Chiny-sur Semois

• 7Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

Gereisd met vrienden in januari 2013

• 8Gé Vels12-01-2005

leuk dorp in de Ardennen tegen de Gaume streek aan. Rustige omgeving waar de Semois prachtig doorheen loopt. Voor rust zoekers en genieters van de natuur een uitkomst, niet ver van huis.

• 5Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd in januari 2005

• 8bart vanderstukken20-12-2013

prachtig gelegen aan de semois

voor natuurliefhebbers een waar paradijs.erg rustig dorpje

• 8Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in november 2013

• 8M.oostdam01-01-2009

fantastiche natuur !

Wij stonden op camping "le canada"en hebben ons 3 weken prima vermaakt ! De rivier is geweldig, vooral de kano afvaart ("waterglijbaan"). Prachtige wandeltochten. Minpuntje: voor boodschappen kun je op de camping niet terecht. Op de weg langs de camping en de zwemplek wordt heel hard gereden overdag. 's avonds rustig. Geen animatie (maakt ons niet uit)

januari 2009

• 7Spanenburg N20-07-2006

Chiny is een heel klein maar gezellig en zeer groen dorpje. Het is ideaal voor wandelaars, natuurliefhebbers of mensen die van rust houden. Vanaf deze plek kan je vele uitstappen maken in de omgeving. Zeker een bezoek waard zijn: Le Rocher Du Hat, abdy van Orval, La Chouffe, Durbuy,... Waar het heel gezellig terrasjes doen is: hotel Aux Comtes de Chiny, Le Moulin deze bevinden zich beiden in Chiny. Uitstekend om te eten is Le Relais des Olives dat zich enkele kilometers verderop bevindt, nl. in Florenville. Chiny is ook ideaal om te mountainbiken en kajakken bij mooi weer. Ik kom hier al bijna 18 jaar en ik heb er elk jaar vele mooie tijden beleefd!!!

• 3Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met familie in mei 2006

• 7mdevries02-05-2012

Heeft betere tijden gekend

Wat verlopen dorpje, met een aantal vervallen en leegstaande hotels. Omgeving is mooi, met veel naaldbiossen, wat gemengd bos en het mooie dal van de Semois.

• 4Sfeer in stad
    • 1Uitgaanslevenn
    • 1Cultuur

april 2012

• 9Chris 11-08-2014

Prachtige wandelomgeving!!

Mooie wandelpaden ... goed bewegwijzerd ... prachtige uitzichten ... echt een aanrader.

• 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in augustus 2014

• 8Jacqueline en Marcel26-09-2015

Prachtig en rustig

Het is er schitterend om te wandelen. Jammer dat men er maar niet in slaagt om de bewegwijzering van de wandelroutes goed te krijgen: altijd ontbreken er plaatjes.... het is bijgevolg altijd twijfelen of je wel de juiste route volgt. In plaats van te genieten van de omgeving ben je dus voortdurend bezig met de bewegwijzering en de kaart. Veronderstel dat de wandelGPS oplossing kan bieden maar het zou geweldig zijn mocht men een knooppuntennetwerk ontwikkelen zoals in Vlaanderen. Wedden dat veel fervente wandelaars de Ardennen zouden herontdekken.

• 6Sfeer in stad
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in september 2015

• 10Tanja kleinleugenmors-Dorsman15-08-2008

vakantie '' Le pele'' gites pierrard chiny.

We hebben twee fantastische weken gehad in "le pele" een van de gites in Chiny die verhuurd worden door dhr en mevr Pierrard. Bij aankomst stond er een bos bloemen op tafel en twee flesjes Orval bier! Schoon,gezellig, ruim en veel comfort. De vaatwasser, wasmachine vrieskast en droger zijn heerlijk als je hier twee weken bent. De gemeenschappelijke tuin is een oase van rust met veel bloemen en fruitbomen. De eigenaars zijn aardige hulpvaardige mensen die hoofdzakelijk frans praten maar wel erg hun best doen om je te begrijpen en een klein beetje Nederlands spreken. Als we Chiny nog eens aandoen willen we absoluut weer terug naar dit fijne huis! Chiny is een leuk dorp met een prachtige omgeving! Ook de omliggende dorpen en steden zijn een bezoek waard. Van ons krijgt dit huis een dikke 10!

• 6Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur

Gereisd met familie in augustus 2008

• 8johan van der Haven12-10-2011

Chiny

Prachtige omgeving, goed eten, goed drinken(Orval). Niet voor feestgangers!

• 6Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur