Vakantiehuis

28 reviews over Vakantiehuis Le Petit Mouton in het Nederlands

gewoon top locatie

ekko
18-6-2019

het is een super huis fijne tuin en zeker niet onbelangrijk een geheel afgesloten tuin vriendelijke buren,,die direct voor je klaar staan , je loopt de deur uit en je kunt alle kanten op te wandelen . gewoon een super top week gehad ,, alleen ik vond de energy rekening toch wel te hoog .. 55 euro voor een week geen sauna gebruikt , we leven buiten , ja dat was een min punt denk persoonlijk dat je gewoon de huur moet verhogen en dan heb je geen discussie meer over de hoge rekening als je thuis bent ,, , maar verder sapo gewoon top , we komen zeker snel weer terug ,

Gereisd Met partner in juni 2019

Prima locatie, schoon, compleet en verzorgd

Geert, Gerard
16-10-2017

Lekker in het weekend verbleven in Le Mouton met 4 volwassenen. Het huisje ligt in een mooie natuurlijke omgeving in een heel klein plaatsje Heyd met goede verbindingen. Le Mouton is erg geschikt voor een verblijf met 4 volwassenen. Het huisje was bij binnenkomst erg goed schoongemaakt en zag er goed verzorgd uit. (Los van persoonlijke smaak). De erg ruime keuken was voorzien van alle noodzakelijke attributen (vaatwasser, grote koelkast, kookgelegenheid, senseo apparaat en ruim voldoende borden, bestek, glazen etc.) en een grote eettafel. Toiletten, badkamer, 2 slaapkamers en woonkamer waren erg schoon en functioneel. Er is een hottub aanwezig, maar gebruik kost enkele uren voorbereiding ivm vullen en opstoken. Over de energiekosten was geen discussie want bij aankomst en vertrek zijn alle standen en dus kosten bekend. Met andere woorden dit huisje is erg aan te bevelen. Een minimaal verbeterpunt tav het milieu zou zijn om duidelijk aan te geven (ook op de afvalbakken) welke afvalstromen (papier, glas, plastic, blikjes etc) waar gedeponeerd dienen te worden. Dus gen enkele wanklank en ten slotte zou ik wel eens willen kijken bij de klagers thuis hoe het daar allemaal geregeld is.

Gereisd Met partner in Sun Oct 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Mooi huis

Ronald
23-7-2015

Mooi ruim vakantiehuis dat rustig ligt. De verhuurder is behulpzaam en als er iets is wordt het goed opgepakt. De dochter van de huurbaas spreekt behoorlijk goed Nederlands en dat maakt de communicatie toch wat eenvoudiger. Minpuntjes : Het licht in het toilet beneden gaat automatisch aan en uit. Na een seconde of drie moet je met een boekje of je handen zwaaien om het weer aan te laten gaan.,Er zou wat mij betreft beter een schotelantenne kunnen worden opgehangen om wat meer tv-zenders te hebben.Wifi-ontvangst in en om het huis zou beter kunnen, nu alleen in de keuken goede ontvangst. In ieder geval geen punten die niet zijn op te lossen. Het huis voldoet aan de verwachtingen en wij hebben geen een keer last gehad van mensen die voor de deur stonden te praten ofzo lekker rustig. De kerk die aan de overkant zou liggen staat op een meter of honderd afstand en ook daar hebben we geen hinder van ondervonden.Naar dit huis zouden we best wel eens terug willen gaan.

Gereisd Met jonge kinderen in Wed Jul 01 2015 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Prima huis

Carin Rodenhuis
26-9-2014

De ligging is helaas wat minder fraai maar het huis zelf maakt veel goed. Heerlijke en mooie natuurstenen douche. Houtkachel die uitstekend brandde. Leuke slaapkamers. Er waren wel wat dingen minder fraai zoals de pannenlappen en servies wat bijna in stukken viel. Ook de gordijnen wat "rommelig". Persoonlijk hebben we niets met een hottub en vinden we zoiets ook niet bij sfeer vd Ardennen passen, evenals de enorme koelkast die ijsblokjes kon spuwen. Wij vinden het zonde vd energie om deze (onnodige) luxe in een toch verder vrij simpel huis aan te bieden. Smaken verschillen. De energiekosten vonden we hoog, mede gezien het feit dat we geen verwarming hebben gebruikt, geen tv hebben gekeken, niet in de hottub hebben gezeten en nauwelijks gekookt hebben. Ondanks onze kanttekeningen zouden we dit huis weer kunnen huren omdat we ons er wel thuis voelden! En, ook niet onbelangrijk, erg vriendelijke eigenaren (buren) die alles voor je willen doen, Dochter spreekt redelijk Nederlands.

Gereisd Met partner in juni 2014

Uitstekend.

Han Terneldeli
4-8-2014

Het is een prachtig huis met een prettige ruime opzet. Dat geldt zowel voor de keuken, als de woon- slaap en badkamer(s). Alles was kraakschoon en prima voorzien (apparatuur). De eigenaresse was bovendien buitengewoon vriendelijk. Het enige nadeel is wellicht de kerk aan de overkant van de straat die ieder halfuur de klok luidt (niet 's-nachts trouwens van 22:00 - 06:00 uur), maar dat went. Voor ons is het een absolute aanrader!

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2014

Geweldige huis en formidabele ligging

Joost
2-5-2014

Le mouton is een van de nieuwere huizen die te huren zijn. Desondanks ademt het wel de sfeer van het authentieke drop Heyd. De ligging aan de rand ver het "centrum" is prettig om vanuit daar de vallei of het bos in te lopen. Het kerkje en restaurant L'Etable zijn een bezoekje waard ook als klein uitstapje met de kleinste.

Le mouton is comfortabel en rijk uitgerust en bied voldoende comfort. De vloerverwarming in de eetkeuken is in de winter is een perfect aanvulling. In de granieten inloop-douche zijn heuse fossielen te zien!! Naar de nieuwe jacuzzi zijn we erg benieuwd

Wij zijn hier al vele weekenden geweest de afgelopen jaren en zullen dit jaar voor het eerst een week verblijven in de zomer.

Gereisd Met jonge kinderen in januari 2014

Erg mooi huisje met toch wat "verbeterpunten"

vrolijknblij
2-4-2014

Een huisje in de Ardennen in een mooi gebied en veel ruimte. Dat klopte allemaal. Het huis is leuk en ruim en is van alle gemakken voorzien. Okay niet onze stijl qua inrichting maar dat hoeft natuurlijk ook niet, hé? Het is echt een heel leuk huisje, met goede parkeerruimte, goede bedden, fijne douche,lekkere tuin, wifi (niet overal in huis) , leuke omgeving en een leuk dorpje enz enz! Allemaal pluspunten want we hebben echt wel genoten hier, hoor! Er zijn echter ook wat negatieve dingen die je beter voor je boekt kunt horen/weten want anders vertrek je, net als ons, met een rotgevoel. Vertel de klanten vooraf wat er berekend wordt voor; energiekosten houtkosten (4,- per mandje hout), waterkosten, (2,50 per dag) oliekosten (zoveel kunnen we nooit hebben gebruikt in 3 dagen, zeker niet als de thermostaat uitstaan op al die 3 dagen)
Dit gegeven maakt dat wij een heel leuk vriendenweekend hebben afgesloten met een vreselijk rotgevoel en dat vinden we heel erg zuur!

Gereisd Met vrienden in maart 2014

Een leuk weekend gehad.

hansvanranst
31-3-2014

Zeer ruime dorpswoning niet ver van Durbuy, kerktoren laat al om 6u van zich weten, wij hadden wel een prima bed. Scheefgetrokken pan mag je weggooien en de stofzuiger zuigt voor geen meter. Het meest storende was dat het steeds snikheet in het huisje was en dat we bij het afzetten van de thermostaat op zaterdag, maandag nog steeds warm was, dat vertaalde zich dan ook duidelijk in de verbruikskosten, je hebt hier geen controle over en je betaalt je dan ook blauw ! gelukkig waren wij hier maar 3 nachten en geen week ! ik mag er niet aan denken wat je dan betaalt als je al voor 3 nachten 60 euro verbruikskosten hebt ! (zonder hout en geen vriestemperaturen) De vakantiewoning is dan ook te duur, voor 3 nachten in het laagseizoen 260 euro, dit was ons 5de huurwoning in de Ardennen, het duurste maar zeker niet de beste vakantiewoning die we gehad hebben. Huisje heeft ook een ingesloten tuin. Honden mogen niet boven, ondanks dat er een tegelvloer ligt. Wifi werkt enkel in de keuken.

Gereisd Met vrienden in Sat Mar 01 2014 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Veel ruimte en centrale ligging

Brewi
27-9-2013

Nieuw & sfeervol. Aanrader! Misschien niet het absolute tophuis (is ook kwestie van smaak tenslotte) maar wel qua prijs/kwaliteitverhouding. Ruime lichte woonkeuken. Gloednieuwe apparatuur. Openslaande deuren naar de tuin. Grote woonkamer met grote nieuwe 'flatscreen', goede dvd en video speler, tweede eettafel enz. Woonkamer is een beetje donker maar heeft ruim voldoende lichtpunten. Het huis ligt in een rustig dorp. Paar keer 's morgens rond 08.00 u. wakker door dorpsgeluiden of het kerkklokje. Komt ook doordat we zelf heel stil wonen. Door ons gebruikte eenpersoonsbedden waren prima. Sleutel d.m.v. cijfercode, dus vrij in aankomsttijd. Aardige eigenaresse kwam nog even informeren of alles naar wens was. Het sanitair is uitstekend met o.m. een mooie douche die goed warm/heet water geeft. Nieuwe CV installatie. Huisje was niet spick & span maar zeker acceptabel. Kindvriendelijk qua veiligheid, vloerverwarming en buren met jonge kinderen. Voor oudere kinderen in het dorp geen vertier.

Gereisd Met partner in september 2013

Mooi huisje in een prachtige omgeving

Thierry Desmet
13-4-2013

Het huis heeft een ruime leefruimte en keuken, leuk voor de kinderen bij minder goed weer. De keuken is goed ingericht. De kamers zijn ruim en proper, mooie badkamer met een grote douche. Er is WIFI. Eigenaars zijn heel vriendelijk. De omgeving is prachtig, natuur heel mooi en er zijn veel wandel of hardloop routes boven in de bossen. De ligging is perfect, rustig dorpje in de buurt van andere bezienswaardigheden zoals Durbuy, Barvaux, Marche, enz...

Gereisd Met jonge kinderen in Mon Apr 01 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Vakantiehuis info

• Aantal personen2 tot 4

• Balkon / terrasAanwezig
  • TemperatuurregelingCentrale Verwarming
  • Huishoudelijke apparatuurAfwasmachine, TV, Wasmachine

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Le Petit Mouton in Heyd, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Le Petit Mouton zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.