelf meenemen. Douches zijn lekker warm. Ook kun je brood of wat je wilt bestellen voor de volgende ochtend echt ideaal. De winkels vind je in Bouillon o.a de Aldi (de slager erbij heeft erg goed vlees) Carrefour is erg duur. Wij zelf gingen naar Sedan in Frankrijk op 1 route vind je de Lidl, de L' Eclerc, de Intermarche, en de Aldi en het is daar toch goedkoper en veel meer keus en +- 30 min. rijden. Kayakken moet je echt doen en dan die van 15 km supermooi, voor kinderen is dat best lang er is ook een afstand van 4 km. Alles is goed geregeld bij de kayaks je word met de bus teruggebracht. Hond kan makkelijk mee groot of klein. De Leisteenmijn van Bertrix is indrukwekkend zeer de moeite waard. Hond kan niet mee in de mijn. Bouillon moet je echt gezien hebben vooral het "Chateau", erg mooi stadje. En er is nog zoveel meer! ja absoluut de moeite waard.

Euhm de Friturie op de camping vinden wij geen aanrader maar smaken verschillen.

• 4Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair
  • 10Maaike30-07-2016

Heerlijke ruime plekken aan t water

Vuurtje stoken mag in je bbq.

Spelen in t riviertje.

Veel vaste plaatsen (a la man bijt hond).

Cafeetje met eenvoudig assortiment. Vers brood Smorgens.

Relaxte camping.

• 7Staat v/h sanitair