Vakantiehuis

14 reviews over Vakantiehuis Le Petit Mouton in het Nederlands

gewoon top locatie

ekko
18-6-2019

het is een super huis fijne tuin en zeker niet onbelangrijk een geheel afgesloten tuin vriendelijke buren,,die direct voor je klaar staan , je loopt de deur uit en je kunt alle kanten op te wandelen . gewoon een super top week gehad ,, alleen ik vond de energy rekening toch wel te hoog .. 55 euro voor een week geen sauna gebruikt , we leven buiten , ja dat was een min punt denk persoonlijk dat je gewoon de huur moet verhogen en dan heb je geen discussie meer over de hoge rekening als je thuis bent ,, , maar verder sapo gewoon top , we komen zeker snel weer terug ,

Gereisd Met partner in juni 2019

Prima locatie, schoon, compleet en verzorgd

Geert, Gerard
16-10-2017

Lekker in het weekend verbleven in Le Mouton met 4 volwassenen. Het huisje ligt in een mooie natuurlijke omgeving in een heel klein plaatsje Heyd met goede verbindingen. Le Mouton is erg geschikt voor een verblijf met 4 volwassenen. Het huisje was bij binnenkomst erg goed schoongemaakt en zag er goed verzorgd uit. (Los van persoonlijke smaak). De erg ruime keuken was voorzien van alle noodzakelijke attributen (vaatwasser, grote koelkast, kookgelegenheid, senseo apparaat en ruim voldoende borden, bestek, glazen etc.) en een grote eettafel. Toiletten, badkamer, 2 slaapkamers en woonkamer waren erg schoon en functioneel. Er is een hottub aanwezig, maar gebruik kost enkele uren voorbereiding ivm vullen en opstoken. Over de energiekosten was geen discussie want bij aankomst en vertrek zijn alle standen en dus kosten bekend. Met andere woorden dit huisje is erg aan te bevelen. Een minimaal verbeterpunt tav het milieu zou zijn om duidelijk aan te geven (ook op de afvalbakken) welke afvalstromen (papier, glas, plastic, blikjes etc) waar gedeponeerd dienen te worden. Dus gen enkele wanklank en ten slotte zou ik wel eens willen kijken bij de klagers thuis hoe het daar allemaal geregeld is.

Gereisd Met partner in Sun Oct 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Prima huis

Carin Rodenhuis
26-9-2014

De ligging is helaas wat minder fraai maar het huis zelf maakt veel goed. Heerlijke en mooie natuurstenen douche. Houtkachel die uitstekend brandde. Leuke slaapkamers. Er waren wel wat dingen minder fraai zoals de pannenlappen en servies wat bijna in stukken viel. Ook de gordijnen wat "rommelig". Persoonlijk hebben we niets met een hottub en vinden we zoiets ook niet bij sfeer vd Ardennen passen, evenals de enorme koelkast die ijsblokjes kon spuwen. Wij vinden het zonde vd energie om deze (onnodige) luxe in een toch verder vrij simpel huis aan te bieden. Smaken verschillen. De energiekosten vonden we hoog, mede gezien het feit dat we geen verwarming hebben gebruikt, geen tv hebben gekeken, niet in de hottub hebben gezeten en nauwelijks gekookt hebben. Ondanks onze kanttekeningen zouden we dit huis weer kunnen huren omdat we ons er wel thuis voelden! En, ook niet onbelangrijk, erg vriendelijke eigenaren (buren) die alles voor je willen doen, Dochter spreekt redelijk Nederlands.

Gereisd Met partner in juni 2014

Veel ruimte en centrale ligging

Brewi
27-9-2013

Nieuw & sfeervol. Aanrader! Misschien niet het absolute tophuis (is ook kwestie van smaak tenslotte) maar wel qua prijs/kwaliteitverhouding. Ruime lichte woonkeuken. Gloednieuwe apparatuur. Openslaande deuren naar de tuin. Grote woonkamer met grote nieuwe 'flatscreen', goede dvd en video speler, tweede eettafel enz. Woonkamer is een beetje donker maar heeft ruim voldoende lichtpunten. Het huis ligt in een rustig dorp. Paar keer 's morgens rond 08.00 u. wakker door dorpsgeluiden of het kerkklokje. Komt ook doordat we zelf heel stil wonen. Door ons gebruikte eenpersoonsbedden waren prima. Sleutel d.m.v. cijfercode, dus vrij in aankomsttijd. Aardige eigenaresse kwam nog even informeren of alles naar wens was. Het sanitair is uitstekend met o.m. een mooie douche die goed warm/heet water geeft. Nieuwe CV installatie. Huisje was niet spick & span maar zeker acceptabel. Kindvriendelijk qua veiligheid, vloerverwarming en buren met jonge kinderen. Voor oudere kinderen in het dorp geen vertier.

Gereisd Met partner in september 2013

Heel mooie omgeving

JEAN BUXIN
8-4-2013

Bedank aan Laurent& Nathalie voor hun vriendelijkheid. Heel mooie huis en goed aangericht. Veel kalm en voor de 5X keer op rust in "Le petit mouton" We zullen zeker terug komen Groetjen vanuit Oostende

Gereisd Met partner in maart 2013

jammer van de inrichting

ton en lisette van Bavel
30-11-2012

We zijn net terug van een weekje Heyd. We zijn hier al meer geweest in andere huizen, zoals b.v. Le Pearle verte wat goed was bevallen. Dit keer le petit mouton gehuurd. Huis is mooi gebouwd (pas nieuw) leuke tuin erbij en lekker ruim. HELAAS de bedden zijn een nachtmerrie voor je rug. De keuken is netjes gebouwd en er is goede apperatuur, zoals koelkast en oven, MAAR de en pannen en de rest van de spullen zijn erg slecht.. Jammer dat de eigenaar dit niet wil veranderen. Hoorde dat er jaren over wordt geklaagd maar de eigenaar wil hier blijkbaar geen geld aan uitgeven!! De verdere inrichting is zeker aan vernieuwing toe. De kachel is NIET te stoken. gaat telkens uit. Trekt gewoon niet !! T.v heeft een ned. zender en voor de rest 20 franstalige zenders. Als je dus niet zo goed bent in het frans heb je daar dus niets aan Als je dus naar heyd wilt gaan zou ik eerst kijken of er geen andere huizen vrij zijn.

Gereisd Met partner in Fri Nov 23 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Laurent , Nathalie Bourdouxhe & Truus Rio, kapster, 6-12-2012

Beste ,de familie Bourdouxhe spreekt alleen Frans ,ik heb het ze vertaald en ben persoonlijk polshoogte gaan nemen na uw vertrek ,de matrassen op de 2 x 1 pers, bedden zijn 2 jaar oud is niets mis mee , u had wel gelijk wat betreft het matras op het 2 persoonsbed ,de eigenaar heeft woensdag 5 -12- 2012 een nieuw matras aangeschaft van 20 cm dik ,verder heb ik het keukengerei gecontroleerd ,er zijn voldoende borden bestek en serviesgoed ,3 kookpannen en 3 koekenpannen ,elektr wok er stonden inderdaad 2 lelijke emaille pannen die overbodig zijn en die heeft de eigenaar gelijk weggegooid. Het huis is ingericht op 4 personen ,u mocht bij uitzondering het weekend met 6 personen doorbrengen ,daar is het huis niet op ingericht ,ook al is de kamer en keuken bijzonder ruim .Ook heeft uw uw vrienden nog een avond geinviteerd zodat u misschien wel met 10 pers was,daar hoort u de eigenaar niet over .De houtkachel heb ik aangemaakt en de aanjager aangezet en dat werkt en brandt perfect .

Heerlijke plek

N & L
16-5-2011

Hebben de laatste week van April verbleven in "Le Petit Mouton" in Heyd. Het huis ligt heerlijk rustig en is zeer ruim, we waren met 2 personen. Ruime keuken met alle fasciliteiten aanwezig. Living met Tv, radio, houtkachel etc. 1e verdieping bestaat uit 2 slaapkamers en een badkamer. Alles zeer goed verzorgt en schoon, alles aanwezig voor een relaxte week. Ik vergeet bijna nog de tuin met zitje.

Kortom een heerlijk huis in een prachtige omgeving, wij komen hier zeker terug.

Gereisd Met partner in april 2011
Truus Rio, kapster, 20-5-2011

Ik wil u namens Nathalie en Laurent bedanken voor uw beoordeling ,graag nog eens tot ziens in Heyd

Buiten is mooi, de inrichting niet van deze tijd

Hans
21-4-2011

We hebben hier een 5-tal dagen verbleven (van de 7) en vonden het huis aan de buitenzijde mooi (is nieuw), maar de inrichting versleten en/of oud. De woonkamer heeft een 2-tal afgeleefde banken en op de andere stoelen houd je het maar een half uur vol. De matrassen zijn goed, maar de 2-persoonsbed van 140x200 is een groot 1-persoonsbed. De informatie over de mee te brengen lakens etc. is incorrect, dus dat was improviseren. Een aantal lampen functioneerden niet. Op klachten wordt gereageerd op de manier van dat het een kwestie van smaak is. Een vorm van ontvangst bestaat niet en komt derhalve heel onpersoonlijk over. De lompe koelkast maakt veel lawaai. We hadden ook overlast van de buurkinderen met het voetballen tegen de woonkamer muur. De geadverteerde WiFi bestaat helemaal niet. Kortom als je niet veel gewend bent is dit huisje OK; als je van wat meer comfort houd kijk dan verder.

Gereisd Met partner in Sat Apr 09 2011 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Nathalie Bourdouxhe, kapster, Fri May 20 2011 22:32:40 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Helaas was u gewoon niet tevreden te stellen ,de wifi werkt inmiddels optimaal ,ja er spelen soms kinderen op straat ,ons huis staat nu eenmaal in een dorp en niet op een vakantiepark .,,waar ook bewoners wonen ,ndien er problemen of klachten zijn doen we er alles aan om het op te lossen .Over onze smaak kunt u discusieren maar we heben zeker geen oude troep in het huis en de volgens u logge Amerikaanse koelkast met ijsblokjes automaat vinden wij een luxe voor onze gasten .

geweldig huis

brus
30-12-2010

wij hebben het super naar ons zin gehad in het huis ,maar dat vertelde ik al toen je aan de deur stond.. heerlijk warm comfortabel schoon een lofzang .voor herhaling vatbaar. de kinderen hebben we vrijdag bij het station in barvaux opgevangen ,richting weris gereden en daar sneeuwkettingen om gedaan en verder ging het super naar boven.zij vonden het ook zo n heerlijk huis. de bedden zijn prima .we hebben allemaal heel goed geslapen.van de kerkklok begrijp ik niet veel. waarom slaat hij om kwart voor 7 ..51keer en met een kerstliedje.. grappig..fam brus hoogerheide

hartelijke groeten van dick en annemarie brus ook aan de buren
Gereisd Met partner in december 2010

Zeer goed vakantiehuis: voor herhaling vatbaar!!!

Tina
23-4-2010

Zeer mooi huisje: de open keuken is zeer gezellig en geeft een enorm gevoel van ruimte. Het hele huisje straalt een gezellige warmte uit. De keuken was goed ingericht van borden en bestek enz. Fantastisch mooie en functionele douche en badkamer! De rustieke aankleding van de slaapkamers pastten echt wel bij het huis. In tegenstelling wat sommigen hier schrijven hebben wij heerlijk geslapen in het bed in de grote slaapkamer. Het enige waar wij van wakker geworden zijn is de kerkklok van de kerktoren maar dat heeft zo zijn charmes als je uit een stad komt waar de kerk niet zo dichtbij staat! Als een bed van 1m40 in Nederland een tweifelaar is dan hebben veel mensen in België een tweifelaar in hun slaapkamer staan maar wij Belgen kruipen nu eenmaal graag dicht tegen hun partner! Heyd is een stil en rustig dorpje dat toch vlakbij Barvaux ligt waar je het voornaamste kunt vinden van supermarkt tot restaurant en bij andere steden zoals Durbuy voor een uitstap.

Gereisd Met partner in april 2010
nathalie en Laurent, kapster, 20-5-2011

U heeft groot gelijk en de bedmaten krijgt u gemaild in de inventarislijst ,dus mocht u het te klein vinden annulleer dan gelijk u kunt natuurlijk ook in de 2 x 1 pers van 90 x 200 heerlijk slapen.

ook u zien w egraag terug

Vakantiehuis info

• Aantal personen2 tot 4

• Balkon / terrasAanwezig
  • TemperatuurregelingCentrale Verwarming
  • Huishoudelijke apparatuurAfwasmachine, TV, Wasmachine

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Le Petit Mouton in Heyd, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Le Petit Mouton zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.