Bron Peter de Grote

Bron Peter de Grote

6.3Voldoende

0.1km van centrum

Op vakantie geweest naar Bron Peter de Grote?

• 4Franklin Wagner28-09-2015

Nu weet ik het.

Ik ben dol op mineraalwater en wilde daarom het echte, pure spawater eens proeven. Ik heb de 8 grote bronnen in de stad Spa en omgeving allemaal bezocht en het water geproefd. Nu weet ik het: echt NIET lekker: - De omgeving is werkelijk schitterend: dichte groene wouden, een zeer zuivere lucht.
    - Dan het water: het water van al die bronnen stinkt enorm naar de rotte eieren door het hoge zwavelgehalte. - Het is enorm ijzerhoudend en smaakt daardoor erg sterk. - Ik heb van al die bronnen flesjes gevuld en meegenomen naar huis. Het bleek dat er zoveel ijzer in het water zat, dat het ging oxyderen in de flesjes. Dat water is nu niet langer drinkbaar.

Ik heb hierover vragen gesteld aan het Spa Monopole. Het blijkt dat het spawater dat we in de winkel kopen, enorm gezuiverd en gefilterd is voordat het in de fles gaat.

Ik vond het een heel leerzame ervaring, maar hoef het geen tweede keer te doen.

Gereisd met vrienden in augustus 2014

• 8jeannetterem25-01-2015

even binnen kijken

zeker water drinken uit de bron

Gereisd met partner in januari 2015

• 7Ivo20-07-2014

Aanrader

Een authentieke bezienswaardigheid. Een bezoek waard zeker als je toch in de buurt bent. Geen Efteling wachtrijen.

Gereisd met partner in juli 2014