Géén boekingskosten

Le Point de Vue

BelgiëLuxemburgChiny-sur Semois
9.1FenomenaalScore uit 38 reviews

9.1FenomenaalScore uit 38 reviews

Misschien vind je deze accommodaties ook leuk?

38 Reviews over Le Point de Vue

• 10Viviane Devos & Rik Maes16-07-2017

Wij hebben super genoten van ons verblijf...topie!

Zeer rustig en adembenemend uitzicht. Zeker voor echte genieters. Vriendelijk onthaal tot in de puntjes de perfectie. Het hotel alsook de kamers zijn met smaak ingericht (niet gewoon). We komen zeker terug echt een aanrader.

• 2Eric11-09-2016

bezoek aan Fawlty Towers in Chiny

Heb in meer dan 20 jaar hotels en B en B’s bezocht te hebben nog maar 1 maar een review geschreven, maar wat we in het Point De Vue hotel in Chiny hebben meegemaakt tart alle verbeeldingen wil ik graag delen.

Eerste indruk van het hotel als we aankwamen, mooie ligging, mooi lounge en eetzaal en op de kamer aangekomen, opgesmukt verouderde kamer met spinnenwebben aan de verlichting aan het bed, maar ok.

Toen we echter gingen eten en vroegen of er iets aan het vastgesteld menu veranderd kon worden begon echter een hallucinant hoofdstuk aan onze vakantie. Ze hadden niets in anders in huis en we kregen een hele litanie, dat keuze dikwijls niet goed is en dat het ook in toprestaurants meestal een vast menu was. Ik zei dat ik het een raar gegeven vond en hij stopte plots met spreken en liep weg nog zonder een woord te zeggen (heel beleefd en professioneel !)

Of mijn vriendin nu al dan niet rivierkreeftjes en forel lustte was echter van secundair belang. Nadien bestelden we ons drinken en aangezien we geen alcohol drinken en lusten bestelden we geen wijn. Waarop één der eigenaars vroeg of we boos waren of het menu niet kon aangepast worden ??? Euh neen, we drinken nooit …. Ja, maar u kan ook per glas bestellen als u wilt ???? Vrij bizar. Nadien werd de forel gebracht zoals gevraagd … ik kan hem ook voor u fileren werd er gevraagd … waarop wij : neen dat is het probleem niet , ze lust de forel gewoon niet en ik stelde voor hem gewoon dan zelf op te eten.

Vervolgens vroegen we of we dan de dag nadien iets konden voorzien dat we wel lusten bv kip, maar dat werd initieel ook geweigerd. Na al dit gespannen gegeven tijdens ons eten besloten we dat we de volgende dag zouden vertrekken. 10 min later kwam de eigenaar echter terug en stelde alsnog voor de kip de volgende dag te maken, …, ons vakantiegevoel was echter totaal verdwenen en zeiden dat we het wel anders zouden oplossen, waarop hij voor de tweede keer woedend wegliep en siste ’het ligt niet ons ons !’

De dag nadien nog een hele discussie gehad of we al dan niet de volgende initieel geboekte dag nog zouden moeten betalen, nogmaals stress en discussie van ruim 30min. Alsnog niet moeten betalen omdat er nog een andere gast een nacht langer wou blijven. Samengevat : veel stress, klant kan helemaal niet genieten van ’gast-vrijheid’, commercieel fake vriendelijke Nederlandse eigenaars (zolang alles goed gaat) , die weinig of geen belang hechten aan het welzijn van hun gasten en niet openstaan voor vragen of kleine aanpassingen van hun gasten. Voor een ontspannen echt vakantiegevoel - echt nooit maar ook nooit naar hier gaan !!!

Eric en Elena

• 9Verkerke31-07-2016

De ideale weekeind-break met z'n tweetjes

Alles is heerlijk hier.....de ligging is fantastisch, het hotel uniek, de service optimaal, het eten super, het perfecte stekje om met elkaar te verblijven: genieten van het hotel en de mooie omgeving met tal van leuke plaatsen om te bezoeken. Wij gaan dit jaar voor de 5de keer en we kijken er erg naar uit.

• 10Jacqueline en Marcel26-09-2015

Verrassend cosy

Wat de inrichting van de kamer betreft: over smaak valt niet te twisten.Belangrijk is dat ze ruim en comfortabel was en vooral kraaknet.Onze supervriendelijke en behulpzame gastheren hadden ook de verwarming opgezet zodat we warm en droog konden worden na een verzopen wandeldag.We hebben al veel hotels in binnen- en buitenland bezocht maar nog nooit hebben we ons zo "thuis" gevoeld.De inrichting van het salon en het restaurant met knusse zetels, massa's boeken over 1000 en 1 onderwerpen, kaarsjes enz...zorgden voor een warme, gezellige sfeer. Onze wensen werden zelfs meermaals vervuld zonder vragen. Het hoogtepunt van ons verblijf was de dagelijkse culinaire verwennerij: een 4-gangen diner met verrassende supercombinaties...overheerlijk, een waar festijn!!! De gastheren gaven telkens aan iedere tafel apart uitleg over het menu zodat er fijne contactmomenten ontstonden doorspekt met de nodige humor.Kortom, een memorabel verblijf in een prachtige omgeving.Hier moet je gewoon terugkomen!

• 10paul13-09-2015

Fantastish

Prachtig uitzicht, super vriendelijke ontvangst, Gratis garage aangeboden voor de motor , zeer propere kamers en een verassend en succulent 4 gangen diner. Uitgebreid ontbijtbuffet.

• 9Ingrid en Kees16-09-2014

Geweldig hotel

Wat een ontvangst. Een perfect plekje om uit te rusten. En dan ook nog voortreffelijk eten. Beslist om nog een keer naar terug te gaan.

• 9Chris 11-08-2014

Absolute aanrader!!

Vriendelijke gastheren ... dit hotel is absoluut een aanrader ... kamers zijn in orde ... ontbijtbuffet verzorgd ... lunchkaart beperkt maar lekker ... diner is iedere keer genieten ... prijs-kwaliteit top ... prachtige ligging ... heel mooie wandelomgeving ... zeker voor herhaling vatbaar.

• 9Philip08-08-2014

Een pareltje in de Belgische Ardennen

Wij verbleven er drie dagen/twee nachten en kunnen het hotel als volgt omschrijven: Een gezellig hotelletje gelegen in een zeer mooie en rustige omgeving, Het terras heeft een adembenemend zicht. Een zeer goed restaurant, goede bediening en superwijnen. Het eten ’s avonds (4 gangen menu) was spannend, heerlijk en enorm inventief. Aangevuld met de aangepaste wijnen waren dit twee memorabele avonden. Prijs/kwaliteit zeer goed. Kortom, vriendelijk onthaal, mooie kamers,uitstekende service, uitstekende maaltijden en een uitgebreid ontbijtbuffet. Wat wil een mens nog meer. Dit is een pareltje .

• 10carine30-07-2014

topadres

Als ik geboekt had voor dit hotel had ik er een goed gevoel bij als ik de verschillende beoordelingen las op verschillende sites en inderdaad mij gevoel heeft me zeker niet bedrogen . We werden heel vriendelijk ontvangen en kregen de nodige uitleg over het hotel en de streek , wij kregen de hertenkamer met zicht op het terras . We verbleven hier 3 nachten en werden ook Culinair verwent , heel lekker en heel fijn , wat ik ook goed vond was dat je geen vaste tafel had en dat je elke avond ergens anders aan het venster kon zitten waar je een prachtig zicht had , onbetaalbaar. De bediening was ook top , met de nodige humor maar zeker niet opdringend . Wij hadden geluk met het weer en na het avondeten kon je nog wat op het terras zitten , heel gezellig en op ieder tafel werd een lantaarn gezet , zalig om tot rust te komen. Het was voor ons de eerste keer dat we deze streek deden , wat ons opviel de vele dichte bossen en hebben dan ook 2 mooie wandelingen gedaan ,

• 9Wim, Anne , Gilbert en Marianne 09-02-2014

Absoluut een aanrader !

Hotel le point de vue is zonder twijfel een echte aanrader: prachtige ligging, héél gemoedelijke sfeer, een grote gastvrijheid, mooie gezellige kamers, héél lekker eten, kortom alles piccobello: met een dikke proficiat aan de gastheren! we keren zeker terug, hopelijk de volgende keer met minder regen zodat we nog meer mooie wandelingen kunnen maken :-)

Hotel Le Point de Vue info

Het complex