Chocolaterie Defroidmont

3.2Onvoldoende

• 2Henriette03-05-2019

Valt tegen

Museum is een volautomatisch verhaal met foto's of film. Vooraf een chocolaatje en achteraf één praline. En daar betaal je 6 euro voor. Ook nog even in het vogelpark gekeken. Trieste toestand. Vogels zijn klein behuisd. Een waddenvogel staat op het droge, geen water in de buurt, terwijl dat zijn natuurlijke habitat is. Kortom geen aanrader.

Gereisd met vrienden in mei 2019

• 10Mieke04-09-2016

Leuke uitstap

Mooi museum, vriendelijke ontvangst en vooral heel lekkere chocolade !

Gereisd met partner in juli 2016

• 9TheViking05-08-2015

Alleen van de lucht komen de kilo's er al aan.

Hier kun je zien en proeven hoe chocolade wordt gemaakt hoe deze hoort te smaken een absolute aanrader zijn de 'Lavendelkoekjes'. Absoluut de moeite waard om naar toe te rijden en een kop koffie, thee of chocolademelk te drinken.

• 2Esmeralde de la vieter05-08-2015

Valt erg tegen

Valt erg tegen, prijs is naar verhouding veels te duur, je krijgt een voiceover verhaal en 2 chocolaatjes. Zouden ze naar mijn mening geen eens geld voor mogen vragen, voelde mij een veetje bekocht. Laat het museum linka liggen en koop als je wil alleen wat chocolade.

augustus 2015

• 7Mw02-08-2015

Te duur

Te duur, maar mooie en duidelijke film over chocola. Het museum is min of meer geautomatiseerd. Je krijgt dus geen rondleiding van een persoon, maar je wordt door drie zalen geleid met geluidsinstallatie die vertelt. Aan het einde kreeg je 1 bonbon. In de winkel is een grote vitrine waar je kunt kijken. Hier krijg je geen uitleg. Het zag er netjes uit, maar miste persoonlijk contact. We zijn een paar dagen erna naar chocolaterie Cyril geweest. Weliswaar minder mooi en niet zo'n duidelijke film, maar wel een live demonstratie van het maken van een praline. Deze man was een gepassioneerd verteller die zelfs voor ons een prive rondleiding deed, zodat we geen uur hoefde te wachten.

• 6g.vandevlekkert12-07-2015

Heerlijke chocola, museum moet je aanspreken.

Bij ons park kregen we een doosje met pralines van Defroidmont. Heerlijk. Omdat het niet zo ver van onze accommodatie was, er maar even naar toe. Het museum bestaat uit 3 ruimtes waar volautomatisch iets verteld wordt over de familiegeschiedenis, cacao algemeen en het bereiden van pralines. Niet verkeerd, maar je moet het echt leuk vinden, want je betaalt er € 4,95 pp voor, daarbij is een chocoladeflik en een bonbon inbegrepen. Je kunt er koffie/thee drinken en verder producten kopen, niet alleen chocola maar ook streekproducten. Het is vrij kleinschalig.

• 8M. Proost08-05-2015

Bezienswaardigheid voor smaakpupillen

Leuk klein museum met heerlijke ambachtelijke chocolade

mei 2015

• 8Carla Boerrigter06-04-2015

Chocolaterie

Erg leuk om te zien. Een hele leuke presentatie door de zeer enthousiaste eigenaar.

Gereisd in maart 2015

• 9JANSSENS-GEBOERS08-01-2015