Reviews over Opont

Prima B&B in een mooie streek

Johan den Haan,
    26-1-2017

Prima B&B, mooie kamers, keurig netjes en vooral ook schoon.

De eigenaren zijn erg vriendelijk en ook behulpzaam. Wij waren hier in de winter en er lag zo'n 15 cm sneeuw, heerlijk om met de kids te langlaufen, sleeën en wandelen.

Een plek om helemaal tot rust te komen...

Rob,
    19-9-2016

Brigitte en Marc, de eigenaren van dit huis, hebben jaren geleden hun hart verpand aan het dorp Opont en wij begrijpen dit na ons verblijf maar al te goed. Het vakantiehuis is gelegen aan het dal van het riviertje de Our dat onder je terrassen door kabbelt. U leest het goed; het is meervoud want het huis beschikt er over twee. Dan is er ook nog een groot gazon en een picknicktafel en meerdere stoelen om heerlijk in te luieren. De woning ademt sfeer met de natuurstenen vloer en de houtkachel. Wij hebben die maar enkele malen gestookt want we werden gezegend met schitterend zomerweer. Het hout wordt kosteloos door de eigenaar beschikbaar gesteld.

Het huis is voorzien van prima bedden en alles wat je verder nodig hebt om je vakantiehuishouden te kunnen laten draaien.

Dit onderkomen is een uitstekende basis voor het maken van wandelingen in de bijzonder bekoorlijke omgeving. De landschappen zijn afwisselend en glooiend. De mensen die je tegenkomt zijn bijzonder aardig; wanneer je de Franse taal machtig bent maakt dat de communicatie wel gemakkelijker. De stad Bouillon is op korte afstand en een bezoek zeker waard. We waren erg onder de indruk van de abdij van Notre Dame de Clairefontaine die aan de Semois gelegen is. Die Semois hebben we per kano bevaren en dat levert prachtige indrukken op. En een paar natte billen; dat valt niet te voorkomen.

In de omgeving zijn meerdere supermarkten en als je zelf niet achter het fornuis wilt staan dan is er genoeg keuze uit leuke en goede restaurants.

De twee weken die ons ter beschikking stonden om ons doorgaans jachtige leven te ontvluchten hadden een weldadige uitwerking. Wij kijken met veel voldoening terug op onze vakantie op dit paradijselijke plekje.

Rust, genieten, onspannen, gezelligheid en opladen

Marije Man,
    23-7-2016

Heb genoten van het begin tot het einde!Een hele lieve familie in een top B&B op een prachtige locatie.

Heerlijk relaxed

nienke blom,
    23-7-2016

Gezellig, gemoedelijk. Mooie omgeving voor wandelen en stadjes gelijken

Prettige kamer met een goed bed.

Leo Greiner,
    22-7-2016

Prettige mensen, gastvrij, behulpzaam, goed ontbijt en een heerlijk bed.

Opont scoort een 8,6 uit 10, op basis van 10 reviews