Géén boekingskosten

L'Affenage

BelgiëLuxemburgErezée - Amonines / Blier
7.9GoedScore uit 10 reviews

7.9GoedScore uit 10 reviews

Misschien vind je deze accommodaties ook leuk?

10 Reviews over L'Affenage

• 7Joost15-08-2018

Gastronomisch maar slecht slapen.

Het hotel en restaurant zijn gevestigd in een bijgebouw van een kasteel. Zeer positief zijn we over de heerlijke 4-gangen diners waarvan we gesmuld hebben. De wijnen die werden ingeschonken (je kan niet kiezen) waren ook voortreffelijk. Maar het slapen, in ons geval 2 zolderkamers, viel niet mee. Kleine kamers, iets groter dan het 2-persoonsbed, één klein raampje hoog in het dak, erg kleine badkamer en snoei en snoei heet deze zomer.

• 8Dennis15-08-2017

Ieder jaar weer.

Wat 'niet' is eigenlijk niet de vraag. Misschien een bepaalde kamer vanwege de grootte. Echter, alles wordt overruled door een heerlijke maaltijd en heerlijke wijnen. Geserveerd met een wijsheid over het eten de de wijnen. Voor ons een vaste culinaire verwenning ieder jaar.

• 9Marc23-07-2017

Waar vind je de beste combi eten,drinken, golfen?

Het verblijf in L'Affenage in de Belgische Ardennen is meer dan top. De ontvangst door Yves Vanderlinden geeft je direct vakantiegevoel, weer of geen weer. Zijn vrouw Catherine tovert de meest verfijnde gerechten op tafel. Een bijpassend wijnarrangement is een wijnarrangement en niet bij elke gerecht een afgepast glaasje. Meneer Yves is nog steeds trots op zijn afkomst, de gemeente Bree waar ook Kim Clijsters geboren is. We zijn er nu 2 keer geweest en het was 2 keer een gastronomisch feest. Het enige jammere voor ons is dat we er toch zo'n 500 km voor moet rijden. Iets anders negatiefs kan ik echt niet bedenken. Als ik de kans krijg ga ik er zeker nog een keer terug. Alle goeie dingen bestaan minstens uit 3.

• 8Wiljan06-08-2014

Culinaire verwennerij

Het is een feestje om in hotel L'Affenage te mogen overnachten. Het hotel is een onderdeel van een grote kasteel / hoeve. Het is een echt familie hotel waarbij de eigenaar de gastheer is en zijn vrouw achter de pannen staat. De kamers zijn allemaal anders ingericht en zijn schoon en simpel zonder overdreven luxe. Er is geen lounge maar je kunt wel buiten even zitten. In de avond is het een culinair feestje met een 4 of 5 gangen diner. Werkelijk alles wordt uit de kast gehaald om je te verrassen met heerlijke gerechten die werkelijk prachtig zijn opgemaakt. Tip: neem er een wijnarrangement bij. Het ontbijt wordt aan tafel geserveerd en ook dat brengt rust in de vroege morgen in plaats van het standaard ontbijtbuffet. Een vers gekookt eitje, vers geperst sap en geurige krakend krokante broodjes maken deel uit van het ontbijt. Wifi is alleen beneden beschikbaar.

• 9Tom26-11-2012

Gastronomisch

Heerlijke keuken, fantastische service door de eigenaars en personeel. Eerlijke prijzen voor topkwaliteit. Mooie verzorgde kamers in het kasteeldomein.

• 8Konega18-11-2012

Aanrader!

Het was voor ons de tweede keer dat we een gastronomisch weekendje beleefden in L'Affenage (Chateau de Blier). Verzorgd hotelletje met kleine maar gezellige kamers. Bekwaam en vriendelijk personeel dat zijn best doet om de gasten ook in het nederlands te woord te staan. Schitterende keuken op niveau - we hebben nooit honger geleden (en zijn nochtans best grote eters).

Het enige minpuntje dat me enorm stoorde tijdens ons tweede verblijf is dat bij aankomst onze kamer ijskoud was (9°!). Daarnaast zouden de bedden ook iets groter mogen zijn, alhoewel zo'n Franse twijfelaar handig bleek tijdens onze eerste -koude- nacht.

Waarschijnlijk gaan we nog eens een derde keer terug!

• 8Dree09-09-2012

Origineel hotel

Leuke details, prettig personeel, origineel ingericht, prima bedden

• 8navona30-08-2011

heerlijk eten

kamers zijn vrij klein maar goed. eten is heerlijk niet echt voor kinderen.

• 8traiteurbart07-11-2010

zeer lekker gegeten

uitstekend wijnforfait 35€ pp! 4 speciale minder gekende maar wel zeer lekkere en passende wijnen gedronken. (er werd gul doorgeschonken! telkens 2à3 glazen per soort)

• 6Hans25-08-2010

Prettig hotel met minpuntjes.

Hotel mooi gelegen op de binnenplaats van een kasteel. Boven op een heuvel. Zeer slechte toegangsweg, slecht aangegeven. Naast een boerderij met alle luchtjes van dien. Landelijk dus. Eten uitstekend voor kleine eters (culinair op niveau). Huiswijn met € 35,- TE duur. (€ 18,- tot € 24,- is normaal voor een ) Kleine kamers met dito bedden. Alles gedateerd. Zou men ook "romantisch" kunnen noemen.

Plezierig personeel, kamers en sanitair schoon. Eenvoudig ingericht.

• Rustig gelegen, goed eten, vriendelijk personeel
    • Toegangsweg, kleine bedden, dure huiswijn

Hotel L'Affenage info

Het complex