Camping Au Bord de l'Ourthe

Camping Au Bord de l'Ourthe
7,4

37 tips over Camping Au Bord de l'Ourthe

Daan, 10-7-2018

Dinsdag. Per trein van Rivage naar Comblain au Tour.

Schitterende wandeling (+/- 6 KM) , via Comblain au Pont, langs het riviertje Ourthe terug naar Rivage.

Woensdag. Per trein naar Coo.

Aldaar treintje, wildpark met everzwijnen, herten en wolven aan te raden als je de watervallen van Coo bezoekt. (kinderen-Plopsa Coo). Prachtige uitzichten van de omgeving vanuit het treintje.

Donderdag. Per trein naar Esneux. VVV bezocht (openingtijden!) en wandeling (+/- 4 KM) langs Ourthe -Boulevard.

Daan, 29-5-2018

Veel met de trein?. Koop(automaat)een Keycard.

10 ritten voor €.23= zelf invullen.Reis alleen of samen. € 2,30 p.traject/p.p.

Geldigheidsgebied Key Card- RIVAGE:

COMBLAIN/ESNEUX/POULSEUR/TILFF/AYWAILLE/MERY/HONY/SY/HAMOIR

B.v. Reis je met je partner van Rivage naar Tilff.

Voor de reis: twee reizen invullen op de keycard en op de terugweg doe je hetzelfde.

(op de tussenliggende station (B.v. Mery,Esneux) kan je uit-/instappen zonder bijbetaling).

Je kan reizen met Snelheids- of Lokaal-trein.

Daan, 29-5-2018

Di-. Trein naar Sy

Wandeling(+- 6 KM)Van Sy naar Hamoir.Langs de grot van Sy-kasteel Lassus. In Sy de Tukhut=Kon.Ned. Klim- en Bergsport.Hamoir gr. super bij station.

Woe-. Trein naar Esneux

Kleine wandeling(+- 4,6 KM)Bord in centrum. Via stenen trap, 't bos naar Ham, langs weiland (Ezels) terug.

Do-. Lopend naar Comblain.

Wandeling (+- 5 KM) langs de Ourthe.

In Comblain markt, tot 12.00 uur en bergop naar Geromont. Een “kuitenbijter”-uitkijk.

Bij Maison des Découvertes soep, salade of orange!

Daan, 24-4-2018

Midweek in Rivage.

Dinsdag. Per trein van Rivage naar Aywaille en met bus 142 naar Nonceveux Ninglinspo.

Schitterende wandeling (+/- 6 KM) langs het riviertje Ninglinspo.(In 3 uur 300 meter omhoog en in 45 minuten naar beneden terug naar startpunt)

Woensdag.Per trein naar Esneux.

Mooie wandeling (+/- 4 KM) rond de vijvers in Park du Mary.

Donderdag.Lopend naar Comblain au Pont.

Aantrekkelijke wandeling (+/- 5 KM) langs de Ourthe.

In Comblain wekelijkse markt en de beelden tuin bekeken.

Daan, 14-10-2017

Een goede uitvalbasis om de mooie omgeving te bekijken en te gaan wandelen (zowel met trein als met bus zijn er vele mogelijkheden om de dorpjes en de wandelroutes in de omgeving te verkennen).

Daan, 31-8-2017

Maak een heerlijk wandeling langs de Ourthe naar Comblain-au-Pont.

Bezoek de grot in Comblain-au-Pont, leuk, mooi, leerzaam.(nederlandse gids).

Op de terug weg boodschappen doen in de supermarkt (Comblain) of bij de bakkerij La Mie Dorée (Rue de Liotte).

Barbara Resink, 19-7-2015
De zondagochtendmarkt (tot 14. u) in Luik. Voor 5 euro per volwassene neem je de trein naar Liege - Palais (kinderen tot 12 jr reizen gratis mee) en binnen 5 minuten sta je op een zeer lange markt aan de Maas.
Ernie, 18-7-2015
De grotten en de dierentuin in remouchamps is een echte aanrader.
Meggie, 1-6-2015

Pak de trein naar Luik of Luxemburg om lekker te winkelen of iets van de steden te zien. De kosten van de trein vallen lager uit dan in Nederland. Tevens zijn deze plekken met de auto ook erg goed bereikbaar.

Plekjes in de buurt: grotten van Remouchamps, Aywaille, Luik, Trois Points, fort van Huy.

Ook voor vissers, duikers, fietsers en wandelaars is dit de ideale plek voor een vakantie. Veel groen, bos en mogelijkheden in en om de camping.

Annemiek Lammertink, 16-5-2015
Vooral het verwarmde zwembad is super. Helemaal in de avonduren voor de kinderen. Tot laat in de avond lekker zwemmen en spelen en pa en ma aan de bar naast het zwembad!,