Abdij van Orval

5.5Voldoende

• 4Mieke03-08-2018

Abdij zelf heel leuk, personeel niet

De abdij zelf is het bezoeken met dan waard, maar de winkel kan je beter over slaan. Het personeel weigert Nederlands te praten, doet alsof ze alleen Frans verstaan , terwijl dezelfde persoon ook Nederlands spreekt. Een onbeschrijfelijke behandeling, eerst wordt je weg gestuurd en als je aangeeft wat te willen kopen kan je na 20 minuten wachten achteraan sluiten.

juli 2018

• 8Annelore25-03-2016

Zeer mooie omgeving, propere en nette abdij. Leuk winkeltje er ook bij. Wel aan te raden om te bezoeken bij mooi weer, want bevat ook nog eens een prachtige tuin.

juni 2015

• 9willy13-10-2015

Voor wie houdt van ruïnes en abdijen ...

De abdij van Orval is een druk bezocht oord, niet het minst om zijn bier en zijn kaas, producten die je in het winkeltje kunt kopen, maar ook een bezoek aan de ruïnes van het oorspronkelijke klooster zijn zeker de moeite waard.

Gereisd met partner in oktober 2015

• 9Staal13-08-2015

Prachtige abdij

Prachtig gelegen abdij. Heel veel geschiedenis. Goed te bezoeken. Heel mooie sfeer. En nog steeds in gebruik.

juli 2015

• 6manonvanranden_110-08-2015

Prachtige ruïnes, maar we waren er zo doorheen!

Hadden we iets meer van verwacht. Uitleg op de bordjes is o.i. beperkt. Wij waren er in een uurtje doorheen. Hadden iets meer willen zien over de huidige brouwerij e.d.

• 10MaschaG26-07-2015

Mooie ruines

Zeker een bezoekje waard (ruines, museum, kruidentuin en Abrahamgebouwen) en afsluiten met een hapje en drankje bij A L'Ange Gardien. De lekkerste kaarkroketten ooit en de enige plek waar het Patersbier (Orval Vert) getapt wordt.

• 1Wydooghe Eric09-07-2015

Absoluut geen aanrader onbeleeft en bot

daar aangekomen met 36 graden in de schaduw , op hun website staat " iedere bezoeker moet ontvangen worden al christus zelf ik heb er niet veel van gemerkt , blijkbaar hebben de paterkes een andere god dan deze die de mensen voorgehouden word in de kerken , we hadden een dwergtekkeltje mee in een hondenwagen , we werden prompt de deur gewezen eerst nogal beleeft , daarna nog voor we de kans hadden om buiten te zijn vrij bot en onbeleefd , verdraagzaamheid is daar blijkbaar geen van de tien geboden , ook een hondje is daar blijkbaar geen goddelijke schepping , we moesten het maar in de auto laten , hallo met 36 graden in de schaduw , de vrouwen worden des te beter vereerd daar kennen ze wel iets van , een knappe poes achter de kassa ,en geen nonneke , het is duidelijk de paterkes zijn al even hypocriet als al die andere van hun soort .

• 8Erik17-06-2015

Geweldig om te bezichtigen!

Je kunt de ruïnes van het oude klooster bezichtigen met daarbij een klein museum over de brouwerij en over historie van de kloostergemeenschap. Het "nieuwe" klooster is nog in gebruik en kan niet bezichtigd worden, net als de brouwerij (die is maar op 2 dagen per jaar open voor het publiek).

Gereisd met partner in juni 2015

• 8Juliette22-05-2015

indrukwekkend

in 1998 voor het eerst hier geweest nu in 2015 is er zoveel veranderd ,wat is het prachtig geworden zoveel moois te zien!

Gereisd met partner in mei 2015

• 9janwijngaard198026-01-2015

Geweldig

Niet verwacht, maar zeer indrukwekkend.

Gereisd met partner in juni 2014

10 van de 60 reviews gezien