Burcht Van Logne

8.8Fantastisch

0.3km van centrum

Op vakantie geweest naar Burcht Van Logne?

• 10Sunflower6824-11-2016

Zeker doen!

Prachtige wandelroute naar het kasteel...doe goede wandelschoenen aan..! Als je over de paden door het bos loopt naar boven voelt t net of je in die tijd bent ...te voet of te paard. De ruïne is een mooie beleving. Prachtige lokatie.
    Wat veel mensen vergeten..dat je ook het museum kunt bezichtigen beneden aan de weg. Zeker de moeite waard!!! De prijs is inbegrepen.

Gereisd met partner in mei 2016

• 9KevinVerlinde24-07-2016

Heel mooi, zeker een aanrader

Prachtige plek, aanrader voor families met kinderen. Wijzelf, een koppel zonder kinderen vonden deze plek wel mooi, maar we zouden er zeker niet meer terugkeren, wegens te stijl wandelen. Maar voor wie van cultuur houdt, zeker een aanrader!

Gereisd met partner in juli 2016

• 10Hilde09-08-2015

fantastisch avontuur!

Wat een mooie plek met een superleuk avontuur voor kinderen èn volwassenen. Eerst de magische spreuk zoeken mbv een plattegrond. En daarna met gids Avonturier Valentijn op schattenjacht. Onze jongens (5, 6 en 8) zaten helemaal in het verhaal (en wij stiekem ook). Van met een denkbeeldige stormram de poort bestormen (hou je schild boven je hoofd jongens! De pijlen!) tot ècht boogschieten en cijfercodes ontrafelen. Met als klap op de vuurpijl diep in de grotten onder de ruine achter de legende van de gouden geit komen. Absoluut hoogtepunt van onze fijne vakantie.

augustus 2015

• 10Els03-08-2015

mooie burcht en bijhorend museum

Speurtochten en schattenjachten voor kinderen! Onze kinderen waren enthousiast! Hierdoor hebben onze kinderen echt iets bijgeleerd. Onze dochter van 6 weet nog altijd dat ze in de middeleeuwen nog geen vork kenden!

juli 2015

• 10Janneke17-07-2015

Geweldig!

Wat een locatie, wat een burcht.. GAAN!! Naast dat de burcht oud is, heeft men proberen te visualiseren hoe het er uitzag tijdens gebruik en dat is bijzonder goed gelukt.

juli 2015

• 7geert steeghs06-05-2014

Mooie omgeving

Allerlei leuke attracties rondom de burcht. Goed geregeld, netjes en vriendelijk. Maar de Burcht zelf was niet echt spectaculair

april 2014

• 8Fam. Langras-Theebe07-09-2013

Mooi, wel flink stuk lopen!

Mooi, leuke speurtocht voor kinderen maar wel een flinke bergwandeling om er te komen!

juni 2013

• 8Willemsen23-08-2013

Aanrader

Mooi geconserveerde ruïne waar wel entree voor gevraagd wordt. De audiogids die daarbij overhandigd wordt geeft leuke en interessante extra informatie. Voor kinderen is een spannende speurtocht uitgezet in de ruïne. Nabij het parkeerterrein zijn veel speelmogelijkheden voor grote en kleine kinderen. Er is op het terrein op vaste tijden een roofvogelshow te bekijken en op afgesproken momenten zijn er sportieve activiteiten te ondernemen op terrein of in de ruïne. De tocht naar de ruïne is een oefening in uithoudingsvermogen en kan via de gewone weg of via klim- en klautermogelijkheden volbracht worden.

Gereisd met partner in augustus 2013

• 8Martin25-07-2013

ruines du Château Fort de Logne

Het kasteel van Logne is een hectare van ruïnes en onderaardse ruimtes op de top van een steile heuvel tussen de vallei van de Ourthe en die van de Lembrée. Zeker de moeite waard om te bezichtingen.

Gereisd met partner in april 2010

• 8m dielemans14-10-2007

vreselijk leuk domein, met varieteit aan mogelijkheden. Speeltuin met leuke uitspanning erbij en een burcht die toendertijd (jaar of 3 geleden) nog gratis te bekijken was. heb niet kunnen ontdekken dat dat nu veranderd is, dus waarschijnlijk nog gratis. lekker wandelen in mooi gebied. TOP

Gereisd met familie in oktober 2007